Lön vid bodelning

Hej
Jag har en fråga angående lön vid bodelning.
Vi har två olika typer av anställningar och därför undrar jag vad som gäller.
En av oss har en konsult-anställning och får således sin lön utbetald månaden efter den är intjänad och skulle således få två löner den dag hen blir anställd på det företaget hen är konsult på i dagsläget.
Den andra av oss har en “vanlig” anställning där hen får ut lönen i förskott samma månad den är intjänad.
Vi har valt en brytpunkt den 25:e när båda precis har fått sin senaste lön utbetald.
För att det skall vara rättvist ska man räkna med den första personens även nästa månads lön i bodelningen eftersom den i juridisk mening redan är intjänad men inte utbetald?

Hoppas jag förklarade tillräckligt bra för er att förstå.

//Wannabe

Jag skulle aldrig själv bry mig om sådana hårklyverier i bodelningen. Det som finns på kontot är det son räknas för mig. Det viktigaste är ju att ni kommer överens.

Om man ska dra det till lagens yttersta bokstav vet jag inte hur det tolkas.

Jag håller med! Tyvärr ser inte båda på det på samma sätt dock…

Om du har råd så ge efter. Hellre en lösning än en långdragen tvist. Mitt x har väl kommit undan med åtminstone 100000 som han inte borde ha, men jag har råd med det och så är jag av med honom efter det. Vill han göra sig till en skitstövel över små slantar är det hans problem. Jag tänker inte göra det.

Som jag förstått det är det bara tillgångar på brytdagen som gäller, hur man är anställd eller hur man får lön är helt irrelevant. Men kolla med en jurist om det är viktigt.