Orosanmäla

Varit orolig länge men tvekat om myndighetskontakt. Skrivet om det innan.
Har nu varit hos familjeenheten och de kommer orosanmäla. Det finns saker som de reagerat starkt på. Jag var där för stöd och råd men ville inte att det skulle få så stora proportioner. Uppenbarligen har vår son inte det optimalt och det skulle alla barn ha så gott det går,bollen är nu i rullning och hoppas på bra resultat för barnet. Tungt ändå…

1 gillning

Vad är det du oroar dig över rent konkret?

Jag har själv barn och delad vårdnad. De är dock 4 och 9, såg att er lilla var rätt liten. Kan inte vara lätt att behöva dela tiden med ett så litet barn. Hoppas allt löser sig för er. :pray:

Alkohol och saker mitt ex sagt hon gör med barnet på hennes vecka.
Vår tydligen så allvarligt så familjeenheten måste anmäla.

Ok, men det är väl jättebra om de tar över ansvaret för att det utreds och lämpliga insatser sätts in

Absolut är det så!
Som familjeenheten sa: en anmälan är en hjälp,det finns människor som faktiskt inte vet om de gör “fel”.
Exet vet om detta sen 1 vecka men valt att ignorera det jag berättade för henne. Hade hon tagit till sig familjeenhetens kritik om barnet så hade detta säkert gått att lösa.
Samtidigt förstår jag om man går i försvar vid ett “hot” om eventuell anmälan.

Hoppas de reder ut det här. Får magont när barn far illa. Håller tummarna för att allt går bra för er

Utredning är startad. På soc. inrådan lämnade jag inte barnet i Måndags utan behöll det hos mig. Mamman ville såklart inte det och skulle kontakta socialen. Nu är andra dagen och jag har inget hört från mamman alls,förstår om hon är förbannad. Hade själv velat veta hur barnet mår och har det men det är tyst från henne.
Jag nekar INTE umgänge och har sagt till henne att jag finns här för henne om hon vill prata eller träffa barnet.

Nu har fsk orosanmält pga dålig/obefintlig närvaro av barnet. Gäller mammans veckor.
Nu har hon två anmälningar emot sig.
Mår kasst av denna cirkus det blev men barnet kommer alltid först.

2 gillningar