Mitt privata helvete

Förstår det.
Ta det lugnt mot dig själv och lägg din energi på rätt ställen: dig och relationen med barnen.
Har du relationen med barnen så kommer de att se och känna det och alltid vilja ha dig nära.
Juristen har du ju och dit kan du hänvisa allt som inte är konstrutivt (hot, ultimatum, beslut under tidspress mm) Brukar vara lite svårare för ”bullies” att köra samma visa med en jurist :slightly_smiling_face:.

Din oro och rädsla är som ren näringslösning för ditt X och andra av hans typ, tyvärr. Håll honom borta.

2 gillningar

Jag hoppas så att du har rätt. Hade det funnits någon rättvisa i allt detta så borde han få ett bryskt uppvaknande.

1 gillning

Jag försöker vara blank när jag har med honom att göra. Blir bara förvånad över alla nya saker han hittar på. Borde inte bli det längre men… idag kom ett brev från försäkringskassan som informerade mig om att han tagit tillbaka dagar som han överlåtit till mig. Detta betyder nu att jag inte har några dagar kvar på vår yngsta och han har dem inte ens en hel dag i veckan. Man bara undrar vad han ska hitta på härnäst.

Usch så jävla lågt av honom!
Förlåt att jag svär åt honom men detta är verkligen en ynkedom!! Gud vad skönt att du blir av med en så småktig person ur ditt liv!
Förbered dig dock mentalt på att han kommer att göra fler (inte nödvändigtvis elaka) saker som kommer att få dig ömsom häpna, gråta och kanske t o m skratta.
Då blir du inte överaskad när de sker.
Nu har han visat hur lågt han kan gå.

1 gillning

Du är förlåten. Har sagt bra mycket värre saker om honom idag så kör hårt. Jag borde inte bli förvånad men jag hoppas ändå på att jag inte valt en så dålig person att skaffa barn med. Jag är så nöjd att slippa ur detta förhållande och slippa allt skit så han kan väl hålla på. Jag räknar ner dagarna nu. Mitten juni då kommer vi vara skilda​:blush::+1:

4 gillningar

Jag vet inte vad jag ska tro om min blivande x. Idag kommer det meddelanden om gamla minnen och hur han saknar det. Har han blivit helt dum i huvudet😳. Hur kan man vara så väck att man inte fattar att efter vad han har gjort och gör kommer det aldrig någonsin vara vi igen och minnen kan han hålla för sig själv. Fy fan vad jag finner honom patetisk och äcklig🤮

1 gillning

Här precis läst igenom din tråd.
Lider med dig… Det är helt sjukt hur folk kan bete sig utan att förstå hur de skadar andra människor och i synnerhet sina barn.
Trots att våra historier skiljer sig åt så är vi nog många här inne som behöver en kram ibland.
Jag sänder dig en cyberkram! :heart:

1 gillning

Tusen tack. Den behövde jag verkligen idag​:slightly_smiling_face::heart:

1 gillning

Å så idag… får detta meddelande

”Kan vi inte prata… jag hade också velat att vi… du och jag, familjen hade haft det bra och vart lyckliga tillsammans. Förstörde jag det helt när jag var otrogen? Eller fanns det nånsin ett hopp om att vi kunde få det bra efter det?”

Han borde fatta att jag inte vill prata att jag bara vill att det här är över. Han borde fatta att han kan inte gå och ta bort föräldradagar för mig och sen vilja ”prata”. Va fan han har ju själv valt detta. Jag blir äcklad av hur patetisk han är i sina försök att släta över detta nu när han märker att det är lite jobbigt att vara ensamstående förälder. Fast detta är inte mitt problem, det är hans. Jag är fri

2 gillningar

Det var inte förrän efter separationen som mitt x klarade av att ifrågasätta sitt eget agerande. Jag och barnen gick ständigt på tå för att han inte skulle bli arg…

När han väl ville göra förändringar av sig själv ville inte jag längre. Det var helt och hållet försent för mig - jag var fri! Lycka till!

3 gillningar

Precis så är det. Dessa snart tre månader har gjort mig fri och jag behöver inte ta hans skit längre💪.

2 gillningar

Allt detta fjäsk för att få mig att vilja försöka igen🤮. Vill bara komma så långt ifrån honom. Så jobbigt att vi har barn ihop och att jag behöver ha med honom att göra. Det förvånar mig hur mycket jag äcklas av honom. Hur omanlig allt detta har gjort honom och att jag aldrig ens om jag hade velat ha familjen enad hade kunnat låta honom ta i mig igen. Usch

5 gillningar

Mitt x har verkligen fattat vart det bär av. Han vill att vi ska bli ihop igen. Lovar guld och gröna skogar och allt ska bli så bra. Ända är att jag inte tror honom alls. Har varit för många gånger och för mycket skit som nu alla vet om. Jag ser honom inte på det sättet längre. För mig är han patetisk, äcklig och extremt omanlig. Att jag ändå hade viljat rädda min familj skrämmer mig oerhört mycket och jag vill bara springa åt motsatt håll. Vill bara bli fri. Har ändå börjat chatta med några män men än så länge verkar tanken på att träffa någon irl väldigt avlägsen.

5 gillningar

PM:a gärna om du vill prata av dig…

1 gillning

Hej, jag har först nu läst hela din tråd och det som slår mig är vilken skillnad det är i din ton i början jämfört med nu. Du låter stark, du vet vad som är rätt för dig och dina barn, att det är ditt x som gör fel och fult inte du. Det är fint att se. All styrka till dig.

3 gillningar

Tack för att du skriver det💜. Jag känner själv att jag blivit starkare i mig själv och att det inte är bra för varken mig eller barnen att gå tillbaka. Jag måste bara orka hela vägen fram. Än är jag inte fri men jag börjar se slutet

3 gillningar

Efter mycket tjat från min äldsta vän gick jag med på att gå på en dejt. Själva dejten va inte dålig. Mannen va väldigt trevlig och det va en mysig restaurang med god mat. Så kommer det där men. Det blev så tydligt att jag inte kommer träffa någon på detta sätt. Jag har inte varit intresserad av någon annan än min x de senaste 20åren och det trotts allt han fått mig till. Jag attraheras av en personlighet och det kan man inte få genom en bild eller en person som ens kompisar känner på något vis. Det är hur personen är gentemot barn, djur, mot mig och hur den ler/skrattar. Så trots en trevlig kväll så sitter jag här idag och känner mig nedstämd över det faktum att det är inte så här jag kommer träffa någon ny. Får helt enkelt vara nöjd med den uppenbarelsen och tänka positivt om framtiden.

1 gillning

När jag igår vaknade upp till ett meddelande från xets kk som undrade om vi verkligen låg i skilsmässa då hon verkligen känner kärlek för honom. ”Suck” all denna jävla drama. Han vill ha mig tillbaka och är så på om det. Ringer skickar sms och drycker upp i tid och otid. Så igår svarade jag med att hans nya flickvän nog misstyckte att han försöker få ihop oss igen. Tänkte att jag kunde få honom att backa och ge mig lite lugn och ro. Men nä så blev det inte riktigt. Han påstår att han inte är ihop med henne att han brutit det för att han vill satsa på oss. Hon hör av sig idag på morgonen och menar att han leker med oss båda. Att han ringt henne igår efter att jag ställt honom mot väggen och gnällt över vårt förhållande och att han vill ha kvar henne som kk. Detta samtidigt som han då ska försöka få oss att bli en familj igen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag vill bara bli av med honom och få en lugn vrå att ta hand om mig och barnen i. Tycker det mest dråpliga är att när jag idag återigen säger till xet vad jag tycker och tänker om allt så får jag tillbaka att han hade ju inte haft sex på så länge så därför skaffade han henne. Vilken komplimang både mot henne och mig. Gud va han är korkad

2 gillningar

Skratta om du frågar mig!
:facepunch:

1 gillning

Å idag blir jag utskälld av skatteverket. Har ju anmält att han inte längre är boende i vårt hus för att kunna kräva underhåll för barnen. Jag får ju barnbidraget så det ska ju räcka för tre barn eller? Det va försäkringskassan som sa till mig att det är denna väg jag måste gå om han inte hör det frivilligt. Gubben från skatteverket talar bestämt om för mig att det är inte deras jobb att hjälpa till för enskilda makar i en skilsmässa och då min x har talat om att han är i huset varje dag och ämnar ta över det, samt att jag enligt honom inte vill göra det. Så kommer deras ärende att läggas ner. Spelar ingen roll att jag säger att det är försäkringskassan som sagt att jag ska gå denna vägen eller att banken talat om att ingen av oss är aktuella för att ta över. Så kul start på påskhelgen. Älskar verkligen att min x skiter ut fyrklöver och jag bara får skit oavsett vad jag gör eller hur mycket jag försöker ha koll på. Livet är så jävla orättvist. Det skulle inte förvåna mig det minsta om han lyckas få barnen att fortsätta vara skrivna hos honom och att jag måste gå härifrån med ett lån och halverad tid med mina barn😭