Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Få terapi online | Artiklar

Otrohet, att stanna kvar

Jag har velat skriva här, men kommer inte riktigt till skott. Känns som att jag måste skriva något långt, något genomtänkt, men förmår inte riktigt. Nu tänker jag att jag startar tråden, och fyller på allt eftersom, så kanske tröskeln blir lägre.

Jag trodde att det vi hade var unikt, speciellt. Han krossade mig fullständigt, ljög och ljög och ljög. Utan att blinka. Vi ska se om det går att reparera, men jag måste ta i beaktande att lögnerna, enkelheten med vilken han framförde dem, är en egenskap han fortfarande besitter.

4 gillningar

Hög igenkänning här.

Berätta mer, behöver inte vara långt. När fick fungera på det? Hur länge hade det pågått?
Hur länge har ni varit ihop?

Kram på dig.

Det är ju något jag inte kan släppa. Hur grymt enkelt min make hade för att dölja saker. Hur enkelt lögnerna kom, lika naturligt som vad som helst.
Vem är han egentligen?
Jag hade inte i min vildaste fantasi trott detta om honom.

Hur mår du?

1 gillning

Vi har varit i lag i 10 år, det började i slutet på mars, och då fick jag veta rätt omgående. Sedan sa han att han sagt upp kontakten, men fortsatte höras, ses och senare ha sex samtidigt som han ljög och ljög och ljög. Jag har tagit reda på allt, inget har kommit självmant utan jag har sökt, hotat och tvingat till mig all information.

2 gillningar

Ja, det är det som jag känner! Nu går vi på parrådgivning, har beslutat hur vi ska gå vidare och bestämt oss för att vi vill vara med varandra. Han gör allting rätt, men jag förstår inte hur jag ska kunna lita på honom nu.

1 gillning

Det behöver du inte göra. Inte än. Inte på ett bra tag!!

Han har gjort bort sig på det värsta tänkbara sätt. Han har ljugit för dig och svikit dig totalt. Det är inte en smärta som bara försvinner. Det tar tid och hårt arbete för att minska på den smärtan!!
Arbete som till största del ligger på honom. Är han medveten om det?

Du ska bry dig om dig själv. Göra sånt som får dig att må bra. Han får ta barn och hus och allt vad det innebär.
Ta en dag i taget. Bestäm inget. Eller bestäm dig men ha i bakhuvudet att du får lov att ändra dig.
Du måste lära dig att andas igen.

Jag är hemskt ledsen för smärtan och sveket du har blivit utsatt för. Tyvärr är vi många som vet hur det känns.