Orkar inte mer

Han har bara gått till nästa… är ett svin mot mig .
Jag mår så dåligt . Allt har han tagit ifrån mig . Bostad, möbler , mitt självförtroende .
Idag är jag inte mig själv . Känner mig kränkt , orättvist behandlad …
att behandla ngn så illa efter 10 år , mamma till sitt barn .
Fy fan …
Jag mår så illa.
Samtidigt saknar jag min familj - men den var ju bara en lögn . Så arg , så lessen och kränkt . Orkar inte ta tag i ngt.
Idag vill jag bara gråta … men jag får inte …
Förstår inte varför han är så arg när han lämnade mig . O hqn hittat ngn ny. Han borde ju vara lycklig . Och underlätta saker och sköta allt smidigt . Men istället ska han hämnas - för hans misslyckande , jävlas … och vägra släppa mig fri.
Jag orkar inte mera.
Har vill bara få frid .
Har insett att sanningen lär jag aldrig få.

2 gillningar

Jag är sjuk - saknar min familj . Saknar ngt jag inte hade - kärlek . Vårt liv var en ändå lögn . Jag gav mitt allt … du bara tog.
Och nu har du hittat en ny …redan !
Enligt dig var det jag som inte kunde vara ensam

Jag har läst både denna och andra inlägg från dig, och det är fruktansvärt hur han har behandlat dig. Det är så lätt att ta på sig ansvar eller till och med skuld när man får så mycket skit från sitt ex, och jag förstår att det måste vara jättesvårt, på gränsen till omöjligt, att inte låta det påverka självförtroendet.

Men jag har svårt att se hur hans svagheter ska kunna vara ditt fel?
Du trodde på honom och du trodde på din familj. Det finns inget fel i det! Du har egentligen gjort helt rätt, bara det att mannen ifråga inte var den du trodde. Det misstaget är vi många som har gjort.

Han har svikit dig på många sätt, men skulden och skammen är hans.

Men jag förstår din saknad. Jag saknar också. Saknar den mitt ex en gång var. Saknar den relation jag trodde att vi hade. Saknar det jag trodde fanns. Men det var en lögn för mig med.

Kramar till dig

4 gillningar

Idag är en sån dag då jag känner mig värdelös , känner skuld. Att allt är mitt fel ,att mina barn inte kommer få växa upp i en familj . En stor saknad efter min familj …som jag hade trodde jag…bara lögner var vårt liv baserat på. Luftslott .
Och det att han gått direkt till nästa - gör så ont… att jag inte betydligt ngt för hnm .
Jag är bara vårt barns mamma , inget annat.
Förlåt mycket självömkan här…
jag är så arg på mig själv för jag inte sett ,bara varit så korkad.

Jag borde vara fly förbannad på hnm …men det går inte…
Bara arg på mig själv och letar fel på mig själv.

Det är inte ditt fel. Du är aldrig ansvarig för någon annas val. Det är så lätt att vilja väl och det kan bli så fel men då är det upp till den andra att säga till. Vissa narcissister med psykopatiska drag skyller sina egna val på andra för ddt kan inte vara dem det är fel på. De ser inte, bryr sig inte om andra och när de blir less, när de inte kan få den egoboost de behöver vilket inte bara en kan ge. När de fått någon på kroken vill de se om de kan få en till.

1 gillning

Förstår bara inte vf han är förbannad , vf han inte bara klipper allt - avslutar affärer ( han har en bil som jag o han står som låntagare på, men vägrar sälja den)och startar företag med min släkting som han avskytt under alla år…
Jag förstår inte

Kära du.
Jag skulle kunna komma med många spekulationer och förklaringar som skulle vara helt uppåt väggarna. Den troligaste är doch att han har sin egen agenda och gör saker för att såra dig.

Du har inget ansvar för hans handlingar. Var och en är själv ansvarig för vad den gör. Du kan inte ändra på hans karaktär, egenskaper, personlighet. Det kan bara han själv och bara om han vill om ens då.

Bettakta honom som Snömannen, Loch Ness odjuret, Stongenge, pyramiderna - hustoriska mysterier som väcker förundran och frågor men där det inte finns några tydliga svar.

Släpp honom, sök inga skäl till hans handlande, betrakta honom som ngt ur det förgågna som inte längre angår dig.

Men det är just det jag vill ju . Att allt ska vara över .
Det känns jobbigt , att det ska hålla pås att dra ut på saker.
Hqn har ju en nu kvinna, och han ville ju bara gå vidare.

Jag förstår inte

Uppenbarligen låter du ditt tanke- och känsloliv cirkla till honom. Du försöker analysera och söka svar, ägnar dig åt var han är, vem han är med, vad de gör. Släpp det. Betrakta honom som död. Den man du trodde han var existerade aldrig. Du kysste din sagas drömprins och han blev verklighetens groda. Strunta i honom, gå vidare med ditt liv. Du kommer aldrig att finna några svar.

1 gillning

Men lån mm vill man ju ha avslutat . Alla affärer . Svårt att gå vidare annars

Har ni gjort bodelning? Ta hjälp av jurist. Stäm honom för att till ett avslut.

1 gillning

Min advokat tyckte det skulle kosta mig mer än vad vi har i värde …

I så fall får du hålla kontakten med det absolut nödvändigaste, betala av lånet och se det som en dyrköpt läxa att inte låna till kapitalvaror tillsammans med någon annan. Men sluta grunna över varför. Du kommer inte att få ngra svar.

1 gillning