Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

God natt @Noomi :sleeping:

Godnatt, sov gott

God natt Noomi!

Sov sött

Passar de ihop när de är så olika stora.

Skulle nog inte våga sitta så högt som på en Welsh Cob. Har ju ridit på en islandshäst och sa till vänner att den var minst 1.80 i mankhöjd. Fast blev lite utskrattad då. På skämt alltså. För så höga islandshästar finns inte.

Nja, vet inte.

Har aldrig haft något ärende dit.

Lite mer söderut och på havsnivå håller jag till😬

Har hört något att Sveriges gräns slutar vid Dalälven, resten är Norrland?! :thinking:
Gustav Vasa hade svårt att ta sig över älven och “försvenska” folken däråt.

Nu får du avslöja det… Jag har ingen aning. För du kan ju inte bo på Kosteröarna ju…

Kan ligga något i det.
Som romarna inte kunde civilisera gallien?:wink:

Men nog långt söderut för att inte blivit ryskt vid freden 1809,
Ens ok ryssen fått sin på sätt och vis kulturellt korrekta gränsdragning accepterad vid fredsförhandlingen.

Så här är det: när jag och exet köpte det här lilla stället var det för att ta hit hästarna som då bodde hos mina föräldrar. De var halvsystrar, födda 88 resp 92. 2006 flyttade de hit, 2016 dog den äldsta hästen, jag var med när hon föddes och jag fick henne då. Jag satt med henne när hon dog, hade hennes huvud i min famn. Planen var att inte ha fler hästar men det det kändes inte ok att sälja hennes syrra då så vi köpte shettisen som sällskap till henne. Shettisen kommer jag att sälja sen, har inte de känslomässiga banden.
Cobben är bara 1,50 i mankhöjd och supersnäll så henne kan du rida på :blush:.

Tänkte på det när du skrev om islandshästen, de är ju inte 1,80 i mankhöjd…

1 gillning

Syftar du på Asterix och Obelix? :grin:

Nja, de syftar snarar på den historiska beskrivningen, väl?
Men ja😉

tack för stunden alla. Nu ska jag ut och jobba. Godnatt för er.

Tack själv och godnatt. Kör försiktigt.

Tack själv. Ha det bra på jobbet :grin: & kör försiktigt,

Åh, har också en Welsh cob :star_struck: (jag är ny här på forumet)

1 gillning

@Sanne73 Välkommen hit! Vad har du mer för häst/ar?

Tack :grinning: Har bara Welsh cob än så länge, delar han med dottern. Fokus är på hennes träning nu, väntar på att mitt “ridsug” ska komma :wink:

Välkommen in.
Behöver man inte två hästar minst?

Tack :grinning: Precis, hästar ska ha minst en kompis, vi står inackorderade i ett stall där det finns flera hästar.