Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Har du någon annan du kan ringa, skriva till när de där känslorna, behovet av att ringa dyker upp?

Ett par, men inte just nu. Jag orkar inte ens ringa och gråta till någon annan en fredagkväll. Vad ska man säga liksom … det är jobbigt nu igen … ursäkta att jag stör.
Jag är så trött på all panikångest som jag inte klarar att hantera i alla lägen.
Antar att allt är så påtagligt nu efter att vi tillbringade hela förra helgen ihop med att dela upp boendet. Kanske hade det varit enklare nu om vi gapat på varandra då istället för att få känslan av att det här inte är det rätta.

Ja, du lever mitt i det. Vet att orden, det kommer kännas bättre annorlunda varken biter eller tar när man egentligen befinner sig mitt i och i början på allt.

Vi hade också en ”fredlig” bodelning och utflytt, men inombords dog en del av mig bit för bit.

För min egendel så började jag att inse, förstå och börja processen men min bearbetningen efter att min fd fru flyttade ut.
Innan dess jag jag i en mörk dimma.

Det som hjälpte mig var att omfamna sorgen, gråta och gå in i smärtan.
Otroligt jobbigt både fysiskt och mentalt men samtidigt väldigt uttömmande.

Och det är helt okej att inte kunna hantera känslorna i alla lägen.

Inga tankar över vad du kan hitta på i helgen?

Jag vet ju att man måste igenom det, att det inte går att trycka undan. Men ibland funderar jag på hur man orkar komma ut på andra sidan.

Tack för att du svarat <3

Naturligtvis, är själv inte på topp.
Haha men hmm ja jag har börjat lära mig det…

Ja, hur man kommer ut på andra sidan. På något sätt så gör man det, vi människor är överlevare. Var många gånger jag både trodde att jag höll på att dö, önskade att jag dog men inte fan gjorde jag det. :joy:.

En vacker och klok kvinna sa att smärta bleknar med tiden och det är väldigt sant.

För det är ju som så att oavsett hur ont det gör, smärtan som kramar om hjärtat, tårarna som strömmar ned längs kinderna, så andas vi.
Vi känner, men vi lever.
Och för varje andetag så är det ett andetag närmare till att smärtan avtar.

1 gillning

Läste hela din historia idag @Martor. Stark!

Ensamheten är tung. Ensamhet trots att man har människor som finns där. På ngt vis en självvald ensamhet i sorgen över den enda person som kan fylla tomrummet. I den känslan är jag nästan hellre själv än så länge. Men visat är den svår.

1 gillning

Oj, måste tagit ett tag :blush:, tack :blush:.
Blev en form av dagbok som fortfarande hjälper att gå tillbaka till.

Men det är som sagt nu ”ringarna på vattenytan” efter det där stora plasket från händelsernas centrum som nu är det som påverkar.

Ja ensamheten är tung många gånger, men också ibland befriande.
Det svåra är dock när våra hjärtan ropar efter ngn, den ensamheten är ofta tung att bära.

En stund :slight_smile:

Jag förstår att din nuvarande situation på ett vis måste vara plågsam. Vad hittar du på en fredag som denna för att få lite mer frid?

Hmm ja är väl svårt att beskriva, då det låter konstigt.
Men på ett sätt känns det värre.

Sitter just nu med ett glas vin, slö tittade på HV71-Örebro. Tyvärr fick mitt lag HV, se sig besegrade men men.
Ska förbereda, inför morgondagen.
Ska träffa en barndomskompis som jag inte träffat på många år. Han hade tänkt att lära mig att flugfiska så ska bli otroligt roligt att träffa honom igen.
Han själv har haft det tufft med strupcancer och behandlingar på detta mm. Vilket gör att man ytterligare tänker till över egen situation mm.

Vad hittar du själv på?

Flugfiska :slight_smile:️ Kul! Iofs aldrig testat men det ser kul ut.

Jag tar en lugn kväll hos syster. Min klippa i mörkret. Skönt att bara kunna vara utan krav och förväntningar.

1 gillning

Det är de personerna och i den omgivningen man behöver vara.
Inga krav utan att man bara får vara sig själv.

Visst är det så. Så ofantligt lyckligt lottad som har min mamma och min syster. Min pappa gick tragiskt bort nu i augusti så vi har haft en tung sommar på många vis som vi tillsammans bearbetar. Vet allvarligt talat inte hur jag hade tagit mig så här långt utan dom.

Ja, jag läste det. Beklagar verkligen.

Jag måste säga att jag kommit än närmare min familj genom skilsmässan som var, min syster ligger nu i skilsmässa så har blivit många turer till henne och barnen.

Det är på ngt sätt i dessa situationer som man inser vilka som står nära och de man trodde stod nära.

Vad är det med relationer och att det inte håller? Jag förstår inte :pensive:

1 gillning

Ønsker deg lykke til med å lære fluefiske, Martor :muscle: Jeg ble innviet i det av min eks, og synes det er artig selv om jeg ikke fisker det så bra enda. Har jo utstyr, så neste år blir det å ta fatt på fisket igjen :smiley:

Kos deg masse på fisketur :fishing_pole_and_fish::fishing_pole_and_fish:

1 gillning

Godmorgon
Kanske lite tidigt för puben men tar en kopp kafé och slår mig ner lite.

God morgon.
Det går väl bra att dricka kaffe på puben också tycker jag.