Ni som tog initiativet att skiljas - Träffas i Göteborg/Kungälv

Vore kul nyttigt att träffas…Hur gjorde ni? Barn? Mm

1 gillning

Hej @WilmaW
Nu vet jag inte din historia eller var du är i ditt liv.
Vill du bara träffa dom som har tagit initiativet att lämna?
För min del va det ömsesidigt . Jag träffas gärna om du får ihop ett gött gäng för lite samtal.

1 gillning

Ja självklart.
Skulle vilja byta erfarenheter, speciellt kring barnen, på ett glatt och positivt sätt.
Jag har läst att de flesta som blivit lämnade är så väldigt väldigt ledsna och nere och tanken är inte en sådan grupp där vi sitter och gråter, även om en sådan också skulle behövas kanske.

Där är inte jag längre. Jag kommer inte sitta där och gråta. Precis som du tänker Om att utbyta tankar. Det är något jag gärna vill göra!
Jag har själv fyra barn. Guld att få ha en liten samtalsgrupp med personer i liknande situation.
Bor en mil utanför Götet. Avståndet är inga problem för mig om det är så att det kommer hållas i Kungälv.

Hej!
Jag tog initiativet att lämna min man efter 18 år tillsammans. Vi har tre barn. Nu har det gått snart 8 månader. Ses gärna för samtal😊

1 gillning

Skulle verkligen vara givande :slight_smile: Jag gift i över 20 år, tre små barn och inte ens hunnit flyttat än, men köpt hus.

Hej!
Bor i Askim, GBG. Jag är också intresserad av att träffas och utbyta erfarenheter, lyssna på andra, vädra tankar/farhågor, ge och få tips på saker som rör barn eller andra praktiska grejer. Har “gruppen” träffats än?

Glömde säga att jag tog initiativet.

Nej, ingen träff ännu

Jag är gärna med om det är ok? Har tagit beslutet om att skiljas efter otrogen man. Är i början av vår separation, men tror att jag ändå skulle kunna hålla mig positiv och kunna diskutera konstruktivt. Skulle vara värdefullt att träffa andra i liknande situation. Tror inte det är så stor skillnad på om man är den som lämnat eller den som blir lämnad. Stor förändring är det ju för bägge parter ändå.
Jag bor några mil norr om Gbg.

1 gillning