Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Han satt och väntade på Pat (hans dåvarande flickvän) som stod och sminkade sig. Han tyckte det tog för lång tid och började plinka på gitarren. 15 minuter senare hade han skrivit Wonderful tonight.

Tänk vad kul det skulle vara om vi alla skulle ha en brakfest :grimacing:

@Gitarristen
Åh vad bra, då var det ingen tragik bakom i alla fall. :grin:

Näpp. Sjukt bra låt enligt mig. Tycker det e häftigt att den skrevs på 15 min.

Stod massa kul info i Claptons självbiografi.

Tack!
Du kom ihåg mig :hugs:
Fast, om du ser detta är ju frågan…
Jag var ute och spelade biljard igår. så hade ingen tid att vara här. Och har inte hunnit adventspynta heller, men det kommer nog snart.
Ha det gott vännen!

@Gitarristen
Ja, det är inte illa pinkat, att skriva en klassiker på en kvart!

Undrar om det inte finns något fler liknande exempel, jag har något minne som jag inte får fatt i. :slightly_smiling_face:

Har fått upp lite adventsljus men är inte på humör för att pynta i år. Nu har vi 10 minusgrader, brr.

1 gillning

Den här klassikern skrevs också på en kvart :blush:

1 gillning

Fin låt.

1 gillning

Är det någon här?
Dottern är med X:et och jag orkade inte planera något, så jag sitter och slösurfar och dricker ett glas vin.

1 gillning

Sitter själv hemma med ett glas whiskey, Suits på tv:n och tvättmaskinen går för fullt med nya sängkläder efter att ha slängt alla gamla som hade exets lukt.
Ett tips är att köpa sängkläder innan man slänger de gamla… ibland är jag inte den smartaste

1 gillning

Suits är bra och whiskey är gott, även om jag hellre dricker en mörk rom.
Tja, vad ska man säga - man kan ju inte lyckas jämt och det kanske känns bättre att sova direkt på madrassen än att ligga kvar i gamla lukter.
En av de första saker jag gjorde när X;et flyttat ut var att slänga ut dubbelsängen och ersätta den med en ny - det känns jättebra!

1 gillning

Det var en bra idé! Skall ta och köpa en kontinentalsäng i dagarna.
Har aldrig lyckats hitta någon riktigt god mörk rom, några tips?

Zacapa 23-årig, finns på Systembolaget.

1 gillning

Skall jag testa, med lite is i också förmodar jag?

Nja, jag brukar ha i en skvätt vatten. Is dämpar ju de goda smakerna.

Ron zacapa, matusalem.
På sistone har det dock blivit GT som ligger bäst på tungan.
Helst på Hendricks…

GT är alltid gott, men det känns mer rätt på sommaren än nu i det mörka decembervädret.

Just därför, saknar sommaren.
Sitta i solen och lapa…
Bara 2 månader kvar till sand och 33 grader värme.

Låter härligt! Jag ska också iväg till varmare trakter i februari i 10 dagar, det år nog bli en GT då :slight_smile: