Oförklarigt ignorerad

Hejsan. Vill ha en lösning på denna ekvation. Förra året träffade jag en underbar kvinna kontinuerligt som jag verkligen hade kul med och vi träffades väldigt ofta under hösten. Hon gillade mig väldigt mycket och jag henne. Jag var försiktigare i början,men till slut runt början av året sa jag att jag gillade henne jättemycket… efter det så blev hon osäker, vi sågs inte lika mycket. Men när vi väl sågs var allt underbart. Hon hade svårt att visa känslor i perioder för att helt plötsligt berätta hur mkt hon tycker om mig o s v. Hennes mamma blev sjuk och jag stöttade henne. Men något hände för ca 2 mån sen. Hon slutar i princip skriva och har aldrig tid att ses längre. Enligt henne mår hon dåligt och vill inte belasta mig det som gör mig ledsen är att hon spenderar mkt tid på att spela padel med dina killkompisar dock… Hon gör mig förvirrad, det känns som jag var en lek bara. Och ses vi spontant snabbt så är det hon som vill ge mig en kram och hon föreslår att ses för att sedan ändra sig i sista sekund. Jag har skrivit att detta gör mig ledsen då jag tycker väldigt mycket om henne. Men det märks att hon tycker det är jobbigt… vad ska man göra??? Hade hon totalt ignorerat mig även vid möten hade jag struntat i detta. Men är så osäker. Finns det nån ängel som varit med om liknande eller har tips

Har inget råd men om man tycker om någon väldigt mycket så hittar man all tid i världen att ses.

1 gillning

Har du försökt prata med henne om det här?
För håller med utifrån din beskrivning att det känns som hon ”leker” med dig.
Bra att ha när inget annat finns.

Så prata med henne. Funkar inte det behöver du avsluta. Det blir ju inte lättare med tiden.
Det finns roligare mer engagerade människor därute!

Detta är sååå likt min egen situation! Jag fattar inget. Har försökt få svar men det är alltid att han har det så jobbigt och mår dåligt. Jag har försökt tvinga fram ett avslut men det vill han inte heller?! Men det är inga framsteg mellan oss, snarare tvärtom. Så även om jag haft mycket starka känslor för honom så får jag lägga dem åt sidan för jag orkar inte mer nu!

Jag vill säga att det kanske är bättre att avsluta vad detta nu är. Men man blir ju så ledsen av tanken att aldrig mer få uppleva det bra igen.

2 gillningar

Jag är ingen ängel och jag ska därmed fatta mig kort… alltså, she’s just not that into you!

Ord är gratis, handling räknas. Som hon beter sig så bör du isolerat se till handlingen och sluta lyssna på ord (om de öht ens sägs, för du kanske tolkar in mellan raderna)… like it or not, men kan hon inte ens i begynnelsen prestera bättre i vad som ska ge sken av vara en seriös och innerlig kärleksrelation, då blir det aldrig bättre. Och… då är det INTE en seriös och innerlig kärleksrelation, för henne :point_up:

4 gillningar

Det är inte vad någon säger utan vad de gör som räknas och visar på sanningen.

Vissa vill inte såra, en del hålla andra på halster och vissa föredrar att tiga ihjäl en relation.

Räcker inte med att en vill mer, take’s two to tango.

3 gillningar

Läsa @Noomi svar igen och igen.

I kärlek är ofta hoppet det sista som överger oss. Och förnuftet det första.

Jag tror att du egentligen redan vet svaret, även om du kanske vill tro henne och vill kunna hoppas. Men du plågar bara dig själv med det hoppet, för handlingar är alltid ärligare än ord.

Jag tror att väldigt många är och har varit i din situation. Och alla tvingas förr eller senare inse att de måste gå vidare. Ju förr, ju bättre.

2 gillningar

Uppdatering. Ingorerade henne en vecka ungefär… hon hörde av sig och ville träffa mig dagen efter på en kram. Sen sa hon dessa ord till mig “jag vill göra det här oftare”. Lät det gå en vecka för att se hur hon skulle beté sig över text. (Jag vet, jag hatar också att tolka någon via text). Det har fortsatt varit stelt mellan oss. Men till slut bad jag henne ringa mig och vi pratade under en längre tid. Hon förklarade för mig att hon mår så dåligt över det mesta i livet just nu och att det känns som att allt hon gör är meningslöst. Hon berättade även att hon hade extremt starka känslor för mig i början men att hon backade då jag sa att jag vill inte ha ett förhållande förrän jag lär känna personen mer (då hade vi dejtat i ca 3 veckor). Men jag frågade henne om det finns någon annan med i bilden eftersom hon har en killkompis som jag vet varit intresserad av henne. Då svarade hon att anledningen att dom spelar mycket padel ihop är att han får henne att tänka på annat än allt det jobbiga genom att dom pratar om andra saker än livet och spelar padel. Hon mår tydligen bättre av att spela det. Och jag berättade mina starka känslor för henne. Visst hon mår säkert dåligt som hon säger. Men jag känner mig maktlös just nu… jag skrev faktiskt för ca 1 vecka sen och frågade om hon verkligen tycker om mig fortfarande. Hon svarade att hon gör det men har svårt att visa det just nu. Jag kanske är dum men är det så här för vissa tjejer??

Vad pratar ni två om då? Pratar ni bara om jobbiga saker och livets elände… njaa, troligen inte. Ni skulle förmodligen kunna prata om lika mycket “andra” roliga saker som hon och padelkillen, om ni träffades…

Jag tror att du får fortsätta att inte söka kontakt med henne och till och med neka eller låta bli att svara emellanåt. Vill hon så kommer hon att intensifiera kontakten… eller inte höra av sig igen.

Och då beror inte det på att du inte satt brandvakt vid mobilen 24/7 utan då vill hon helt enkelt inte nåt på riktigt med DIG.

Hade hon varit så nere att hon inte orkade träffa en människa och inte ens dig så ok… men orkar hon ha trevliga/upplyftande samtal och spela padel var och varannan dag med Padelkillen så är det definitivt inte varken ork eller stämningsläge som det är mest fel på. Tråkigt men jag kan inte se det på annat sätt, så fasa ut dig helt från den där “relationen” du har till henne och låt henne återkomma… OM hon vill, men gå INTE och vänta är iaf mitt råd :muscle: :v:

4 gillningar

Just nu pratar vi inte så mkt alls. Utan jag ifrågasätter varför hon inte vill träffa mig knappt och vad jag ska göra för att få henne att må bra.

1 gillning

Du kan ju helt uppenbart inte få henne att må bra, men det kan padelkillen :see_no_evil:

Är det öht någon mening för dig att fortsätta att varken ifrågasätta eller krusa längre?

1 gillning

Hej på er igen. Jag gjorde som ni sa. Jag var avvaktande ett tag innan jul. Helt plötsligt ringer hon mig och är jättetrevlig. Vill träffa mig för att ge mig en julkram. Får till och med en puss. Möter henne på affären dagen efter och hon ser extremt sliten ut. Men hon är jättetrevlig på kvällen och ber om ursäkt för att hon verkat så osocial… det gick några dagar efteråt och det blev tyvärr lite samma genre igen. Jättelåg och seg, så jag “struntade” i henne åter igen och skrev gott nytt år bara. Dagen efter nyår ringde jag henne för att säga lite vad jag verkligen tycker. Hon frågade om ja ville komma förbi en stund på kvällen för att äta mat. Jag gjorde det men det var väldigt stelt mellan oss… kan ju bero på att hon berätta att hennes 2 killkompisar överraskade henne en stund på nyår, vilket hon sa att hon inte ville då hon inte vill umgås med någon. Dock åter igen att en av de killarna var den där förbannade padelkillen som jag vet varit intresserad av henne förut. Jag har frågat henne och sagt ett par gånger om det är något mellan dom. Isåfall vill jag att du säger det rakt ut så att jag kan köra vidare i livet. Men hon menar på att jag oroar mig och tänker för mycket på saker och ting.
Ja visst det gör jag, hon är inte samma glada goa tjej som jag träffade förra året. Men är det inte väldigt konstigt att hon kommer till mig när jag backar undan? Jag skulle aldrig ringa en tjej som jag inte har känslor för om att ses o kramas och pussas med. Jag kanske är svartsjuk bara för att hon tar avstånd över att hon mår dåligt? Och tror det värsta hela tiden. Jag tänker försöka sluta tjata om att hon aldrig hör av sig nu. Försöka hitta hobbies som jag mår bra av. Blir det inte bättre av det så är det bara så det är. Ni förstår min virrighet i det hela va? För varje gång jag frågar om nåt har hänt eller om hon är sur blir hon riktigt tyst

1 gillning

Hon kanske är en bekräftelsetorsk? Om man mår dåligt är det ju härligt när någon ger en komplimanger och talar om hur mycket de tycker om en.

Vad den här kvinnan säger är uppenbarligen helt oväsentligt. Du kan inte hänga upp dig på det hon säger, vare sig hon säger att hon vill träffa dig, att hon mår dåligt eller att det inte är något mellan henne och padelkillen.

Hennes agerande avslöjar allt. Hon vill ha dig lite tryggt på lut i bakfickan, det är därför hon inte släpper taget om dig helt och hållet. Samtidigt vill hon inte binda sig vid dig. Kanske vill hon inte binda sig vid någon alls, hon vill kanske bara lattja runt ett tag. Eller också känner hon att du inte är den hon söker men att det är trevligare att kunna träffa dig ibland för lite bekräftelse medan hon letar drömprinsen.

De exakta skälen går ju inte att avgöra. Men du behöver inte veta exakt.

Jag tycker att du ska bryta med henne. Inte gå runt och vänta på att hon ska dumpa dig uttryckligen. Det gör hon kanske aldrig. Vissa människor behåller gärna sina beundrare i evigheter och ger dem precis lagom med uppmärksamhet för att de inte ska kallna helt. Hon verkar vara en sån.

För ditt eget måendes skull, för din sinnesfrid och inte minst din egen stolthet tycker jag att du ska avsluta med henne ordentligt och be henne sluta ta kontakt mer med dig. Er relation kommer nämligen inte bli bättre än så här. Ni har känt varandra något år och det är under den tiden man visar sitt bästa. Det är då man anstränger sig för som mest för varandra.

Och det är ingen bra idé att satsa på någon som inte ens den första tiden kan leverera mer än vad hon gör.

5 gillningar

Hur har det gått för dig?

1 gillning

Det har gått bra! :heart_eyes:
Jag har verkligen ställt honom mot väggen och till och med lämnat mot min vilja. Träffade tom en annan man för att kunna fokusera på annat. Berättade det för min dejt som ändå ville träffa mig, men att han ville låta mig känna efter vem jag egentligen ville fortsätta med. Jag var även ärlig mot den nya och insåg då att jag inte ville träffa honom mer utan jag valde min första dejt.

Det är ännu lite svårt att få ihop träffar pga att vi inte har barnen samtidigt, men vi pusslar ihop det och jag förstår att han verkligen vill fortsätta med mig. Detta trodde jag verkligen inte skulle hända. Men det är inget som rusar på i 200 utan det går långsamt framåt. Men om man jämför med tidigare så är det stor skillnad i engagemang och kontakt! Hörs dagligen nu. Han kanske inte hade förstått riktigt hur jag kände innan och fick ett uppvaknande när jag lämnade och träffade en annan?

1 gillning

Finns ett rätt roligt ordspråk apropå det där: Man saknar inte kon förrän båset är tomt.

Det är lite icke PK, men säger nog en hel del ändå.

2 gillningar

Hej på er! Det har gått ett tag nu. Vi pratade i telefon för 2 veckor sen och jag berättade mina känslor för henne och att jag tycler det har varit jobbigt son hon har varit. Hon menar på att hon tycker jsg överanalyserat saker och ältat lite för mycket. Då valde jag att ge upp med att ens försöka få henne närmare mig. För hon slutade skriva “puss” “kram” osv för att jag sa till henne att hon ger mig mixade signaler när hon skriver sånt då hon emellanåt skiter i mig fullständigt. Hon menar på att jag oroar mig för mycket och att hon slutar ge mig komplimanger för att jag inte ska känna mig virrig… hur som helst har inte skrivit till henne på några dagar. Efter 4 dagar så skriver hon och kollar läget och är jätte pratglad. Jag håller mig på halster men är givetvis trevlig tillbaka. Det här känns bara jobbigt just nu. Egentligen vill jag bara åka hem till henne och säga att det är nu eller aldrig!! Ska jag ta det lugnt och invänta henne eller vad säger ni?

Jag tycker att du ska avsluta.

Det är inte ett schysst beteende av henne att växla mellan att ignorera dig och uppmuntra dig. Det är heller inte särskilt schysst att sedan lägga över hela ansvaret på dig och skylla på att du överanalyserar.

Baserat på hennes beteende hittills skulle jag inte tro att det är möjligt för dig att få en bra, trygg och stabil relation med henne. Risken är alldeles för stor att du kommer att må dåligt

1 gillning