Nu är det noll kontakt

Måste bara få skriva av mig lite. Ligger i soffan och skakar. Har som sagt blivit lämnad efter 16 år, 5 månader som gift innan idioten ville skiljas.
Anledningen till skilsmässan var det klassiska att hon ville hitta sig själv. Vi pratade i telefon nån dag här i veckan varpå hon sa att hon trivdes själv, behövde finna sig själv och ville leva själv resten av livet. Fick just veta från annat håll att hon varit på dejter redan. Skickade sms att det var färdigt med gemensamma middagar och att hon var falsk.
Så nu blir det noll kontakt. Hamnade åter nere i gruvan. Lär inte bli nån sömn inatt, detta är ju min värsta mardröm.
Sov gott ni andra forumvänner.

4 gillningar

Styrkekram

Det är verkligen det bästa du kan göra, noll kontakt. Kommer bli lättare med tiden.

Absolut, skulle gjort så från första början. Jag ville hjälpas åt och vara vänner men det har jag ingen lust med längre när hon ljuger, snackar skit och allmänt beter sig som en fjortis.
Det bästa är att det är hon som kommer bli lidande eftersom hon är beroende av mig och mina föräldrar när hon jobbar kvällar och helger.
Kändes otroligt skönt att slänga hennes scheman hon lämnat varje månad.
Trevlig fredagskväll på er !

1 gillning

Livskriser är var det är, punkt.

2 gillningar

Otroligt likt min story, har dock inte fått reda på att det finns någon ny ännu. Ska till henne imorgon och diskutera uppdelning av allt, annars försöker jag ha så lite kontakt som möjligt. Känns som en gemensam nämnare att inte tala sanning och säga som det är, förtjänar man inte det efter 16 år tillsammans?

1 gillning

Tydligen förtjänar vi inte det, fegisar är vad dom är.

4 gillningar

De brukar säga att “de ska hitta sig själva” men det brukar snarare vara så att de hittat nån annan. Kämpa på :facepunch:

4 gillningar

Haha ja exakt så sa min exman. Att han tappat sig själv och ville “hitta sig själv igen” efter 16 år ihop, och att han ville att vi skulle hitta tillbaka till varandra. Men visade sig att han “hittat” en flickvän på sidan om innan vi ens skilde oss istället, patetiska och fega är dom tyvärr

1 gillning

Fyfan jag är så nere nu igen. For själv ut på krogen en sväng i lördags. Köpte en öl och sattemig vid ett bord. Naturligtvis dyker krysset tillsammans med två vänner upp strax efter. Dom passerar mig på max 40 cm avstånd. Inte en en blick, inte ett hej, inget efter 16 år. Dagen efter ringer hon om nått gällande barnen som om inget hänt. Hur känslokall kan man vara ?

1 gillning

När jag precis fått beskedet att X ville skiljas, innan jag visste om otroheten och sveket, när jag inte förstod och fortfarande vill lösa det - hålla ihop familjen. Då hade vi en murare som jobbade i huset - gammal erfaren gubbe. Vi pratade för han såg att jag inte mådde bra och då sa han ”att hans fru också hade velat hitta sig själv men råkat hitta en ny gubbe istället” - så bra när det kom från honom :joy:

3 gillningar

Fega eller inte så verkar dom må bra och vi lida. Go figure …

3 gillningar

Exakt så här med! Så att han ville hitta tillbaka men skrev samtidigt med en annan bredvid mig i soffan och jag kom tillslut på honom att han ljög… fattar inte hur dom kan…

Det är så svårt ! I dag ville jag skicka en bild till honom på vår dotter, som står med bara fötter i strandkanten och är så glad, när vi var utomlands för två år sen. Då trodde jag fortfarande att x ville hotta tillbaka, han hade ju velat så gärna att vi åkte på den resa tillsammans. Jag kämpade med mig själv, för jag var så ambivalent till honom och ville definitivt inte ha ngn fysisk närhet, multipla otyroheter och lögner låg nära i tid , men jag sänkte ända garden sakta men säkert och började hoppas lite på familjen igen. Det visade sej (förstås) sen att han hela tiden hade kontakt med andra och hade sagt att han var utomlands med sin dotter, jag såg mejl…
Hur kunde han? Ser på bilden i dag av den lilla glada 7 åringen, som var så glad att vara med sina föräldrar vid stranden, jag hatar allt och mitt hjärta brister och jag skulle vilka skicka hela detta inlägg till honom, men jag vet att det ,varken då eller nu, har ngn inverkan på hans känslor, han använder det bara för att manipulera och känna makt

2 gillningar