Otrohet, lögner, barn

Inget svar på mitt förra mejl. Mejlar igen, nu dethär:
"Märker att jag trots allt önskar att det kunde lösa sej. Jag undrar vad du tänker om oss just nu? Jag tänker ju att mer sanning är nödvändigt. Jag mår illa när jag känner att du inte vill att jag ska se i din mobil, även med dej närvarande. Jag undrar om du tror du kan vara monogam med mej och om du vill det? Inte för att det är det enda sättet, men har man andra avtal, måste ju båda vara med på det. Det måste luftas och dryftas gemensamt. Gå bakom ryggen leder till förödande misstro och livslång ensamhet"
Fortfarande inget svar
Umgicks gemensamt med dottern i helgen, trivsamt

Du är värd så mycket mer!!! Jag känner igen mig så mycket i din text (förutom sex då eftersom min man var inte alls intresserad av sex med mig dvs. 0 sex). Du måste ta tillbaka fjärrkontrollen till dig själv. Det är fruktansvärt skrämmande att lämna och det är en fördjävlig tid med ständigt tvivel som väntar. MEN från det du beskriver lever du i samma känslomässiga fängelse som jag gjorde. Hans oförmåga att hantera andras åsikter och behov gör att du ständigt gör avkall på dina behov och känslor. Du tror att du hanterar det men det gör du inte. Du staplar det på hög i ditt känslomässiga förråd. Till slut rasar stapeln och du kvävs. Vi har ett liv, man är mestadels arg, ledsen eller besviken på något. Kärlekspartnern vi väljer ska/måste vara en person som gör plats för dina behov och din person lighet.
Jag lämnade till slut men det var en process på över 5 år innan jag bestämde mig. Anledningen till att beslutet till slut kom var min insikt om att han kommer aldrig att förändras. Jag hoppas för din skull att det inte stämmer in på honom. Han måste vara villig att göra aktiva val och saker för att ändra sitt beteende mot dig. Du kommer att bli knäckt om din relation fortgår utan att han försöker till 100 procent att förändra sitt beteende. Kram

1 gillning

Tack @Nalle_Puh för ditt fina ärliga svar :butterfly:. Du har ju väldigt rätt i vad du säger. Både du och @Floriana sätter tummen på spiken. Jag är väldigt typ beroende av honom. Ibland jämför jag honom med droger eller nikotin. Jag vet mycket väl att det är inget bra för mig och att jag måste sluta, men jag vill inte för det är ju så gott med bara den ciggen eller den ciggen. Så, medveten är jag, men inte riktigt redo än. Men mer klarsynt och klar över att en dag går det inte mer. Så skönt med ert stöd. Tack :butterfly::cherry_blossom:

1 gillning

Får ett mejl som heter “minnen” som innehåller filmer. Kan ej öppna, men det känns som en kall våg sköljer in över mej. Han svarar inte på mejl där jag frågar vad han tänker/känner och mejlet känns som att han bearbetar separation, även om han sagt sej vilja satsa och hitta tillbaka. Jag har ngn sorts bakdörr öppen, och vädjar gång på gång till honom om att lägga korten på bordet ang otrohet mm, men inget kommer. Frigör han sej nu från oss “i smyg” borde jag få veta så jag kan göra det samma
Ångest nu. Och dottern räknar ner dagarna tills hon ska sova över hos pappa. Är ju jättebra, men jag känner mej mindre värd, hon behöver mej mindre och så ska det ju vara, hon blir ju oxå äldre. Men jag känner mej ensam, värdelös och övergiven. Får heller inget vettigt gjort när jag har ledig tid, och det är så frustrerande, känns som jag har sämst drivkraft i världen, hur kan man bara slösa sin tid så som jag? Kommer inte upp från köksbordet , dricker kaffe, lyssnar på poddar, surfar

@Floriana - ja den är gräslig den där övergivna känslan…känner mej också ensammast i världen. Vet inte om jag ska vara avundsjuk på alla er som har barn hemma lr om jag ska vara glad för att grabben är vuxen o slipper sitta mitt uppe i den här sk*ten. Men förstår att det är tufft att ha kontakt hela tiden, måste vara som att pilla på en sårskorpa…Att du inte kommer dej för med nåt just nu är inte så konstigt, det är mentalt utmattande att hjärnan går på högvarv hela tiden, så lägg inga värderingar på att du blir sittandes vid köksbordet ibland. Det gör ju faktiskt inget liksom…

1 gillning

Känns skit jobbigt här också just nu.
Min ena dotter vill bo mest hos pappa eftersom han bor i deras barndomshem där hon trivs bäst och där det finns mer att göra och där kompisarna bor.
Hon vill ha sin bas där och bo hos mig ett par gånger i veckan.Har inget med att göra att vilken förälder som bor där säger hon.Hon älskar oss lika mycket.Känner mig så jävla arg på exet…Ska han ha en massa fördelar för att han bor där hon växte upp.?
Känner igen den där övergivenhetskänslan.
Känns som man är inget värd ibland.:pensive:

2 gillningar

@Bubbi - det är så orättvist…Styrkekram till dig :heart:

Trösta er på något vis att x är den mest ensammaste. Allt som visas utåt eller vad ni tror behöver inte visa på att “så levde de lyckliga i alla sina dagar.” Tvärtom. Vad de än gjort o hur så är den sk “lyckan” i flykt, snabba beslut mm. Ett tillstånd av rus. Ett rus av något nytt. Men är också ingen långvarigt. Vi vet faktiskt inte om den känslan av ensamhet har börjat infinna sig trots en ny vid deras sida.
Är inget de skulle erkänna dock. För då erkänner de samtidigt att det har gjort världens dummaste beslut o vad de utsatta er o ev barnen för.
Den ensamheten de känner eller kommer känna är något de kommer få leva med. För den ensamheten innehåller även lögner, svek, humörsvängningar gentemot er ,anklagade emot er mm. Deras ensamhet är som en säck med massa innehåll. Sånt de har ställt till med.

Vi andra våran ensamhet är något vi kommer vinna över. Ta oss igenom fast det sänker oss periodvis. Vi har minnen. Känslor. Som bubblar upp. Där vi känner oss mer ensamma än någonsin för vi har också levt på rutiner med våra x genom åren. Men våran säck av ensamhet kommer bli tom. Då vi i vår sorg bearbetar var sak för sig.
Vi ordnar ju upp för en ny framtid på något vis.
O den ensamheten vi en gång kände kommer fyllas med annat.
Men de kan inte det. Inte förrän den dagen de bearbetar eller erkänner vad de gjort så kommer deras säck bli tom o de kommer inte känna ensamhet fast de lever i något nytt.
Men som jag tidigare skrev att detta är något de kommer ha väldigt svårt att erkänna då de bevisar att det gjort förhastade elaka omogna beslut. O det kan de inte.
Så de kommer alltid bära med sig en ensamhet. O den äter upp en tillslut. O krossar det de trodde var det perfekta ruset som skulle vara i all evighet.

Snipp snapp så var sagan slut!

10 gillningar

Jag som känner mig så ensam idag behövde dina ord, har inte tänkt på det ur den synvinkeln tidigare. Har mer tänkt bittra tankar… “Jag är ensam, x har trollet och är glad och lycklig”.
Ska tänka på dina ord när jag hamnar i dom tankarna :smiley:

3 gillningar

Tack för det :heartpulse: känns skönt att höra när man blivit lämnad efter många år.Där man har gjort allt för sin partner men hoppas att karman kommer / kram

1 gillning

Tack behövde höra något sådant… just idag pendlar jag enormt…

1 gillning

:slightly_smiling_face: Skönt att de får smaka på sin egen medicin. Vi är värda mycket mer än dessa instabila personer.

2 gillningar

Hur går allt för dig @Floriana? :butterfly: Tänker på dig och allt du går igenom. Känns lite som om vi är lite lika i vårt sätt att vara och göra i relationer. Och att våra respektive är rätt lika i sättet med.
Själv har jag gruvlig Ågren och en man som är mer ojämn i humöret och vad han vill än en åker. Jag får se vad jag pallar.
Tyvärr blir jag helt skakis och rädd och ledsen och får ångest och panik när han med ojämna mellanrum tar upp att vi kanske inte passar ihop.
Hur är det för dig? Har ni kommit nånstans med er relation? Kram

Mors dag idag och snart kommer exet med någon present… får panik då jag vet att det är av falskhet och inte av kärlek. Igår var han på krogen och han har kontaktat en tjej som han pratar med bakom min rygg. Han vet inte att jag vet… Jag har ont i hjärtat och känner mig så oälskad och värdelös. Har flera gånger funderat på att ge upp. Trots vårt barn… Jag vill att allt ska vara som förr, men det kommer det inte bli. Snart om några dagar ska vi till juristen för bouppdelning.

Behöver peppning för att motstå hans ord nu… han har länge hållt på med psykisk misshandel. Han ljuger, manipulerar, får allt att bli mitt fel, jag trippar på tå hela tiden och undrar vad han ska bli arg över nästa gång. Det är så konstigt att jag trots detta inte vill att han ska lämna mig.

Herregud @Mamma.78, han låter som min man. Trippa på tå. Det gör jag med. Det är ju hemskt egentligen att det ska vara så. Och jag känner precis som du. Varför är jag så rädd att handla lämna mig?
Hur fungerar man egentligen?
Stor kram och hoppas du klarade av mötet så bra som du kan. :+1:

Åh,känner igen mig så mycket i det här att känna mig oälskad och värdelös. Fast det inte är jag som gjort fel!! Fast det är han som är svag och knullat runt och svikit mig! Ändå är jag rädd att släppa taget och rädd att lägga för mycket skulden på honom. Ösnkar bara att det aldrig hade hänt, att allt bara kunde frotsätta som det var!!!

jag har inte sovit en hel natt ,sen han lämnat mig minst 3 gånger går jag upp o tittar i mobilen ,eller på datorn , jag et inte vad jag letar , det är han som lämnade mig ,det är han som varit otrogen flera tillfällen .o han kör last bil med sin nya o skriver de ha kalas sex o de sexar över allt ,hon har fina fittmuskler hon ger han fler orgasm varje gång bla bla men varför ska jag sitta här o äta lugnande mediciner för att glömma fanskapet ?varför ska jag gå sömnlöst ?

Fy fan @priya. Informerar han dig så grovt om deras sexliv eller skriver han det nånstans? Är han helt dum i huvudet? Ja det är han. Fullständigt helt korkad. Han har gjort dig så illa och så strör han salt i såren med såna vidriga detaljer. Äckliga gubbe säger jag bara. Prata prata prata med de du litar på och en kurator. Försök att andas och tänka att han är en idiot. För det är han.
Kag förstår dig fullständigt. Om du läser i mina trådar så förstår du det.
Stor Styrkekram :butterfly:

2 gillningar

Fruktansvärd känsla @aldrigmer. Vi mår sämst fast de betett sig som riktiga svin. Och varför vill vi ha dem kvar? Det undrar jag med. Vad är det för fel på mig som inte bara kunde gå eller gör det nu. Det gör att jsg känner mig vek och löjlig. Skäms gör jag med. Otroligt mycket. Blä

jag har fått allt sms från han för att jag har frågat på flera sett varför han lämnade mig utan att säga o varför han var otrogen om o om då fick jag detta svar o det var mycket mer men jag vill inte skriva allt