Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Åå, jag läste fel Martor :grinning: Du skrev precis att det är tvärtom för dig. Ursäkta, löste vad jag ville lösa

Ja, är ju en balans det där.
Men är det något jag saknar så är det verkligen det, få uppmärksamma en annan person för dennes personlighet och naturligtvis få uppskattning för den jag är.
Men att få visa uppskattning, se det där lilla som berör är givande och energipåfyllande för mig. Men som jag saknar oerhört.

Men visst behöver vi alla omtanke och uppmärksamhet i olika doser.
Och ja utan något så blir det dränerande och en ond spiral

Ja, så är det. En svår balans men båda behövs. Det är skönt att kunna få bry sig om någon på det lilla speciella sätt som blir av ömsesidighet.

Själv lever jag mitt liv just nu genom musik känns det som. Jag utforskar musik och det blir som musikaliskt äventyr. Låter kanske banalt men musik är fantastiskt för min själ.

1 gillning

Ja men musik är nog fantastiskt överlag :blush:.
Utan musik hade jag inte tagit mig igenom skilsmässan som jag gjorde och även nu så använder jag musik, låtar, texter som både ett sätt att släppa ut känslor och samla energi.

Någon särskild musik som du fastnat för?

Lyssnar på lite blandat, ofta även texterna som styr. Hårdrock är väl den gengre den jag just nu utforskar mest. Har fått tips på många gamla låtar som jag inte ens vetat om. Helt fantastisk musik.

Ja verkligen, hittat ngn favorit?

Har till exempel aldrig tidigare hört Doro, och låten für Immer. Den är super

Lyssnade mkt på AC/DC gillar det fortfarande gärna med Brian Johnsson över Bon Scott.

Hade alla Marillions skivor älskade och älskar fortfarande deras musik.

Whitesnake också några jag gillar.

Blind Guardian också många bra skivor.

Thin Lizzy.

Naturligtvis Sabaton nuförtiden

1 gillning

Ja Sabaton är ju en stor favorit hos mig med. Var till Falun denna sommar också på open air.
Bloodbound finns en grupp som heter. Har fastnat för deras senaste album. Speciellt låten Blackwater bay.

Marillion är även nyupptäckt för mig, låten Lavender favvo :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ja lavendel är bra.
Tycker att de gjort många bra, samma där gillar nog den äldre sångare Fish lite bättre även om den nya fortsatt i liknande spår.

Clutching at straws och Warm wet circles är två andra jag gillar.
Jesters tears med

Nu behöver jag strax gå till sängs. Kom även ihåg att jag tvättat lakanen och behöver bädda rent. Jag ska lyssna lite på de du skrev om här. Tycker det är så spännande att lyssna på nya låtar för helt plötsligt så dyker guldkorn upp.

Fish har väl solokarriär nu. Finns iallafall flera låtar jag gillar massor med någon som heter Fish.
Tusen tack för pratstunden, det gjorde gott idag att få prata en stund.

Hotell hobbies är även en annan bra hela det albumet är en favorit faktiskt.

Sov gott, trevligt att prata med dig igen :blush:

Japp han har en egen karriär under namnet fish.
Lyssna på skivorna Ying och Yang :blush:

Trevligt att prata med dig också. Nu blir det sängdags och Spotify. Godnatt och sovgott.

Ok :+1:t2:, mycket nytt nu :grinning:

Jag hade turen och fick träffa Bryan Robertson från Thin Lizzy. Fick hans autograf på min elgitarr. Nu e det bara Eric Clapton kvar som jag skulle vilja träffa :+1:

Är det ingen här i kväll?