Någon som testat ”text your ex back”?

Kärlek är för mig ett starkt positivt förknippat ord som gör mig glad upprymd och varm. Vad sker när kärlek inte bara får lov att vara detta och präglas av allt det praktiska?

Under två år har jag träffat en man som bor en timme bort med bil. Han har barn och jag har barn. Vi har umgåtts på helger och semestrar och pratat framtid.

Innan jul tog vår relation slut av anledningar jag inte helt själv förstår och då min numera fd kände att allt blev för mycket. Han kände krav från allt och alla inklusive mig vilket jag delvis kan förstå. Vi sågs inte utan han gjorde slut med mig på telefon och det kändes lite panikartat allting.
Sedan hörde han av sig både skrev och ringde mig men jag var inte redo att prata med honom. Vi har nu börjat att ta upp kontakten en månad senare men jag vet inte helt vad hans avsikt är. Han känns som att han inte vet vad han vill och jag är rädd för att skrämma bort honom. Jag vill att vi blir tillsammans igen men är väldigt rädd för att bli sårad.
Har dock köpt text your ex back och privat en del tips från denna med hur man försöker få enbart positiva känslor mellan oss igen.

Är det någon här som har testat detta koncept och har någon erfarenhet av hur väl det fungerar?

1 gillning

Jag har ingen aning om vad text your ex back är för något, men jag är skeptisk.

Kärlek består till stor del av det praktiska. Kan man inte få vardagen att gå ihop finns inte mycket utrymme för kärlek, tyvärr. Det låter som om vardagen är ert största hinder, och finns det inget sätt att ordna den delen (exempelvis bo närmare varandra) hjälper nog inga positiva sms alls mer än högst tillfälligt.

Jag vet inte heller vad just ‘text your ex back’ är, men jag körde en mailkurs i somras när uppbrottet var färskt. Det kan ha varit något i samma stil, jag vet inte. Den hette ‘Ex back permanently’ och jag nappade på den för att utgångsläget var att du kan absolut öka dina chanser till återförening - men när kursen är slut vill du kanske inte ens ha tillbaka honom.

Det tilltalade mig. Och för mig funkade kursen riktigt bra. Om man gillar upplägget med att få en ny fråga att fundera på varje dag, och att skriva ner sina tankar, då är det riktigt lärorikt.

Den lärde även ut alla psykologiska fördelar med nollkontakt. Den största vinsten är att man läker effektivare, och en av bonuseffekterna är att det kan skapa saknad hos exet. Bra om man vill ha en återförening. :slightly_smiling_face: Och den innehåller många tips på hur man ska bygga upp en ny, positiv stämning igen, t ex via sms.

Kursen gav i alla fall önskat resultat för mig. Jag började ganska snart känna att jag kanske inte alls ville ha tillbaka honom. Så informationen om hur man vinner honom tillbaka har jag inte använt alls. :sunglasses:

Har inte heller hört begreppet men en så lös relation som du beskriver skulle jag inte satsa på att försöka få tillbaka. Bytt är bytt. Försök hitta någon i din egna stad istället.