Hej,
I november 2021 förstördes mitt liv.
Av en olyckshändelse råkade min mans I-Pad ligga kvar i vardagsrummet och jag såg ett Messenger flöde där han konverserade med sin X fru som han varit gift med för ca 20 år sedan, vilket han lovat mig sedan 9 år tillbaks att inte ha kontakt med.
Till saken hör att hon lämnade honom, hon hade varit otrogen vid mer än ett tillfälle, vilket skadade honom djupt. När vi träffades blev han blixtförälskad och dessutom fick vi barn, vilket de inte kunde få tillsammans.
Vi har idag varit tillsammans i 14 år. Han har sedan 2012 haft hemliga konversationer bakom min rygg under 9 år med sin X fru. Han har raderat alla meddelanden för att jag aldrig skulle få reda på att de hade en konversation. Deras konversationer startade efter att de mötts på en tjänsteresa 2012 (mötet hemlighöll han först och lovade att inte ha någon kontakt efter att det kom fram). Vad deras konversationer har handlat under alla år vet jag inte, har bara fått läsa delar mellan 2019-2021, eftersom X laddat ner deras konversationer, då det var ett krav från mig om han och jag skulle gå i terapi. Han inledde sexchattande 2018 och drömde sig tillbaka när livet var enkelt. De gjorde topp listor på deras bästa ”sex” tillsammans. Vilket resulterade i otrohet och från hans sida ett ”avslut” som han inte fick då. X gjorde klart efteråt att det var ett snedsteg från hennes sida. Trots detta bjuder han in sig själv till henne och sover över hos henne 2019 ( ljuger om att tjänsteresan kräver att han reser iväg tidigare). Han blir tillvisad av X att sova i barnets rum (de var inte hemma), alltså inget sex. En besviken man, men händelsen ledde inte till att han bröt kontakten. Därefter träffades de på lunch 2021, vid en annan tjänsteresa, där han i meddelande skriver att han blir knäsvag av hennes parfym och saknar henne. X påpekar att om han känner på det sättet är det kanske inte bra att de fortsätter att träffas. Vid några tillfällen i deras konversationer är han även elak mot mig.
Han kan idag inte förklara vilka känslor han fick, vad han är attraherad av hos henne och vilket behov X har gett honom.
Till saken hör att vi gemensamt beslutade att flytta utomlands, för ett avbrott och för hans karriär. Under flera år var jag inte sexuellt intresserad av honom. Jag kände mig mig sedd, upplevde att han förändrades och han var bitvis lätt aggressiv. Hans humör har pendlat upp och ner, man visste aldrig när stubinen skulle brinna av. Han kan inte vara fysiskt nära mig, utan att han vill ha mig sexuellt. Så varje gång han närmar sig mig fysiskt, vet jag vilka förväntningar som ligger bakom. Jag behöver kramar, pussar, någon som hjälper till i hemmet, med barn och tar mer än ett ekonomiskt ansvar för att känna attraktion och sexlust. Under flera har jag studerat/hemmafru och samtidigt tagit hand om allt praktiskt med barn, hem och hus så att han har kunnat fokusera på ett krävande arbete. Jag har gjort allt förutom att ställa upp sexuellt på hans behov, vilket beror på måna olika saker som inte fungerade i vårt förhållande och såklart är det inte är sunt beteende från någon av oss. Nu förklara han sitt agerande med att han har känt sig ensam och inte blivit bekräftad som man. Han sökte bekräftelse från sitt X och känner nu att att han inte var så dålig. Han har haft behov av att visa upp sig, så bra det har gått i livet för honom för X. Han kan inte förklara sitt behov att det var viktigt för honom att hon visste att det gått bra för honom. Han älskar mig och vill inte skiljas.
Jag har svårt att tro på att han älskar mig. X skrev till mig att han inte är en man hon söker eller vill leva med, när jag sa att nu är han ledig. Kom och hämta honom!
Han har fortfarande svårt att prata om vilka känslor han har för henne, kallar det vänskap och nostalgi. Min hjärna går på helspinn och jag mår så dåligt av att under större delen av vårt äktenskap har han ljugit för mig. Jag känner mig djup sviken och mitt förtroende är borta. Jag har under alla år litat på min livspartner. Idag ser jag honom med helt andra glasögon och vet inte om jag någonsin kan fortsätta att leva tillsammans med en lögnare.
Känslomässig storm.