Ny man vill inte ha sex

Hej!
Jag är skild sedan fem år och har nu träffat en ny man. Vi har trevligt tillsammans, har lätt för att umgås och hitta på saker som vi båda gillar.
Jag är 55 och han 60.
Vi dejtade i två månader innan vi kom så långt att vi skulle sova tillsammans. Första kvällen fick han inte stånd. Ingen fara tyckte jag. Sånt händer. Men vid nästa övernattning hände samma sak och sedan igen. Han berättade då att han tappat intresset för sex de senaste åren. För fem år sen hade han sexlust, sa han, men inte nu.

Han är smal, dricker inte, röker inte och verkar må allmänt bra. Bra jobb och utflugna barn. Men han äter blodtryckssänkande medicin och nån annan medicin för hjärtat som jag inte vet namnet på. Han började med dessa för tre år sedan.

Jag undrar om medicinerna kan påverka hans sexlust. Är det någon här som vet?
Sen är han ju 60 år. Hur är det med sexlusten och potensen hos män i den åldern? Någon som vet?

Jag har inte pratat med honom än eftersom jag känner mig osäker på vad jag ska säga. Jag vill gärna ha en sexuell relation med honom och känner mig ledsen för att vi inte har det.
Han vill gärna ta i mig utanför sängen, kramar mig flera gånger om dagen och rör gärna vid mig.

Om ni har erfarenhet av liknande problem och kanske lösningar får ni gärna berätta. Både män och kvinnor.

Prata. Om det är ett problem för dig så är det säkerligen ett ännu större för honom. Det kan hjälpa mycket att bara prata. Sen är det absolut så att den medicin han äter kan påverka. Men börja med att ta upp det. Det finns ju även annan hjälp att ta till.

Betablockerare ex metoprolol, bisoprolol, atenolol ger inte helt sällan potensproblem. (Det är vanliga mediciner för hjärta och blodtryck.) Om han vill söka hjälp för potensproblem finns god hjälp att få både vad gäller utreda ev medicinska orsaker till bristande lust och behandling vid potensproblem.

Om du tycker att sex är en viktig ingrediens i ett förhållande och han har tappat intresset för sex så tänker jag att dels prata för att se om det går att hitta en lösning på hans potensproblem är något du behöver göra, men kanske också överväga att ge upp förhållande innan det blir djupare. I långa loppet tror jag faktiskt att man inte mår bra om någon man tycker är viktigt fatts.

Vill han inte ha sex eller kan han inte? Bäst före datumet kan ha gått ut. Jag misstänker jag befinner mig i det gränslandet själv, Att vilja men inte kunna. Dock tänker jag inte proppa i mig kemiska preparat, det kan vara en naturlig del av åldrandet och då får det vara så. Det är inget självändamål.

Med facit i hand - jag levde med en man som inte ville ha sex i tio år . Nu vet jag att det inte handlade om låg sexdrift el potens problem - utan makt …
Men vad jag vill säga - jag ångrar att jag fann mig i att leva så- när det för mig hade så stort betydelse för mig .

Jag försökte prata med mitt x , men han slog bara ifrån sig problemet . Det Var mitt fel.

Du ska tänka på dig och vad som är viktigast för DIG. Är det viktigt för dig så får du fundera , kommunicera .
Det viktigaste är att ni kan prata med varandra

Om det är ett problem för dig så är det säkerligen ett ännu större för honom

Det är alltid något som inte stämmer om sexlusten för någon i relationen är låg har jag insett. Sannolikt så har relationen svalnat. För mig personligen ringer en varningsklocka om jag själv eller partner inte vill ha sex minst en eller ett par ggr per vecka.

Sexlusten fanns ALDRIG från hans sida . Under tio år . Men behovet fanns . Porr , älskarinnor mm . Det handlade enbart om makt, straffa , och sätta mig ur balans , så mitt självförtroende sviktade .