Lösa boende

Jag har bestämt mig för att jag inte vill vara kvar i min samborelation. Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska göra med boende. Just nu bor vi i min lägenhet som jag tänker bo kvar i. Lägenheten är liten och jag har så svårt att tänka mig hur det kommer bli att bo tillsammans efter att jag meddelat sambon om vad jag vill. Det går ju inte direkt bara att få en hyreslägenhet inom någon vecka och sambon har ingen familj i närheten.
Skulle gärna höra hur ni andra gjort i samma sits.

1 gillning

Det är väl bara att meddela rakt ut vad som gäller, men eftersom du frågar så tyder ju det på att du iaf försöker sköta det snyggt o med hedern i behåll…

Sätt en deadline som är rimlig, 1 mån? 3 mån? Håll den stenhårt o “bit ihop” under denna tid.

Kom ihåg att din snart “ex-sambo” är vuxen och själv fullt ansvarig för att skaffa tak över sitt eget huvud, detta har du inget ansvar för efter relationen upphört.

1 gillning

Håller med tidigare skribent, ge honom en deadline som är rimlig. Ja, det kan bli jobbigt att bo ihop den tiden, men det är nog bara att försöka bita ihop, kanske du kan sova hos en kompis ibland eller försöka att inte vara hemma så mycket. Förhoppningsvis får han själv fart ut.

1 gillning