Lyssna och hör vad jag ser o känner utryckt av Navid. Han har jobbat mycket med Björn Nattiko.
Oj oj va du gräver @Klartbesviken , vad vill du bevisa ?
.
Jag vet inget om killen men du har tydligen snöat in på ytterligare en snubbe som predikar en tes som delas av 1% av befolkningen.
Näe lång lång lång fler.
Är Björn Nattiko nu också en extrem?
David Modiri är erkänd och populär ledarskaps coach. Hsn pekar på det faktum att män lär dig eller växer upp annorlunda och har andra dätt att se på världen.
Detta är ett tydligt skifte. Lyssna o reflektera om det inte resonerar med dig?
Hej
Jag vet att Björn var munk och höll föreläsningar.
Jag menar var han tillhörande toxisk maskulinitet eller manosfären
Oavsett vad du eller andra tycker… så är det mkt ovanligt med det förhållningssätt vi har i Sverige för närvarande. Dvs där vi låter den feminina narrative styra och kvinnorna går runt och undrar var alla män tagit vägen. Det är lätt att glömma bort att Sverige är ett i världen väldigt extremt land i många många avseenden.
Tycker för övrigt Will Smith och Jada Pinket visar hur illa saker kan gå när man blir för woke. Man exponerar sitt förhållande i media och slår folk på käften. De har för länge sedan passerat de gränsdragningar som borde ha funnits i den relationen. Både rättfärdigade otroheter och annat skit. Will är helt förnedrad och Jada tycker att hon har rätt att exponera snaskigheter i media som för de flesta är privata.
Ytterligare tecken på att det är väldigt olikt.
Väldigt väldigt få män skulle stå i nåt intresse att närma sig en kvinnlig förbrytare av värsta sort… Detta beteende är SÅ OBEGRIPLIGT för oss män
Nej då, det finns massa män som förstår det och du behöver bara googla lite (se nu till att läsa vad kriminologer och psykologer skriver, inte andra ”experter”) så finner du svaren och att det är relativt logiska förklaringar. Nej jag tänker inte söka åt dig och ge dig länkar. Tycker bara att det är tragiskt att du finner något helt OBEGRIPLIGT och svaren är väldigt lätta att finna på nätet på det helt OBEGRIPLIGA!
Det är väl väldigt många kvinnor som också tycker fascinationen av förbrytare är fullständigt OBEGRIPLIG.
Detta intresse är väldigt individuellt, ALLA kvinnor är inte intresserade av den typen av män.
Och alla män är inte intresserade av kvinnliga förbrytare, men en del är det.
Johanna Möller får gott om brev i fängelset från män som vill rädda henne.
Jodi Arias får gott om sex från manliga fångvaktare och andra män som vill gifta sig med henne eller bara serva henne på olika vis.
Med det sagt, personligen skulle jag gärna se att det blev straffbart att skriva till tunga kriminella. De ska inte få besök eller brev till fängelset.
Människor som skriver till tunga brottslingar, vare sig det är män eller kvinnor är störda.
Detta är inte ett enbart kvinnligt fenomen. Det finns gott om män som dras till kriminella personer och kriminella kretsar såsom olika mc gäng, andra gäng, annan organiserad brottslighet ex maffia, etc.
Exakt!
Men om de bara får hjälpa till så kan de rehabilitera de….
Tänk er ha den stora portionen av ego i sig att man verkligen tror på det.
Fast det stämmer inte riktigt och stort ego har få av dessa personer.
Utveckla gärna vid tillfälle, ser framför mig en Jodie Foster i en oscarsvinnande prestation där hon är en djupt religiöst person som fått gåvan av gud att omvända seriemördarnekrofilen spelad utav Billy Bob Thornton
Vad tror du då det är som driver sådana människor?
Ja det finns säkert beteendevetare och kriminologer som faller för seriemördaren. Det heter hybristofili och är klassat som sexuell läggning i dagsläget. Men forskningen är liten och beteendet förklaras med allt från genetik till miljö, till önskan om uppmärksamhet etc. Men det forskning visat de senaste åren är att hos majoritet av kvinnorna som dras till dessa män har så gott som alla utsatts för våld och sexuella övergrepp. I de flesta fall verkar det mao vara offer som möjligen nu tar tillbaka någon form av kontroll då mannen inte kan tillföra skada längre. Så ja, kanske lite ”jag kan omvända, göra honom bättre nu” då hon själv är skyddad.
Angående män och beteendet så finns väldigt lite att ta på. Om det finns könsskillnad eller inte går inte att svara på då könsfördelning mellan män och kvinnor som begår dessa våldsbrott är skev. Fast de få kvinnor som faktiskt gjort det har ju sin lilla skara beundrare.
Om beteendet kommer att stå sig som sexuell läggning eller ändras till psykiatrisk diagnos med DSM i ryggen kan bara framtiden visa på. Mer forskning behövs men det är intressant att man de senare åren lagt fokus på att gräva i dessa kvinnors tidigare utsatthet för vålds- sexualbrott.
En betydligt mer konstruktiv ansats än att bara konstatera att kvinnor vill ha badboys, vilket har varit den gängse förklaringen som florerat ute bland allmänheten när ämnet förts på tal.
Att sedan en förkrossande majoritet av kvinnorna aldrig skulle komma på tanken att söka kontakt med mördare och våldsverkare i fängelse, det är ju inte alls lika spännande att prata om.
Förbjud skiten (att skriva till tunga brottslingar). En massmördare såsom Breivik ska inte bekräftas med en massa beundrarbrev.
Många människor är trasiga och har mycket att hantera, men det är ingen ursäkt för att skicka beundrarbrev till djupt störda brottslingar och därmed bekräfta dem.
Det fanns till och med en kvinna som skaffade barn med Ted Bundy under tiden som han satt inne. Ted Bundy som slog ihjäl en massa kvinnor. Den yngsta han mördade var en 12 årig flicka.
Hur kunde han ens få lov att få besök av kvinnor?!
Sant. Det borde inte vara omöjligt att stoppa besök och/eller brev från andra än den närmaste familjen och möjligtvis någon luttrad själavårdare.
Det förvånar mig att man släppte in besök i Ted Bundys fall i USA. Det är så mycket tal om hårda straff där.
Stämmer det verkligen? Jag kan inte alls tro det, men kanske är sant. Jag tycker inte de som sitter i fängelse ska få ha kontakt med människor utanför det är ju knas när man begått sånna brott att man blir uppvaktad av massa på utsidan.
Kollade nu. Sjukt men hon får 5 brev i veckan som är beundrarbrev.
Men Juha Valjakkalla i Finland fick tydligen säckvis med brev från kvinnor varje vecka. Väldigt många brev från unga tonårstjejer men även från kvinnor i alla åldrar och från hela världen.
Men detta är intressant och går långt tillbaka. Dvs våldsamma män premieras. Vilket på ett sätt är sjukt men ligger kanske något djupt nerärvt i vår biologi.
En sak är säker tycker jag. Vi kommer inte kunna hindra det.