MC träff vår/sommar -18

Men DUCCE!!! :drooling_face::drooling_face: Var tog gentlemannamässigheten vägen??
Dessutom är svaret alltid, ALLTID “lagom” :blush::blush::blush:

2 gillningar

@rannsakan, först fick @Moi inte väga mer än 70 kg (viktkrav kan man väl iof kan ha viss förståelse för) men sedan så dök ju då åldern upp som ett wildcard på posten :joy::joy::joy:

3 gillningar

Tjoho! Grattis vad kul. :smile:
Kör försiktigt!

Alltså. En dam i övre medelåldern kan lätt få panik på min högljudda cykel. Skjutsade min syrra (46) en gång. Hon gallskrek redan efter 100 meter. Men visserligen spelar inte åldern någon roll om hur modig man är.
Ber Moi om ursäkt om hon tog illa upp?
Maxvikt på min hoj ör 150jg. Över det sätts säkerheten på spel.

Vad har du köpt för något?

Nu du Ducce ska jag köra över dej med rullatorn om jag får tag på dej :joy:
Övre medelåldern??? :rofl:

2 gillningar

Hahahahahha jag e inte så gammal o väger under 70, tänkte du på mitt svaga hjärta när du fråga hur gammal jag är :joy::joy::joy:

Hur gammal är du?! Jag kommer garanterat gallskrika, du behöver ju inte gasa ihjäl oss de första du gör :joy::joy::joy:.

Kan ni inte köra en sväng över Göteborg och hämta upp mej? Jag behöver åka motorcykel, fort som f-n :motorcycle::motorcycle::motor_scooter::motorcycle:

Tja, räcker 250 km/h? Annars kan jag låna min kompis värsting som toppar långt över 300

Jag är mån om att mina passagerare njuter av turen och inte får panikångest. Blir lätt en säkerhetsrisk då.

1 gillning

Nej då. Klart jag det lugnt. Men kommer bjuda dig på den underbara känslan av extrem acceleration där det är säkert att göra det.

Hahaha, jag gör bort mig mer och mer. Förlåt ggr 1000.
Alla är välkomna på en tur såklart. Ta med gammelmormor också. :joy:

Hahaaa… enligt Stora Familjeläkarboken så infaller övre medelåldern mellan 50-70 :joy:

Det måste vara jääääääääättestora skillnader på en man och en kvinna i samma “övre medelålder” om hon lätt får panik bara av ljudet, medan du toppar din sporthoj till 250 eller mer :speak_no_evil: :joy:

.

.

PS: Nu ska jag sluta retas med dig :rofl:

2 gillningar

Up shit creek without a paddle :joy:

Skojar bara - det finns de som är ”kärringar” från tonåren o sen finns det vi som vägrar växa upp :smile:

Sen finns det en hel del människor som har samma känslomässiga mognad som en kamel - tror inte jag tillhör dem men i övrigt så är jag rätt ”ovuxen” gillar allt som mullrar o går fort :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sanningen är att jag funderar på att sälja hojen. Lägga av att köra helt enkelt. Förra året omkom tre kompisar i mc-olyckor. Några till har både omkommit och skadat sig svårt tidigare. Jag har aldrig kört över min förmåga eller tagit dumma risker. Ändå finns det stor risk att ha otur på grund av ej vaksamma medtrafikanter, vilda djur som rusar över vägen, grus, halka med mera. Jag har alltid haft dåligt samvete för att jag kör hoj då jag har barn / hade familj. Jag tillhör den kategorin som vägrar växa upp, men det är nog dags att göra det nu. Jag har dock ett dilemma? De enda vänner jag har är mina bikerkompisar samt att hojen är min passion. Om jag slutar har jag ingenting kvar, men är samtidigt rädd för att mina barn ska växa upp utan en pappa om oturen är framme. Vet faktiskt inte hur jag ska göra? Kanske köpa en lugnare hoj än fartvidundret jag kör nu. Borde ha slutat köra hoj redan när jag träffade henne och framförallt när vi fick barn. Kunde ha blivit förhållandets räddning då hon avskydde den samt att mitt intresse tog värdefull tid av familjen? Lätt att vara efterklok.

Du behöver väl inte sluta åka hoj, tänker jag :blush:, om det är din passion och ditt stora intresse. Kanske du kan köpa en annan sorts hoj bara, typ en touring?
Klart det finns risker med att köra men det är också själavård :blush:.

Kör lugnt!

2 gillningar

Det där problemet löser du lätt om du har mej på bönpallen. Jag har en bror som kraschat med sin mc och brutit ryggen. Oddsen att två i samma familj råkar illa ut är pytteliiiten. Så med mej är du garanterat safe :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Jo det är själavård och jag kan köpa en touringhoj istället. Men en till sak jag inte nämnt är att jag nu känner en hatkärlek till hojen? Hatar den för att det var en orsak till att hon lämnade mig? Glädjen och passionen har liksom slocknat.

Hälsa din bror från mig att han ska krya på sig. Om jag är helt safe med dig får du gärna sitta på böneplallen.