Ni som blivit lämnade för någon annan!

Jag är bara nyfiken hur det har gått för era x som lämnat er för någon annan. Hur har den relationen gått, alltså för x o den nya?

Åt skogen har den gått och flera till efter den har gått samma väg :smiling_imp:

6 gillningar

Det gick väl inte så bra…de flyttade ihop direkt, separerade efter 4 månader, låter som de varit osams från dag ett…mycket handlar tydligen om mig för den nya är svartsjuk på mig…
Förstår dock inte varför, hon fick honom ju och vi får inte ens ha kontakt.
Just nu tror jag de gjort slut igen…för vilken gång i ordningen vet jag inte…det verkar inte vara ett direkt friskt och moget förhållande.
Så nä, det gick väl sådär :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

2 gillningar

Mitt ex verkar ha ett väldigt bra förhållande med henne faktiskt, tror dom är mer lika än vi var, på gott och ont då båda har en skruv fel så att säga, men dom verkar trivas ihop (Han är ju dock återigen inte ärlig med vem han är, men det lär nog aldrig hända oavsett heller)

Så tyvärr verkar det bra, måste jag väl tillägga haha, hade lite hoppats han skulle bli ensam i slutändan och få smaka lite på karma, men tror jag blev snuvad på det denna gången. Men får väl se i framtiden

2 gillningar

Ja det är ju den karnan man gärna vill se såklart. När man väljer att ta ett sådant beslut att lämna för någon annan. Jag hoppas ju av hela mitt hjärta att ett sms kommer o att han säger vad fan har jag gjort.

1 gillning

Den som lever får se. Just nu flyttar han in sina saker hos henne. Helt förväntat eftersom han inte jag ngn annanstans att ta vägen. Med tanke på hur det kommer sig att han är med henne skulle det göra mig orolig om jag va hon. Han förnekade henne in i det sista tills jag hade bevis svart på vitt. Även långt efter det. Dom är lika egocentriska och bekräftelsetörstande båda två och hon envisas i parti och minut förmedla på sin Insta hur dåligt hon mår och hur jobbigt livet är. Tänker att hon borde va lyckligast i hela världen :joy: karma is a bitch and it’s coming to those who deserves it. Jag kommer boka plats på 1:a parkett :+1:t2:

4 gillningar

Blev bedragen och lämnad fyra månader efter att vi blivit sambos. Kollega… De köpte hus efter några månader och blev gravida. Ett barn som borde ha kommit nu. Har blockerat allt sånt men tidsperspektivet säger mig att det borde vara så.
Allt hände på drygt ett och ett halvt år.

Ingen karma där inte. Känns sådär…
Livet leker för den sidan med lycka, umgänge och allt vad det innebär. Mitt liv står still och jag har varit på botten och vänt några gånger och är det fortfarande.

Jag lider verkligen med dig. Men kan han göra så mot dig så kan han göra så mot henne med. O en sån man vill du inte ha ändå.

Får du oxå skuld för allt?

Ja jag fick det i början när han gjorde slut. Han har inte gjort ngt fel. Men då lovade han ju mig att det inte fanns ngn annan. Vårat andra barn var bara 7 månader då, så man har ju haft fokus på lite annat än just honom. En hel sommar gick o då berättade att det visst fanns en annan i bilden, då har jag lagt alla orsaker till varför han gjorde slut på hyllan. Nu biter inte det på mig längre. Är man inte värd att ens berätta om problemen o kämpa för dom så är han ingen man som värnar om sin familj. Men tro mig jag är så arg o besviken på den mannen eller pojken ska jag väl säga så det finns inte. Han bryter allt han har lovat. Det sista lilla förtroende jag hade kvar bröt han idag. Han vill introducera den nya fast han lovat att göra det när barnen landat i sina nya hem. Jag flyttar i mitten av nov o han i dec. Så nu är tyvärr allt borta, nu finns ingenting kvar mer än mina sår och sår som kommer sätta spår för all framtid! Så nu vill jag att karma ska komma o då rejält för honom!

2 gillningar

Hur längesedan var det han lämna? Vi har haft kaos hela sommaren . Han gör slut - allt mitt fel . Tömmer lgh på alla våra saker … han nekar till att där finns andra , trots en telefonbok med en massa äldre damers nr … o en av dem har vårt barn nu 5-6 mån efter separationen träffat . Men när jag sa att du träffa henne innan du gjorde slut svarar han : jag har INTE varit otrogen .
Gammal tant med fyllda läppar ( som han hatar) som köper vårt barn …
silikonbröst , solariebränd … bara så ytlig.
Nej jag är inte svartsjuk . Han har alltid pratat illa om såna människor .
Men idag vet jag - han är så jäkla falsk .

Hur länge var du och ditt x ihopa?

Svårt att säga, de är ju fortfarande ihop men att de har sina utmaningar har han (mitt ex) berättat dels för mig (!) och dels för gemensamma bekanta. De gick på sin ”första dejt” fyra dagar efter att jag flyttat ut (yeah right), blev sambo i mitt gamla hus 4 månader senare och köpte gemensamt hus i våras. 2 år sedan vi separerade och hon är hans kollega. Klassisk kontorsromans…!

1 gillning

Han lämnade mig dagen innan midsommar nu i år. Medans hans liv rullar på så känns det som mitt står still. Vi har fortfarande kvar vårt gemensamma hem som vi bor i när vi har barnen, alltså när jag har barnen så bor jag där o när han har barnen bor jag där. Allt är inte färdigt mellan oss o vill han ha ngt sort av relation o en bra relation till mig som mamma till hans barn så vill man ha lite respekt. Vi var tillsammans över 7år.
Att ditt ex säger att han inte varit otrogen så berättar han inte sanningen, på något sätt har han varit det. Om inte fysiskt så psykiskt. Men som du säger han är falsk o en falk människa behöver inte du! Kramar

1 gillning

Han har nog varit otrogen många ggr . Mitt anv namn är deras … gillar tydligen äldre kvinnor …
spelar den oskyldiga pojken , jag är psykfallet …
ljuger som en häst travar … varit så elak mot mitt barn ( som jag har sen innan) tvingat mig välja vilket barn jag älskar typ … kör med utpressning , tror han kan ljuga sig fri, bara så jävla vidrig … o den nya kvinnan är en osäker kvinna som haft många män och blivit illa behandlad … ser mönstret … jag kom från en dålig relation …, han var dröm mannen , svärmors drömmen … men i själva verket ett jävla svin. Jag trodde aldrig detta om honom.
Psykiskt och ekonomiskt har han misshandlat mig i 10,5 år . Och kontrollbehovet fortsätter , genom vårt barn.
Han är så oskyldig .
Läste hans dom fr långt innan vi träffats, det han sagt till mig var en ren lögn . Han ljög i domstolen - sån sagoberättare han är.
Driver eget företag - men det är ALDRIG hans fel . Utan alltid de som jobbat för hnm .
Nu tröttnade han på mig - då är det mitt fel att vårat förhållande tog slut. ALDRIG han gör ngt fel.
Denna man livnär sig på att kränka kvinnor , utnyttja dem , göra så de hamnar i beroende ställning och manipulera dem till den gräns då de mår så jäkla dåligt att han byter ut henne. Etc …
Hans tidigare kvinnor var adopterad med fruktansvärt dåligt självförtroende ( som han dessutom försökte strypa - sen fick han henne till att ta tillbaka anmälan - på den tiden kunde man göra det) och en utländska som bodde i sv för att studera…

Det sjuka är att under dessa år har han aldrig öppnat sig för mig. När hans far var döende strunta han i honom , bad bara om pengar . O sen när faren dog - då kom ångesten att han aldrig tagit sig tid for sin far.
Allt handlade om honom.

Det ända jag kan säga är att du har det bättre utom honom o att jag hoppas att barnen inte blir inblandade mer utan att han kan hålla det på en bra nivå.

Tack :heart:
Det gör han ju inte. Han tänker BARA på sig själv. Vårt barn mår mycket dåligt. Är väldigt ängslig och förvirrad . Hqn säger konstiga saker till vårt barn : som pappa vllle bara ha en paus . Det vet inte ett litet barn på 6-7 år vad det är .
Det känns förjävligt att hqn kan göra så mot vårt barn , ge honom falska förhoppningar .

Jag har så lite kontakt med honom som möjligt . Det går INTE att samarbeta med honom. Han är respektlös .
Det går alltid ut över vårt barn .

Hur relationen är mellan x och hennes nya kunde jag inte bry mig mindre om.
Däremot så har X i stort sett förlorat kontakten med vår dotter som nu bor hos mig på heltid.

Om jag får gissa så kommer det att gå upp för henne inom ett år eller så vad det är hon förlorat.
Eller så gör hon det inte? Bedövad av allt vin som sörplar?

Man kan bara hoppas att hon nån gång tar in att hennes första barn som hon älskade över allt annat nu inte vill ha med henne att göra och vill hem (alltså till mig) varenda gång hon är där som just nu är ett dygn varannan vecka.

2 gillningar

Har ni testat samarbetssamtal? Går inte att ens försöka förstå hur man kan göra så mot barn. Barnen är helt oskyldiga i detta. O ett barn behöver både sin mamma o pappa.

De är inget par längre, så det höll ju inte, om nu det är ett mått på lyckat förhållande. Det yttersta måttet kanske!

Sedan tror jag inte att förhållandet blev så himla bra någon gång. Hon har hela tiden varit svartsjuk på mig! Min yngsta har sagt att först nu kan mitt namn nämnas hemma igen utan att det blir konstigt. Och ganska snart verkar det som att hon var ganska utseendefixerad och osäker på sig själv. Mitt ex närmsta och bästa vän skvallrade efter Inte så lång tid om att ex var missnöjd med att de inte hade så spännande sex (en jädrigt märklig information att få, men så var det). Dessutom verkar mitt ex ha satt upp massa regler för vad som ska gälla i ett förhållande vad gäller t ex pengar, men det blev ju så klart konflikt.

Så! Är man förtjust i att fundera över karma så har den kommit ikapp både ex och henne, men det tog några år.

De gick ut tidigare i höstas med att de inte längre var ett par…samtidigt som ex introducerade sin nya för barnen. Och sammanhanget där han träffade sin nya har varit VÄLDIGT intressant att vara med i sedan i våras och i somras… Jag vet ju inget säkert, men frågan är om ränderna går ur?!

Skit samma! Oavsett är det nog lugnare och mer harmoniskt för mina barn i ex hem idag. Det är vad som spelar mest roll.

2 gillningar

Vill den ena inte gå i samarbetsavtal är det väldigt svårt. Det enda han vill är att göra mitt liv till ett helvete. Han straffar mig för sitt misslyckande.

Förstår bara inte hur den nya kan stå ut … att han bara ska hålla på med sånt höra.
Han ville ju gå vidare . Att han inte bara låter bli att jäklas o släpper mig helt och hållet. Jag vill bara att denna mardröm ska vara över

1 gillning