Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Hmm det ser inte bra ut…

1 gillning

Spagetti och köttfärssås :grin:. Enkelt att göra till många!

1 gillning

Har kapat och klyvt sen jag var typ 2 år. Är lite av min specialitet. Så jag tror jag klarar fingrarna. Eller kanske ska lägga ner vedkarriären. Ryker fingrarna har jag ingen inkomst:

Eller Chilliconcarne. Gör vi oftast när vi ör många.

1 gillning

Bytte till The Cult.

14E4435F-DA97-4ED4-886F-0FDEDB557DB3

1 gillning

Om jag tar med min bror och far till dig så blir det nog mer fika än skogsjobb… :grinning:

2 gillningar

Men… har du på dej ringen forfarande?

Är bättre idag. Opererade fingret 1 Juni 2018 där det rätades ut.

Nä bilden är från 2018

Hahaha! Då får jag arbetsleda dem och skicka ut dem i skogen!

1 gillning

tänkte mer på hur det kunde vara så ljust utomhus hos honom.

1 gillning

Ok…

1 gillning

Bra det!

1 gillning

image!

Nu och då (precis nu)

Viss skillnad.

1 gillning

Vilken liten sötnos. Alltså den lille i pyjamas (?) Saknar när min var så liten.

1 gillning

Ja. Min yngsta son. Odin. Helt fantastisk unge

1 gillning

försök det…

Nä, men min far har alltid varit speciell, tillika min farfar och hans far. Lite i släkten, att man arbetar med det man klarar av, och har fasta tider. Så elvakaffe tex är viktigt, likaså att äta vid 14. och så ska det vara en timmes vila, och ut vid 15.

Det var fysiskt jobbigt att jobba så när man var ung, men det man inte hann med på en dag hade man ju dagen efter att göra. Så på så sätt var det aldrig stressat.

Men hände att jag somnade ibland sittandes i sängen.

Deras filosofi var alltid att ge barnen något bättre liv än vad man själv hade haft. Att gården skulle vara lite bättre än vad man själv tog över den.

Och det livet lever jag inom mig fortfarande även om jag inte har en stor gård längre, utan min bror som äger den.

Så denna puben är nog bättre för mig att vara på en en vanlig “pub” eller vad jag ska kalla det för, med 7-16 jobb må-fr. och ut varje helg.

Men hoppas att mina barn får ett bättre liv än jag. Och då har jag liksom gjort mitt viktiga i detta livet, och kan dö i frid.

2 gillningar

Som mina föräldrar ungefär. Jag hade mycket ansvar för våra får och hästar.

2 gillningar

Nu är jag jättetrött men vilken trevlig kväll det har varit här! Imorgon är det träning på fm och lite annat pyssel. Fars Dag middag hos mina föräldrar vid 14. Ska försöka hinna med Bodybalance på kvällen också. Bra för både kropp och själ.

Sov gott alla!

1 gillning