Mallans Inn 2.0

Ooops! Något som gick fel? Här körde jag ett säkert kort. Stekte hamburgare och gjorde strips. Alla åt och var nöjda. Tur det, för vi har några mil till McDonalds! :wink:

1 gillning

Jag har tagit ett glas vin och tänker förtränga mina egna bekymmer ett par timmar. Surfar runt på telefonen, skrämmande skärmtid senaste tiden men vad f-n.
Reagerar på att så många här får sin självkänsla sänkt av sveket. Tvivlar på sig själva. Där är det något som inte stämmer. Bara för att den andre i förhållandet behövde få bekräftelse på annat håll betyder ju inte att det är fel på dig/oss. Det är mer ett tecken på att han/hon var den svage, osäker som person och behövde bekräftelse. Jag ser det som att det handlar mer om den otrogne än om dig/oss. Jag är ledsen, sviken, sörjer och allt ihop men jag ser inte att jag inte är bra och värd att älska. Det definierar inte mig hur han betett sig. Jag önskar ni kunde tänka så också att bara för att en person betett sig illa mot er betyder inte det att det är något fel på er eller att ni gjort något fel. Klart det är förjävligt att bli sviken och det kommer ta tid att komma på fötterna igen men leta inte fel hos er själva. Var där för barnen och er själva så tror jag det kommer bli bra om vi låter det ta lite tid. Viktigast är att stå upp för sig själv. Då kommer andra också att göra det. Försök hitta styrkan. Jag vet vem jag är och vad jag har. Jag har alltid ställt upp och försökt göra mitt bästa, var det något som inte var bra eller gott nog borde han tagit upp det men det fanns inte minsta tecken. Mitt problem nu är att jag inte vet vad jag känner för min man som varit otrogen i flera månader bakom min rygg och nu ångrar sig och vill att det skall bli bra igen. Det får jag fundera på men jag tänker inte tänka att det är fel på mig för att han var otrogen, det är fel hos honom. Förstår ni hur jag tänker?

8 gillningar

Visste att vi kunde lita på dig, @Caro klart att du drar igång Mallans 2.0!

3 gillningar

Denna kväll jobbar jag natt, och som bonus får jag även jobba en extratimme pga vintertid.
Hoppas puben har öppet sent… :upside_down_face:

2 gillningar

Eget bord och till slut en drink uppkallad efter dig. Vad är väl bättre än det? :blush:

2 gillningar

Helger överlag.
Alla (känns det som), har inplanerat familjeprogram. Själv orkar man inte se på alla lyckliga familjer.

1 gillning

Jag har hällt upp lite prosecco - köper numera halvflaskor för att jag också vill ha lite mysigt ibland. Vad dricker ni övriga? En fråga - hur gör man ett inlägg i en tråd utan att svara på någon annan?

Eller jag kanske klarade det denna gång?

1 gillning

Vi är fler! Jag tänker att alla relationer lärt mig olika saker men visst är det olyckligt att de inte höll.

Jag saknar verkligen möjligheten att prata, laga mat ihop, berätta om drömmar, planera jul, träffa vänner ihop, gå på familjefika, prata om barnen, ta en långpromenad och njuta av helgen osv.

3 gillningar

Du klickar på svara här allra längst ner :slight_smile:

1 gillning

Ja helgerna blir inte detsamma och allt detta slitande för att boka upp annat och få ”vara med” i andra sammanhang.
Hatar det här. 3 mån utan honom nu.
Tack o lov för Forumet

3 gillningar

Ja man måste hela tiden vara aktiv för att något ska hända. Har bra vänner men ändå… man passar inte in i parlivet löngre. Jag var singel massor av år som ung - nu var jag allt annat än sugen på att som 50+ hamna där igen. I Corona. I höst. Med litet barn. Usch, är tyvärr bitter.

Hulkgrät till Så mycket bättre. Låtarna, saknaden, livet.
Så jag hoppar in här istället och hoppas på lite umgänge bland härliga människor. Orkar inte tycka synd om mig själv mer.
Skål!

3 gillningar

Fastnade här lite efter två glas bubbel… Jag saknar min familj!! :cry: Jag saknar min man! Men faan ta honom!! :weary:

9 gillningar

Hello. Har nattat mina föräldrar + hund, helt slut nu. Lika underbart roligt som det är att de kommer och hälsar på, lika underbart är det att de åker hem igen!. :slightly_smiling_face:
Jag sover på soffan i natt. Har fått en välbehövlig påminnelse om hur ett fungerande äktenskap ser ut: att man litar på varandra, att man månar om varandra, att man finns där för varandra. Jag hade inte det i mitt (första) äktenskap. Och det berodde inte på mig.
Jag tar ett glas vitt när huset stillnat. Drömmer om bättre tider. Det kommer.

9 gillningar

Gokväll! Har varit borta men precis hemkommen. Hoppas inte alla redan gått o lagt sig. Puben är väl inte stängd än får man hoppas :laughing:

Jag försöker att vara lite vuxen och förnuftig att hoppa över vinet i kväll. Känns för sent för det och lär nog bara sluta i huvudvärk i morgon i fall jag tar vin denna tid. Får bli något glas vin en annan dag!

1 gillning

Känns hedrande! Jag kan inte komma på vad som ska vara bättre än det :blush:

Hoppas att du har det bra på jobbet :sun_with_face::+1:

Såg på så mycket bättre hemma hos vännerna och slogs av känslan efter lisa Nilssons framträdande att det är precis som jag känner. Hade sett fram emot resten av mitt liv med min ex man med att se sonen växa upp och gå barnbarn nu blir det inte så. Trots att jag nu kan se att vi vuxit i sär kommer det alltid vara en sorg och på ett känns det meningslöst om jag någonsin skulle träffa någon ny för vi kommer aldrig dela det. Fin kväll trots allt.

1 gillning

Tack fina du=)

Eftersom jag hänger här ibland kan jag inte direkt påstå att jag för stunden jobbar ihjäl mig :upside_down_face:

Men är inte helt utan avundsjuka när ni andra skålar i bubbel och vin. Men till er alla som ändå är vakna… Skål! I vatten…

1 gillning