Ny partner

Inga problem med att exet träffat en ny. Problemet är att han myser med min/vår son på kort utlagt på fb!
Fattar att han gör det men tusan vad det tar hårt att se. Såg detta pga vänner vänner typ.

Ni andra i liknande sits…Hur gör man?

Svårt läge. Först bör du kanske prata med din son och fråga hur han upplever det så ni har ett bra samförstånd. Det kan ju faktiskt vara en bra relation de har.

Sedan är det väl bara att återposta bilden på din egen FB och berömma honom för hans känsliga sidor och hur öm och fin han är med andras barn och att en sådan farbror skulle man haft och snutta med när man var liten. Jag tror resten sköter sig själv om relationen är osund.

Barnet är 32 månader gammal och autist. Pratar inte än och jätteviktigt med ansvarsfulla och engagerade människor omkring honom. Ställer krav på de nära honom såklart. Kanske är ex nya kille kanonbra eller inte,oavsett umgås han med mitt barn…

1 gillning

Man är tacksam för att ens barn har fler vuxna som ser och tycker om barnet än bara föräldrarna. Fler förebilder och fler som kan och vill engagera sig i barnet.

2 gillningar

Känsla är en sak. Logik en annan. Jag förstår absolut din känsla av att nån annan gullar och myser med ditt barn och dessutom gör en grej av det på FB, som att försöka förstärka sitt varumärke som härlig och kärleksfull. I bästa fall är det i alla fall äkta känslor av ömhet.

Men låt logiken styra hur du agerar! Och försök få hjärnan att prata hjärtat tillrätta. Ett barn med autism som nu har ännu en vuxen som bryr sig, det är ju egentligen jättevärdefullt! Motsatsen hade varit förfärlig!

Ja, lite tramsigt med FB, men han är inte ensam om att lägga ut det fina, det bästa, av vardagslivet.

5 gillningar