Min dejt

Min dejt…

Min spontana tanke är att det kanske är bäst om du först vet ordentligt vad du vill? Om han skulle våga ge er en chans till kräver det ju att du vet med dig till att du helhjärtat är redo för det. Finns det för mycket tvekan och hjärnspöken är ju risken att du sårar istället för att bli sårad.

Men jag tror inte att det beror på att du är oattraktiv. Det kan finnas massa andra förklaringar, och kanske går det att prata om det?

Jag vill absolut inte såra honom, han är en bra man.

Fundera om det är just honom du vill ha eller är det själva känslan av att ha hittat någon?

Om det är så att du verkligen vill ha honom, så kan det finnas en risk att han har problem med sex el att få stånd. Hur känns det i så fall? Är du ok med att känna dig som som du gjorde när ni hade sex? Vill bara få dig att tänka noggrant innan…

Du har alla möjligheter att kontakta honom och ge honom en ny chans. Samtidigt tänker jag att det finns så många fina män, fundera vad du vill ha och varför :blush:

Allt gott och stort lycka till :heartpulse:

Tack :blush:
Det känns ok men jag var nervös och när han fick inte stånd kände jag mig obekväm, som om det var mitt fel. Kanske jag är lite känslig.
Detsamma :heart:

1 gillning

Nej. Det är inte ditt fel!
Första gången jag skulle till fick jag imte upp den.
En gång med den vackradte kvinna jag mött fick jag inte upp den. Med min attraktiva blivande f d har det hänt mer än en gång att jag inte fått upp den.
Det behöver inte betyda att han finner dig oattaraktiv, det kan vara att han har prestationsångest eller ngt annat. Det behöver inte bero på dig.

2 gillningar

@Rulle Men om den tjejen du gillar, (oavsett om det har gått bara 10 dagar eller 100 år), vill göra slut, skulle du inte försöka med henne, övertala henne, förstå den riktiga orsaken bakom det? Jag vill bara förstå hur ni män tänker, Jag förstår alla är olika men ändå, män är män.
Skulle du bara gå vidare o tänka att det är bara en dejt även om du har sagt till henne att du ville ha en seriös relation med henne, eller skulle du försöka med henne och visa henne att du är riktigt intresserad och gillar henne?

När jag träffade min sista flickvän fungerade det inte så bra för mig. Jag var övertygad hon skulle bli besviken och göra slut. Jag skulle förstå henne och jag skulle definitivt inte truga, tjata, böns och be. Jag vill inte vara tillsammans med någon vars sällskap jag måste böna om. Jag tycker inte om den typen av spel. Ja ska vara ja och nej ska vara nej. Är det något man är missnöjd med eller har frågor om tar man upp det. Många män har svårt att läsa av kvinnor. Många män tar allt ordagrant och behöver en rak och tydlig kommunikation. Säger en kvinna att det är slut så tar jag henne på orden och respekterar det. Jag vill inte tjata mig till en relation utan känna att hon väljer för att hon vill vara med mig för sin egen skull, inte för att jag ber henne så det känns som att hon är med mig för min skull. Det blir inget bra flöde och en ojämn balans i relationen.

2 gillningar

@Maja1, du skriver att du blir osäker, orolig och tror att det kanske berodde på att du var oattraktiv?
Det är ju jobbiga känslor.
Men har du funderat på att HAN kanske sitter och känner liknande? Han kanske sitter och tror att du gjorde slut för att han inte fick stånd. Att han är oattraktiv för dig, för att han är en “undermålig” älskare.

Känns som att om han inte ringer, kanske du ska göra det så att ni båda vet vad den andra känner…?

4 gillningar