Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Få terapi online | Artiklar

Min värld fallerar

Så igår hade vi vårat samtal där slutsatsen kom. Min fru vill bo själv. Hon säger att jag är den bästa maken och pappa till våra barn hon kunde önska sig och ångrar inget som vi har gjort, men hon är inte längre kär. Hon vill bo själv och rå om sig själv.

Jag är fortfarande hopplöst kär i henne och känner mig maktlös. Vi har försökt men känner såklart jag har varit den drivande. Vi har varit tillsammans 10år gifta 4 och har två fantastiska barn, 2 och 5 år.

Det hela började i våras då en anhörig till henne gick bort. Redan då var det nog på sparlåga men dog helt när jag hav henne utrymme att sörja och tänkte att tiden läker alla sår. Men istället stängde hon in sig och vi tappade vi bort varandra.

Hon säger att jag mest tänker på allt det praktiska och så är det. Lättast att styra och hantera fast jag är en känslomänniska. Bodelning (villa) hitta nytt åt henne osv.

Just nu vill jag bara dö.
Jag vill inte leva i ensamhet och göra alla dagliga saker själv.
Jag vill inte missa halva tiden av mina barns uppväxt.
Jag vill inte släppa våra gemensamma drömmar vi haft om framtiden
Jag vill inte ev. behöva sälja huset som vi har gjort till vårat tillsammans.

Det gör så ont i mig men samtidigt vill jag hennes bästa. Hon säger att vi kanske hittar tillbaka till varandra men det känns som att hon säger det bara för att göra det lättare.

Fyfan vad jobbig tid det ska bli framöver :sob:

2 gillningar

Lider med dig, exakt så är känslan i början. Men förbered dig på att hon kanske säger så för att lindra lidandet. Det blir bättre men det tar tid!

1 gillning