Många långa år och bitterhet

Tack @nuggen och @Largo

Jag har en vän som är en väldigt god människokännare.
Nu har inte dessa träffats, men det är ändå lustigt hur väl han beskrev det.
Jag pratade med honom tidigt i relationen om att jag tror hon menar allvar eftersom jag fick träffa hennes son.
Han sa då att det mer låter som att hon ljuger för sig själv, hon vill ligga, och använder sin son som ett alibi, typ “han har träffat min son så det är på allvar”.

Kanske är det så det är, kanske är det något mer genuint.

Hon pratar bra engelska, svenskan är ok.
Men det är tydligt att engelskan hon pratar är konversationsengelska och affärsengelska.
Precis som hon säger saknar hon kulturassociationerna.
De som kommer genom att titta på/läsa/uppleva gemensamma saker, så man kan skämta om dem, referera till dem etc.

Hon har bott många år i Sverige men umgås i princip enbart med landsmän. På arbetet är det nog något liknande då hon arbetar med de asiatiska delarna till stor del.

Så prata, det har vi gjort.
Och vid några tillfällen har hon skrivit väldigt fina saker som fått mig att fastna för henne.
Sen har väl min fantasi förstärkt det hela.

Jag har fått tillräcklig respons för att tro att vi ändå var på rätt väg. Visst, en reserverad respons, men ändå en respons.
Att den varit reserverad har jag tänkt beror på kulturen och personligheten.
Jag har förälskat mig i både hennes person och i drömmen om en framtid tillsammans.
Vi har ändå setts i över fyra månader.
Men det är klart att jag sett saker i henne som antagligen inte funnits där.
Kyssar som för mig betyder kärlek.
Ord som för mig betyder kärlek.
Hon har träffat mina vänner och mina föräldrar, något som för mig är väldigt speciellt.
Sånt som helt enkelt betyder kärlek för mig.

Vid några tillfällen har vi umgåtts lite längre, med övernattning, ett par gånger där bådas barn träffats.

Sen har det varvats med oklara undvikanden, men jag har trott på det hon sagt och tolkat hennes beteende utifrån det.

Och nä, bjudit på sig själv har hon väl egentligen inte. Skrattat mycket har vi inte heller, det har inte hunnits med.

Lite dubbelt med hennes son med.
Hon sa att jag interagerar för lite med honom, vilket jag själv inte tycker. Och nu tänker jag att hon egentligen inte vill ha interaktion mellan mig och honom.
Nu under julledigheten fick jag flera gånger spontana kramar av honom, och det är klart att det kanske i hennes ögon är dåligt, om hon nu egentligen ser mig som en kk.
Kanske därför hon inte vill jag kommer på kvällarna längre, just för att jag har en bra relation med honom.

Just nu känns det ok, men det är ju inte omöjligt att jag bryter samman om/när det skiter sig.
Jag vet inte.

På ett sätt hade jag ju kunnat vara ok med en mer “kk-aktig” relation, om det varit uttalat från början.
Jag kan inte riktigt se att det kommer kunna ske nu.
Jag har känslor, bara det omöjliggör det hela, och jag tror inte hon kan komma nu och säga att hon vill ha en sån relation.
Hon har hela tiden sagt att hon söker en seriös relation, att hon inte är nöjd med sporadiska träffar.
Fast kanske jag förstår nu varför hon var tillsammans i flera år med sitt senaste ex, där de träffades någon gång i månaden.

Jag har ändå bestämt mig för att se vad som händer närmsta veckorna.

1 gillning

Så har ännu lite tid gått.
Vi har setts kort I lördags, med intentionen att jag skulle komma hem till henne senare under lördagen för en stor fest med familj och vänner.
Men hennes son satte stopp för det.
Och det kan jag förstå, vilken 12-åring vill se mammas nya pojkvän i samma rum som sin pappa som man inte träffat på flera år, och med en förhoppning om att mamma och pappa kan säkert bli tillsammans igen.

Jag och hon hade lite diskussioner om det i skrift, och visst, jag blev lite tjatig och klängig, för jag hade sett fram emot det, det hade varit en bekräftelse för mig. Jag ville hon skulle bestämma sig för att ändå bjuda in mig, eftersom hon sa att det var vad hon egentligen ville.
Och hon reagerade på att jag pressar henne för mycket.

Jag har tidigare arbetat mycket med mig själv efter skilsmässan och trodde jag blivit stark igen, men sista året har mycket gammalt kommit fram inom mig rent känslomässigt.
Jag känner mig bräcklig, konstant bekräftelsesökande och är förmodligen rätt “osexig” på det viset.
Det är klart att det märks att jag söker bekräftelse hela tiden.
När hon backar lägger jag in en extra växel.

Vi har inte haft kontakt på några dagar, men jag skrev till henne nu och frågade om hon vill hänga med på en musikal jag har biljetter till.
Jag undvek mitt i vanliga fall väldigt romantiserande sätt att skriva, får se om hon svarar.

Oavsett vad hon svarar behöver jag på nytt jobba med att bygga upp min självkänsla.
Vara mer bekväm i att hitta på saker själv, för min egen skull. Kunna leva i ensamhet.
Vill hon följa med, kul, men jag får lära mig att inte stå eller falla beroende på vad hon gör.

Jag hoppas det blir vi två till slut, men jag ska göra mitt bästa för att sluta lägga min lycka i någon annans händer.

Sista tiden har jag varit bräcklig i självkänslan, det gör mig väldigt bekräftelsesökande och bekräftelsebehovet stillas inte. Den osäkerheten lyser så klart igenom, antingen på ett medvetet sätt, eller bara som en lite molande känsla hos henne av att det känns fel.

Jobbar jag inte med mig själv kommer förr eller senare samma sak hända med nästa tjej.och nästa.

Jag ser i alla fall min del i hennes agerande.
Det är inte att jag blir en stalker på något sätt, men jag ger inte en särskild fördelaktig bild av mig själv när jag blir extra tillgänglig eller extra “romantisk”/drömmande.

Bot och bättring på det där!