Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Japp. Men den står still över helgen. Då blir det taxi.

Så du menar att alla taxi/busschaufförer ser likadana ut? Hur?

naturligtvis som alla såg ut på den tiden jag själv åkte buss!

mustaschprydda överviktiga män 40 + med trånga kostymer.
Alltid en sur blick när man skulle visa färdbevis
kom du 2 sekunder för sent till bussen så stängde dom dörren framför ditt ansikte med ett illa dolt leende oavsett om det var -25 ute

ha ha… jag skämtar naturligtvis!!!

Förstod det.

Överviktig, tja, det har jag blivit det senaste året. Mest pga att jag tappade sugen efter skilsmässan. Men räknar mig nog inte som en “riktig” busschaufför ändå.
För några år sedan cyklade jag till jobbet (15,8km enkel resa) så då hade jag motionen uppe.
Sen så har jag nog både haft helskägg och långt hår, och vart helrakad över huvudet, så det är olika från olika dagar.

Och brukar dra konstiga historier för barnen. Stänga dörren gör jag ibland och öppnar ett fönster för de som är för senade så de får klättra in den vägen istället. :smile:

1 gillning

Frågelåda: Om ni skulle va ett djur, vad skulle det va och varför? :joy:

enkelt!
Katt!

Och motivering?

Jag har alltid drömt om att vara en mjölkko.

För att man får träffa sina vänner hela dagen. Äta lite här och var och gå runt utan några som helst förpliktelser. Har man tråkigt kan man bara rymma om man vill en sväng ut i skogen så får bonden lite extramotion. Och så blir man mjölkad varje dag.

Jag ville vara det för att jag skulle slippa mocka i ladugården då när jag var mindre.

2 gillningar

Gör som dom vill, bryr sig inte om vad andra tycker. Fjäskar och får oftast som dom vill. Totalt empatilösa förutom om det gäller deras avkomma…

dom är precis som mitt X!

Det måste på ett sätt vara underbart att leva ett liv utan att bry sig ett skit om vad andra tycker om dig.

Fast jag vill ju ha gemenskapen, som kor har. En katt bara slåss och har inga som helst vänner…
Så ser jag det mer.

1 gillning

Jag älskar katter. Har 2 själv. Men jag brukar säga att dom inte är husdjur, dom är parasiter. Levererar man inte byter dom ägare i en handvändning och börjar om på nytt där osv tills dom 9 liven är slut. Å när du säger det. Påminner om mitt x också :joy:

ha det gott alla! Nu ska jag sova. Upp tidigt i morgon.

2 gillningar

Albatross. Tillbringa större delen av livet till havs och i luften. Sväva på vinden. Guppa på.vågorna. vila i stormens öga.

Honungsgrävling, coolt med djur som kan läxa upp giftormar.

1 gillning

…då får jag passa mig. Ssssss

1 gillning

Hmmmm… ja, det där måste ju säga allt. No more words needed…

Här har jag inte checkat in tidigare, men ikväll är det tungt och jag skulle behöva lite sällskap.
Jag saknar mitt liv, jag saknar mina barn, jag saknar min familj och jag saknar honom.

Många dagar lyckas jag gaska upp mig hyfsat, men idag känns det tungt, så tungt.

Ett glas vin i tv-soffan. Det är allt jag har idag.

Något särskilt som triggat?
Eller den där fredags känslan som kommit över dig?

En blandning kanske av att den slutliga brytningen snart är här och en helg helt utan planer.
Insikten över att den jag saknar mest är den jag bör ringa allra minst.
Bilder, tankar och en undrar över var det gick fel någonstans och nu inte går att reparera.

Det gör fruktansvärt ont idag och jag har svårt att andas.

Jag förstår dig och känner igen de där känslorna.
Minns att de stunder man satt själv, helt utan planer och kompassens riktning knuffad ur dess kurs var oerhört jobbiga.

Och är det forfarande vissa stunder.
Det som hjälpte mig var att gå in i känslan och verkligen tillåta sig att vara ledsen.
Jag kan fortfarande få den där känslan att hjärtat håller på att stanna upp, dock så är det nu andra saker än skilsmässan som påverkar mig.