Någon som levt med en partner som har kronisk svartsjuka/Kontroll?

Ja förvisso. Men försöken att isolera dig från din närmsta familj hör väl inte till Othellos? Förminskandet av din son?
Och hur känns det för dig när han förminskar sonen så?

Han må ha vikken åkomma som helst… friskt är det inte…
Psykovarning tycker jag.

2 gillningar

Pratar du med mor din ang.hur är mot dig så dom ikring dig vet?
Vågar du det?

2 gillningar

Ja jag har berättat för alla mina anhöriga Och alla säger lämna. Nu har jag flyttat till en nära vän och han kör silent treatment. Jag vet att jag inte ska fundera så mycket men det är ju min man. Man vill ju veta varför personen man levt ihop med är på detta vis. Mycket tror jag sitter i hans sexuella dysfunktion. Det känns ju hemskt när han förminskar min son för då förminskar han även mig. Och jag vet i slutändan att för barnens skull måste detta ske. Att jag lämnar. Ni under senaste dagarna har han varit inloggade på mina sociala medier samt mejl. Så han ”övervakar” mig ändå på något konstigt sätt. Sedan ringde han med dolt nummer och flåsade i drygt 34 sekunder.

2 gillningar

Har ju även märkt av hans kvinnosyn. Han menar på att kvinnan ska stå framför spisen eller tillfredsställa sin make. Och denna man är alltså svensk. Varje gång vi åker till hans mamma så förminskar han henne och både han och hans far gör sig rolig över henne. Det är så så fel. Samtidigt när han väl är underbar och kärleksfull så är han verkligen det. Men de psykodrag han har verkar ha kommit fram. Masken har alltså ramlat av och det känns hemskt. Vi planerade att skaffa barn tillsammans då han ej har egna. Jag har på något konstigt sätt skapat ett trauma band. Detta är ju som sagt ingen ”vanlig” svartsjuka. Att ex inte få ta med telefonen på affären. Är ju fullkompligt knäppt.

2 gillningar

Så detta har kommit smygande eller bara kommit helt plötsligt?
Vad är hans sexuella dysfunktion?
Bra att du tagit dig därifrån.
Kan du inte byta lösen på alla dina sociala medier nu när du flyttat.
Alltså… det låter heeeelt skruvat detta.

De kom tre månader efter smygandes. I mars månad. Sen dess har allt varit upp och ner. Jo jag ska byta lösen nu. Han har en liten penis. Och är medveten om det. Och det förstör hans självkänsla och självförtroende jätte mycket. Han hatar i princip sig själv. Och gör man det kan man ju inte älska någon annan. Det som är mest smärtsamt är ju att man har gått på denna fasad han byggt upp

Låter ju som att det är mer än dålig självkänsla bakom detta… min är långt ifrån den bästa,men jag trycker inte ner mina nära och kära längs fotknölarna ändå.
Bra du tagit dig därifrån.
Starkt gjort av dig :muscle:

5 gillningar

Jag tycker att det är fint att du kan se det klarsynt. Väldigt bra av dig och förhoppningsvis ger det dig styrka.
Du förtjänar bättre.
Jättebra att du pratar med de som är runt omkring dig.
:muscle::heart:

2 gillningar

Ärligt så tror jag din man har större problem än att han vantrivs med sin lilla snopp, detta är större än så, men visst kan det vara en ingrediens i det hela.
Synen på kvinnor och att förminska andra verkar han ju ha lärt sig hemma, långt innan han ev hade dåligt sexuellt självförtroende.
Det finns nog ingen enkel förklaring och kanske behandlar han din son som han själv blivit behandlad? Eller så hävdar han sig bara genom att trycka till/ner er andra.
Svag människa.

1 gillning

Men varför fortsätter han med kontrollen? Logga in på mina sociala medier mejl, ringa dolt. Igår fråga han om jag kunde logga ut han från enheterna trots att jag har haft koll. Han har varit inne varje dag. Ringa dolt etc. Varför gör man så om det är slut? Jag är rädd att det aldrig kommer att vara slut :sleepy:

Kanske du behöver professionell hjälp med att hantera detta om du inte kan “riva ifrån” själv?
Han har inte ett jota med dina sociala medier att göra, varken förr eller nu.

1 gillning

Kan du inte bara byta lösenord exakt överallt, då är det ju slut med hans kontrollerande den vägen iaf?

Med en man som han hade jag direkt bytt överallt och sett till att ev gemensamma konton och tillgång till pengar/kort osv blir spärrat/uppdelat.

2 gillningar

Japp, så kan det vara, men tänk inte så nu. Skulle det visa sig vara fallet, att detta bara är början, så får du ta det då.

Har du bestämt dig för skilsmässa och berättat det för honom?