Min man otrogen

Mår så dåligt tagit en vecka nu efter vetskapen att min man var otrogen .Älskat med kvinnan han träffat , känner mig så bedragen av honom. Dem orden han oftast sagt till mig har han även sagt till kvinnan via sms . Nu har han börjat ångra sig han vill göra ett nytt försök men hur kan jag förlåta , gråter ännu nätterna lång för den tiden vi var tillsammans 22 år sedan är allting slut. Tittat på foton med dottern och sonen ,vilka roliga resor vi gjorde till Gotland i år med eran pappa.Dottern mår såå dåligt av allting, försöker stötta henne men klarar nästan inte av det heller.Pojken min har isolerat sig från sin pappa i början levde inne i sin epatraktor vela nästan inte komma hem ,men igår kändes det ändå skönt att min son och min man pratade med varandra. Försökt hitta lägenhet men inte lätt att få …hoppas man hittar snart för det här livet bara fortsätter och är ett jä…a elände. Min man sa åt mig att det är jag som avgör hur jag vill göra bo kvar eller flytta.Den andra kvinnan han var intim med kunde inte lämna sin man, så det blev inte dem två…Hur ska man kunna stanna kvar vet ej !! Jag kan inte lita på honom efter allt svek, men ändå älskar jag honom så innerligt så man får ont i hjärtat. Just nu lever man i bubbla försöker glömma städar och försöker träna ,men det enda fel när man sprang måste man stanna efter vägen och spy för maten håller inte inom sig…kommer tankar inom mig när han älskat med denna kvinna.

Lider med dig! Man kan konstatera att de flesta otrogna verkar vilja komma tillbaka när det skiter sig för dem. I detta fallet var det hans plan A som sprack. Nu är du hans plan B, chockad och vingklippt:

Förstår att du inte kan lita på honom, och det kanske du inte ska heller?

Det är så orättvist att du, som många andra i din situation, får det här beslutet i ditt knä. Så enkelt att lämpa över framtiden på dig!

Så då dög du plötsligt som andrahandsval åt honom, när han inte dög åt henne…

Vilket j-a stolpskott till “man” :see_no_evil:

Vad vill du? Hans känslor är troligt hos den andra… Vill du leva I en syskonrelation eller vill du leva ett liv med glädje o kärlek? Vad händer om den andra skiljer sig eller din man blir kär I en annan…

Du har helt rätt , jag kommer ändå vara nummer två det blir ingenting av oss…Jag har redan två föräldrar som har haft likadant och inte lever dem lyckliga…man ser att mamma är bara deprimerad men hon valde ändå stanna kvar i äktenskapet det var för styvfarsan fick stroke. Jag vill inte leva så ,så du har helt rätt i det som du säger.För livet är för kort jag 42 år måste fortsätta se framtiden med andra ögon…Kram till dig :hugs:
N

1 gillning

Nää inte vill jag vara nummer två, det är hemskt när man läst i inläggen kommit in att många har hamnat i samma situation.

Du förtjänar så mycket bättre. O du förtjänar att vara förstahandsvalet. Du klarar det här och som du själv skriver så är du ung! Öppna nya dörrar och lås och släng nyckeln på den gamla.

Jag ska göra det, jag sa idag till mitt ex att det blir bara kompisförhållande för barnens bästa måste vi komma överens på något sätt…fast jag tolerar nästan inte ens prata eller se på honom…

All styrka till dig. Mitt råd är att så snart det går skaffa nytt eget boende. Den här mannen är ingen att leva i en relation med och för din skull och dina barn behöver du bryta. Förstår att det gör ont och är svårt men i längden kommer du och framförallt dina barn att må bättre.