Mitt privata helvete

Men så motigt! Fattar inte varför skatteverkets utredning inte lika gärna skulle kommit fram till motsatsen?

Så fruktansvärt att läsa om hur han behandlar dig! :cry::rage:

Tack. Jag vill bara att detta ska vara över nu. Att han tror att han kan göra som han vill och att jag sen ska tycka det är okej när han vill komma tillbaka. Hela situationen gör mig förtvivlad. Han har väldig koll på sina rättigheter men skiter fullständigt i hur det påverkar mig och barnen. Karma kan inte komma en dag för tidigt

Förstår att du vill få slut på den här hemska situationen! :pensive: Hoppas verkligen att karma slår till med dunder och brak! Bara han inte försöker att dumpa över sitt drama på dig då också… :rage:

1 gillning

Det försöker han redan. Nu har han ju insett vad han gör och vill att jag ska ta honom tillbaka och att vi ska fortsätta tillsammans. Jag är inte intresserad men han har svårt att förstå det.

Ja precis. Just därför vi får hoppas att du slipper det eländet när han drabbas av karmans rättvisa. Att du redan fått bli helt fri från honom då.

Stackarn, han har väl upptäckte att gräset inte är grönare… :roll_eyes:

Läste dina inlägg i VM-tråden också. Alltså wow! :japanese_ogre:

1 gillning

Ja han har sagt så många saker under våra år tillsammans som är så korkade. Fast jag tror att det är ärftligt. Min svärfars kommentar när vi fått vårt första barn med akut kejsarsnitt, ”är du säker på att de inte glömt en där inne”. Eller när jag gått ner alla gravid kg, ”å nu är det lättare att gå runt dig”. Det där med gränser och sociala normer🙄. Skulle lyssnat på min farmor som sa till mig att alltid gå hem och kolla föräldrarna innan jag investerade för mycket. Gillar man dem så är det bara att köra på, för barnen kommer bli ungefär som sina föräldrar när de är äldre. Hennes hypotes, tror faktiskt att den stämmer.

8 gillningar

Ja det är verkligen sant. Mitt ex blev mer och mer lik sin mamma under de 30 år vi var ett par. Och hennes sätt att vara på tyckte jag verkligen inte om. Det är verkligen ett gott råd att kolla in föräldrarna först. Trivs man i deras sällskap kommer det säkert gå bra.

3 gillningar

Smart farmor! Så hemskt med din mans kommentarer! :cry:

1 gillning

Idag har jag suttit och gråtit som det inte finns något slut hos terapeuten. Trodde att jag hade kommit över dessa attacker av ledsamhet men nej. Att komma fram till att jag är så arg/ledsen/förtvivlad och samtidigt känner ett sånt hat gentemot min blivande x. Känslorna är så många och överväldigande att jag snart gnisslat sönder mina tänder och skapat mig en enorm huvudvärk.
Xet tror ändå att det finns hopp för oss​:roll_eyes::face_with_symbols_over_mouth:har varit hemma hela den gångna veckan(då han fortfarande äger halva huset). Försökt göra närmanden, försökt vara behjälplig, försökt visa att han kan ändra sig. Å det ända jag vill är att han ska skaffa sig en ny flickvän och försvinna ur våra liv. Varför kan inte en skilsmässa få gå fort så man kommer ur den här skiten? 6månader är en hel jävla livstid när man är gift med en idiot som tror att han kan leva singel i tre månader för att sen vända och tro att allt kan fortsätta som vanligt. Jag är så trött nu och det är två månader kvar. Hjälp mig överleva​:sob::purple_heart:

1 gillning

Men hallå, hur kan han ha mage att bete sig så! Usch! :rage: Förstår att du mår sjukt dåligt och känner dig fast i det här. Att han bara flyttar hem igen och börjar kladda. Urk!

1 gillning

Jeg måtte også holde ut i 6 måneder, og dagene var laaaaaaange!!! Øsnket meg tilbake på jobb i fjor påske, hadde nedtelling til jeg endelig kunne komme meg bort og han også skulle på jobb. Jeg forstår hva du går gjennom nå. Hold ut, det blir en ende på dette :muscle::muscle:

Styrkeklemmer :hugs::hugs:

1 gillning

Jag tror aldrig jag kommer förstå hur han tänker eller varför han gör som han gör. Tack för stöd, behöver det verkligen

Jag hoppas verkligen att du har rätt. Trodde det värsta va över men det här tar verkligen knäcken på mig. Tack💜

Söndag och jag är så trött i kroppen. Har gått upp i vikt de senaste veckorna å vet att jag inte ska tröstäta men kan inte låta bli. Han är här hela jävla tiden och framförallt runt mig. Jag sitter nu inlåst på wc och hör mina barn bråka och minstingen drar i dörren. Var xet är vet man inte men uppenbarligen tycker han inte att det är hans jobb att ta hand om barnen. Skulle jag gissa sitter han vid köksbordet och äter frukost i lugn och ro med sin mobil i handen. Den här jävla mobilen som aldrig lämnar hans hand och som ständigt plingar. Jag kan erkänna att min mobil också är väldigt nära de senaste månaderna men det är för att jag har mailen från advokaten där (ny mail som bara hon har), bilder på dokument från saker han haft liggande framme, bilder på rum och saker och andra viktiga saker som han inte ska komma åt.
Imorgon ska vi på samtal till familjeterapin men jag ser inte fram emot det. Jag vill inte tillbaka, vill inte ha honom tillbaka, jag vill att de förklarar för honom att jag säger NEJ. För uppenbarligen förstår han det inte när jag säger det. Hur jag än försökt. Jag är inte trevlig längre, jag drar mig undan när han försöker röra mig, jag svarar kort på sms, jag ber honom aldrig om hjälp, jag söker helt enkelt inte hans kontakt över huvudtaget. Har enbart kommunikation när det gäller barnen.
Att bara tro att jag efter 4månader skulle vilja ha tillbaka honom efter allt han fått mig att genomlida… eller efter att tjejen han haft sex med dessa månader kontaktar mig för att hon tror att de är i en relation. Jag har aldrig tänkt att min man är mindre begåvad men va fan. Detta skulle till och med ett stolpskott förstå.
Jag behöver verkligen lugn och ro. Nu har jag fått tid till tingsrätten iallafall. Bättre sent en aldrig. Min advokat är inte orolig men jag kan inte låta bli att undra över hur han kan jävlas nu

Kjære deg, vekt er det siste du skal tenke på nå. Vet alt om hvor vanskelig det er. Trøstespisingen slutter du med av deg selv når du har ro i kroppen, det kommer til å gå av seg selv :muscle:
Situasjonen du beskriver er jo marerittaktig :cry: Det er beundringsverdig at du fortsatt står oppreist, heia deg!

Ønsker deg lykke til videre med advokaten, familieterapien og håper det går raskt.

Styreklemmer :hugs::hugs:

1 gillning

Ja jag har fått höra det från flera, att de förväntar sig att jag ska bryta ihop. Tror att det kommer när allt är över. Just nu är prioriteringen som vanligt på allt annat. Barnen, jobbet och livspusslet i allmänhet. Hade jag haft tid för mig så hade jag nog gett upp nu. Tack för dina värmande ord❤️

Måste skriva av mig innan jag ska in på familjerådgivning som jag motvilligt har gått med på. Vill ju att den här skilsmässan ska ordnas så enkelt som möjligt.
Så sitter idag hos min terapeut (att JAG har en känns hur märkligt som helst och att jag faktiskt behöver en) och får frågan ”hur känner du för honom nu?”. Denna enkla fråga va som en bomb, känslan av ilska blev så stark att jag började gråta. Har aldrig varit med om att jag blivit så arg att tårarna sprutar tidigare. Tydligen accepterar jag för mycket och lägger locket på. Behöver släppa ut känslorna och lära mig att inte godta allt skit andra lägger på mig. Å det ända jag tänker är ”hur ska jag göra detta?”. Vill inte göra någon ledsen, inte säga något elakt, inte skapa hinder när jag kan hjälpa till. Jag är helt enkelt inte gjord för att vara egoistisk eller sätta mig själv först. Blää vad jobbigt allt blev. Hoppas innerligt att nästa samtal går bra och att min x fattar att det inte finns någon framtid för oss.

Att stå upp för dig själv är inte att varken vara egoistisk eller sätta dig själv först. Du har lika stor rätt som alla andra!

Stå på dig, annars gör någon annan det…

1 gillning

Det där med att man ska kolla in svärföräldrarna är nog världens bästa tips. Och jo då mitt ex blir mer och mer lik sin psyksjuka mamma. Den borde jag sett komma…

Hoppas det gick bra för dej i dag.

3 gillningar

Min farmor va en klok kvinna på många sätt men just den lärdomen borde jag lyssnat bättre på😁.
Vårt möte gick bättre än förväntat. Terapeuten förstod mig i alla fall och försökte få honom att förstå att vi är på helt olika plan just nu. Att det inte är lämpligt att han flyttat hem eller att han försöker pressa mig till att vilja bli ihop igen. Återstår bara att se vad idioten själv tog med sig från detta mötet. Där har jag tyvärr inga höga förväntningar.

2 gillningar