Mitt privata helvete

Känner mig så småsint och besviken idag. Har firat nyår med samma personer i 19år förra året fick jag trolla med knäna och ordna annat firande då de inte ville välja sida. I år har jag återigen barnen över nyår och har varit tvungen att hitta nya personer att som är lediga att fira med. Trevlig som jag är har jag då ägnat förmiddagen åt att ringa till de gamla vännerna och önskat dem gott nytt å allt det vanliga. Får då reda på att de tyckt så synd om min ex som måste vara ensam(han jobbar idag) över tolvslaget så han ska komma till dem som vanligt. Jag känner mig så åsidosatt och ensam. Jag ska fira med en vännina och hennes dotter så borde inte känna så. Att vara tvungen att hitta på nya traditioner och se glad ut för barnen å samtidigt veta att han får fira så som vi gjort de senaste 19åren gör mig bara så ledsen. Det känns inte som att de förstår att de väljer sida genom att göra detta. Deras respons är att jag har planer och han sitter helt ensam. Jamen va f_n jag har ju varit tvungen att fixa då jag har barnen. Jag kan inte jobba extra och dra in pengar å sen få åka till dukat bord. Usch vad hemsk jag känner mig som tänker så här. Våra vänner försöker ju vara vänner till oss båda. Livet är inte rättvist

Gott nytt år på er alla❤️

1 gillning

Ja. Man blir besviken. Människor bekänner färg när det blir obalans i omvärlden.

Orkar inte skriva om min sommar och höst men kan konstatera att inte en enda av mina ”vänner” ens har ställt frågan hur mitt nyår ser ut. Så här är en till som är besviken. Kanske ska det vara upp till mig att bjuda in mig själv men det känns sådär tycker jag.

Har du sagt till dom hur du känner?

Ja man inser att visa vänner inte klarar av att man inte längre är en enhet. Visa försvinner helt och andra har varit mer öppna med vilken sida de väljer. Här är ett par som inte vill välja sida och som säger sig vara vän med oss båda. Har pratat med den tjejen då det är vi som har mer kontakt. Hennes svar va att han är så ensam. Ja men han har ju kunnat vänstra de senaste 6åren så så jävla ensam kan han inte vara. Har ju upptänkt att han har haft en vänskapskrets som jag inte känt till de senaste 7åren och där hade han säkert varit välkommen då de inte ens känner mig utan tror på allt han säger. Som sagt usch idag känner jag mig bitter :persevere:

Oj! Då har vi en del gemensamt. :smirk: Man blir förundrad över hur mycket svinen kommer undan med. (Pardon my french :wink:). Civilkurage idag verkar vara som bortblåst. Det är helt okej att inte stå upp för vad som är rätt och riktigt och bara ta den lätta vägen. Misstänker att du liksom jag är det minst svåra alternativet att ”köra över”. Våra föredettor är uppenbarligen gränslösa i så många avseenden och då tar man hellre bakslaget där det inte blir så hårt. Jag vet inte, men det är i alla fall en teori :slight_smile:

1 gillning

Fira ordentligt med din väninna! Kommer bli jättemysigt säkert! Och tänk, de andra har du ju firat under nitton år med, inte så mycket spännande med det. Ditt ex kan väl hänga där eftersom han uppenbarligen inte tagit tag i sitt liv själv. Och du har ändå barnen. Skit i honom och de gamla vännerna. Gott nytt år!

2 gillningar

Ja det ligger mycket i det du skriver. Jag är definitivt det lättare alternativet. Bara svårt att inse att de tycker synd om HONOM.

Tack💕för de orden.

Tack. Ja jag har tagit tag i mitt liv och barnen ska få det firande de förtjänar. Behöver bara ta mig i kragen och se vad jag har istället för haft

2 gillningar

Har man levt som våra föredettor har så är man nog vääääldigt bra på manipulation. Tråkigt att vänner inte ser igenom sådant. Nä! Man önskar dom kunde få sitta ensamma och ev fundera på sina val som gjort att dom hamnat där. Men… Tror kanske inte dom är förmögna att se son egen del i det :thinking:

Jag tänker att det blir ett bra nyår och ett fint nästa år :two_hearts:

1 gillning

Du verkar vara en oerhört stark kvinna . Jag läste din ”historia” .
Känns skönt att detta forum finns . Att få stöd och råd. Att läsa om andra som är i samma/ liknande situation.
För dig har ett år gått , för mig 6 -7 månader .
När tar helvetet slut … ? Ditt verkar pågå än …
Suck …
vi var sambos i 10 år … han lämnade … han är den som är arg och hämndlysten…

Stor kram till dig . :heart:️ Du är en super kvinna!!!

1 gillning

Jag vet faktiskt inte när det tar slut eller blir lättare. Jag har perioder där det känns lättare och stunder när det känns förjävligt. Allt är inte löst än för mig vilket givetvis är bidragande till att det fortfarande är jobbigt. Hade alla trådar varit av och vi bara hade barnen gemensamt hade det säkert känts lättare inte lika många orosmoment. Jag hoppas att detta året blir mitt år och att jag kan känna mig som mig själv igen. Hoppas att detta året blir bra även för dig💕

2 gillningar

Drar han ut på bodelningen? I vilket syfte?
Då rekommenderar jag dig till att göra som jag gjorde… Ta tag i det själv. Jag använde Avtal24. Grymt smidigt! Be han välja… Antingen gör jag eller vi den tillsammans nu på 30 minuter för 1500:- eller så anlitar vi en jurist som gör det åt oss för 10000:-! Tror han väljer den lätta vägen…
Styrkekram!!

1 gillning

Jag vet inte varför han drar ut på sakerna. Jag har fått igenom skilsmässan men resten drar han ut på. Han ska ta över huset men efter 1år är jag fortfarande inte utköpt. Husvagnen är kvar, jag står fortfarande skriven på ”fel” bil och börjar bli orolig då jag inte vill sitta fast i lånen på huset. Han är inte vuxen i sitt beteende i övrigt så borde inte förvänta mig att han ska vara det gällande detta. Jag får helt enkelt samla kraft å försöka ordna det själv igen😔

2 gillningar

Mitt x vägrar ta över lån eller sälja vår gemensamma bil som han lovade sen i maj när han gjorde slut .
Känns vidrigt att han gör så … förmodligen ngt med makt , hämndaktion , eller så har han inte släppt mig

”Makt” låter väldigt troligt. Hoppas att det ordnar sig för dig💕låter som en väldigt jobbig situation

1 gillning

Mitt ex hade ingen motor alls när det kom till praktikaliteterna kring skilsmässan trots att han lämnade. Hade inte jag tagit tag i allt hade vi nog fortfarande haft hus/inte bodelat. Jag var så jävla förbannad att JAG fick dra allt, men konstaterar nu tre år efter att vad det hjälpte mig i processen att det blev klart och ett avslut. Det suger så fett att dra det själv, men det är den bästa presenten du kan ge dig själv. Heja heja!

2 gillningar

Hej @T.brommesson!
Länge sen jag var inte på din tråd.
Hur går det?
Har han fått arselet ur vagnen än?
:muscle:

1 gillning

Tack för frågan💜Nä bodelningen är fortfarande inte klar. Det ända som är färdigt är skilsmässan. Han vill ha mig tillbaka och vill jobba på ett vi, vilket gör att jag inte kommer någonstans. Skönt med ett eget ställe där jag inte behöver kolla alla meddelanden om jag inte vill och ändå ha honom på distans men livet stannar lite upp. Har träffat en trevlig man ett par gånger och tar allt väldigt lugnt. Jag är inte i behov av ett nytt förhållande även om det är trevligt med någon att äta middag med och ha ett vuxet samtal. Min situation kommer ta tid och jag har därför insett att jag måste koppla av för att inte gå sönder.

4 gillningar

Jaha se där!
Vad trevligt med lite vuxet sällskap.
Sköt om dig!

1 gillning

Skittrevligt för dig @T.brommesson Varför har han ändrat sig under Galgen ?