Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Få terapi online | Artiklar

Oförklarigt ignorerad

Hejsan. Vill ha en lösning på denna ekvation. Förra året träffade jag en underbar kvinna kontinuerligt som jag verkligen hade kul med och vi träffades väldigt ofta under hösten. Hon gillade mig väldigt mycket och jag henne. Jag var försiktigare i början,men till slut runt början av året sa jag att jag gillade henne jättemycket… efter det så blev hon osäker, vi sågs inte lika mycket. Men när vi väl sågs var allt underbart. Hon hade svårt att visa känslor i perioder för att helt plötsligt berätta hur mkt hon tycker om mig o s v. Hennes mamma blev sjuk och jag stöttade henne. Men något hände för ca 2 mån sen. Hon slutar i princip skriva och har aldrig tid att ses längre. Enligt henne mår hon dåligt och vill inte belasta mig det som gör mig ledsen är att hon spenderar mkt tid på att spela padel med dina killkompisar dock… Hon gör mig förvirrad, det känns som jag var en lek bara. Och ses vi spontant snabbt så är det hon som vill ge mig en kram och hon föreslår att ses för att sedan ändra sig i sista sekund. Jag har skrivit att detta gör mig ledsen då jag tycker väldigt mycket om henne. Men det märks att hon tycker det är jobbigt… vad ska man göra??? Hade hon totalt ignorerat mig även vid möten hade jag struntat i detta. Men är så osäker. Finns det nån ängel som varit med om liknande eller har tips

Har inget råd men om man tycker om någon väldigt mycket så hittar man all tid i världen att ses.

1 gillning

Har du försökt prata med henne om det här?
För håller med utifrån din beskrivning att det känns som hon ”leker” med dig.
Bra att ha när inget annat finns.

Så prata med henne. Funkar inte det behöver du avsluta. Det blir ju inte lättare med tiden.
Det finns roligare mer engagerade människor därute!

Detta är sååå likt min egen situation! Jag fattar inget. Har försökt få svar men det är alltid att han har det så jobbigt och mår dåligt. Jag har försökt tvinga fram ett avslut men det vill han inte heller?! Men det är inga framsteg mellan oss, snarare tvärtom. Så även om jag haft mycket starka känslor för honom så får jag lägga dem åt sidan för jag orkar inte mer nu!

Jag vill säga att det kanske är bättre att avsluta vad detta nu är. Men man blir ju så ledsen av tanken att aldrig mer få uppleva det bra igen.

2 gillningar

Jag är ingen ängel och jag ska därmed fatta mig kort… alltså, she’s just not that into you!

Ord är gratis, handling räknas. Som hon beter sig så bör du isolerat se till handlingen och sluta lyssna på ord (om de öht ens sägs, för du kanske tolkar in mellan raderna)… like it or not, men kan hon inte ens i begynnelsen prestera bättre i vad som ska ge sken av vara en seriös och innerlig kärleksrelation, då blir det aldrig bättre. Och… då är det INTE en seriös och innerlig kärleksrelation, för henne :point_up:

2 gillningar

Det är inte vad någon säger utan vad de gör som räknas och visar på sanningen.

Vissa vill inte såra, en del hålla andra på halster och vissa föredrar att tiga ihjäl en relation.

Räcker inte med att en vill mer, take’s two to tango.

Läsa @Noomi svar igen och igen.

I kärlek är ofta hoppet det sista som överger oss. Och förnuftet det första.

Jag tror att du egentligen redan vet svaret, även om du kanske vill tro henne och vill kunna hoppas. Men du plågar bara dig själv med det hoppet, för handlingar är alltid ärligare än ord.

Jag tror att väldigt många är och har varit i din situation. Och alla tvingas förr eller senare inse att de måste gå vidare. Ju förr, ju bättre.

1 gillning