Oro och han flyttar temp. på min begäran

Behöver skriva av mig :pensive:
Gnagande oro, i morgon ska vi på vårt första samtal med rådgivare. Målet är väl att få verktyg för att kunna kommunicera under denna tid. Jag har så svårt att prata med honom om barnen och vardagliga saker. Han såklart har inga problem, han är ju klar med mig.
Sen på lördag flyttar han på min begäran till ett tillfälligt boende i 3 veckor för att sen som han sa idag när jag frågade om han under denna tid kommer leta lägenhet komma tillbaka hem hit?!
Frågade då tror du att alla mina känslor ska vara borta då? Nej men du kanske mår lite bättre svarar han…vad ska man göra egentligen…önskar så att jag förstod hur han tänker i allt detta…och att han kan förstå…nä suck för varje dag som går mår jag sämre och sämre och sorgen är fruktansvärd.

Så, samtalet avklarat.
Jag lyfte oron över att han ville komma tillbaka efter 3 veckor. Då blev han tillsagd att nej du får under denna tid leta boende. Jag gjorde innan hon sa det klart för både honom igen och henne att det är han som vill lämna så då får han lämna, detta har jag sagt till honom flera ggr men han insåg det inte förrän terapeuten sa det.
Hon gjorde också klart för honom att han har ju redan sörjt och kommit över detta medans jag är i början och har en stor sorg. Han måste ge mig tid, hon sa att han ska ge mig minst 6 månader och när dessa är nådda skall ni kommit till ett beslut. Känns skönt att jag slipper han flåsande i nacken om att lösa allt. Nu får jag möjlighet att tänka igenom själv vad jag vill.
I stort ett bra samtal och jag fick efter en ursäkt från honom att han varit så okänslig i detta. Ja vad ska jag säga, inte sa jag tack iaf.

3 gillningar