Min magkänsla säger otrohet

En lång historia kort… Vi har levt ihop i 17 år med ett avbrott på 1 år (för 3 år sen). Barnen är nu i tonåren.
Han är betydligt äldre än mig. Driver företag och möter mycket folk genom sitt jobb.
Han är frånvarande rent fysiskt väldigt mycket men framförallt psykiskt. Väldigt disträ person som inte tycker om att vara kommunikativ. En ensamvarg privat med lärt sig en social roll på arbetet.
Jag har aldrig ”kommit på” honom med att bedra mig men genom åren så har det uppstått vissa saker… bla anklagade en anställd honom för att varit flirtig med henne (vilket hon upplevde som olustigt), en kund påstod även att han bjudit ut henne och andra liknande rykten/påståenden har nått mig vid några tillfällen.
Vi bor i en liten stad och han försvarar sig med att det enbart är skvaller och falska rykten. Jag tänker lite ”ingen rök utan eld” iaf när det små-pyr här och där.
Han har kod på sin telefon och jag i princip VET att han hellre skulle gå över lik än att erkänna OM han gjort något. Men jag vet inte vad jag ska tro… blir som besatt av tanken att avslöja honom. Bara få VETA. Men intellektuellt förstår jag ju att om tilliten är borta så är det illa nog men… jag ni kanske förstår min känsla…

Du kommer inte må bra av att få veta om det är så. Kanske är svinjobbigt att undra, men fasiken vilken smärta det är att veta!

Om han skulle erkänna att han varit otrogen. Vad vill du göra då?

Hej.
Med egen erfarenhet i bagaget (fast jag hade ingen magkänsla, jag hade ingen aning!) så är mobilen stället att sätta in stöten på, om du verkligen vill veta fakta. Nån gång lägger han den ifrån sig, och antagligen är han som vi andra att han har samma pinkod år ut och år in. Jag lyckades lista ut pinkoden precis tills dess att det var dags att separera, men då visste jag redan allt. Han var/är dock väldigt beskyddande mot sin telefon så det var intressant att få veta att han faktiskt inte har Tinder, eller skumma sms-konversationer med okända. Men det tar tid att gå igenom en telefon ordentligt, och jag kan inte säga att jag fick mycket tid. Jag låste in mig med den i badrummet och hela tiden sprang han utanför och letade efter den.

Min flickkamrat hade som du en magkänsla… och försökte prata med sin man om “hur vi har det”. Han slog bort allting, alla rykten med mera. Men han blev plötsligt väldigt noga med att låsa sin dator och telefon. En dag råkade han lämna datorn öppen and the rest is history. Idag är de skilda. Varenda magkänsla hon haft visade sig stämma, han hade bedragit henne i hur många år som helst, ibland med flera kvinnor parallellt.