Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Jag kan inte säga så mycket om just hopp, men Kram!

1 gillning

Jag kämpar på. Just nu med Jägermeister…

Skål då! :slightly_smiling_face:

1 gillning

Raderat…

1 gillning

God kväll och välkommen hit! Jag och sonen har ätit hemgjord pizza :grin:. Lätt regn här och det behövs.

På bussen på väg hem efter en liten aw med personer i ett nytt sammanhang. De pratar om sin semester och graviditeter och giftermål och sköna sommaren. Jag ler och det känns som jag ska bita igenom kinden. Jag begöver något mer för att varva ner när jag kommer hem. Skål!

3 gillningar

Jag blir glad av att läsa detta :slightly_smiling_face:

Inser att jag inte vet hur man gör när man går ut. Var aldrig killen som gick ut under ungdomen eller studentlivet. Och sju års relation gjorde knappast kunskaperna bättre.

Men gick ut ändå. Efter mycket tvekan och ännu mer ångest. Passerade stället som var fullt med studentmössor. Gick till en annan uteservering och tog en öl.

Eller ”tar en öl”. För jag sitter där nu. Ensam visserligen, men med många glada människor runt mig. Inte vid mitt bord, dör sitter jag själv. Men det är ändå en framgång. Jag vågade. Även om det krävdes två öl och ett (väldigt gott) glas vin innan jag ens gick hemifrån.

Nu sitter jag här. Mystisk. Med ölen framför mig och telefonen i handen. Vad tror övriga om mig? Att jag är ensam? Att jag väntar på någon (som aldrig kommer)? Lägger de ens märke till mig? Jag kan låtsas att jag håller på med en sociologisk studie av något slag (oklart vilken). Klistrar på ett mystiskt leende. Verkar mystisk för den som undrar. Hoppas någonstans att någon tycker jag verkar spännande mystisk och bjuder över mig till deras bord. Fast jag vet ju hur osannolikt det skulle vara :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tar det som träning. Får försöka tjuvkika på hur folk beter sig och lära mig till nästa gång. Att jag ens vågade gå till en uteservering var en seger i sig. Jag gillar inte ovana situationer. Detta är en ytterst ovan situation. Men sippar på ölen och sitter kvar så länge den räcker. Bättre än att sitta kvar hemma i soffan och somna iaf :blush:

Skål vänner!

6 gillningar

Vad starkt av dig att utmana dina rädslor/det obekväma. Hoppas kvällen blir till belåtenhet och hur som helst är det ju en vinst att komma ut och dubbelt upp när man gör något som inte känns naturligt o lätt men fixar det :+1::clap:

Måste nog skaka liv här igen… Eller är alla ute och simmar?
Tog 1 km ikväll utan barn, det var skönt. fast lite för varmt i vattnet bara…

Ja visst e de gött o bada. Var nog runt 18 grader i Vättern idag. Svalkande o gott! Vilken.sommar vi har ändå!, gör ju livet lite lättare efter allt…

Vi hade 23 här.

Och så är det semester. Jag lämnade barnen igår till deras mamma så det blev så tomt på något konstigt sätt igen. Men skönt ändå då jag hunnit med att klippa häcken mm idag.

Jag vet…:pensive::pensive::pensive:tomheten går ju aldrig över. Men skönt o fixa i trädgården
23 grader e ju varmt…som utlandet.

Jag som “hatar” allt över 21 grader :sweat_smile:

Hade en konstig fråga som min son fick med hem som matteläxa över sommaren:

“En bonde har 17 får. Alla utom 9 dör. Hur många får har bonden kvar?”

vem som helst får gärna svara på denna fråga vad de tror är svaret. Jag tycker jag har mest rätt (som 5 myror är fler än 4 elefanter).

Nio (9) får kvar, för alla utom nio dog ju :joy:

Välkommen.

Fast han har ju 17 får kvar ändå, även om några är döda?!

Det var min första tanke. Sen så blev tanken om bonden också dog, och bara 9 får är kvar. Har bonden några får då över huvud taget?

1 gillning

God kväll. Knepig uppgift. Hade det stått hade 17 får hade Noomis svar varit rätt, men nu står det att han har.

Roligt att komma tillbaka igen.
Hur går det för dig nu?

För mig är skilsmässan ett minne, som jag alltid kommer bära med mig, men tycker fortfarande det är jobbigt att lämna bort barnen.

Det går rätt bra för mej tror jag. Är forfarande i fasen att försöka klura ut vem jag är och vad jag vill, men det ska nog lösa sej. Har du barnen varannan vecka?

Hmmm, bonden kanske är en fårskalle som bör tas med i ekvationen :thinking: :wink:

1 gillning