Ljuga

Är det vanligt att män som är otrogna ljuger om det och blånekar? Ngn som varit med om det?

1 gillning

Det är nog väldigt vanligt oavsett kön. Det är ju inte direkt så att människor är stolta över att dom varit otrogen och bedragit den dom lever med.

Förnekelse är alltid något som människan faller tillbaka på under stark press.

4 gillningar

O ja! Han förnekade, skällde ut mig för mina hemska anklagelser, hittade på rövarhistorier och erkände inte ens när jag hade bevis. Även efter skilsmässan, så påstår han att han egentligen inte var otrogen, utan att jag på något vis tvingat honom att söka sig utåt för att hitta lyckan. Bla bla bla …

ABSOLUT ! Har varit med om detta

Hej, ja jag har samma upplevelse som @Leaf med mitt ex…Hon var otrolig på att förneka och vända på steken.

Gillar inte att det hela tiden är män som pekas ut

Inget illa menat alls. Var inte tänkt som “enbart män” egentligen utan folk i allmänhet. Jag skrev så eftersom det var utifrån mitt eget perspektiv. Förstår att det inte är ngt könsstereotypt beteende.

1 gillning

Nä jag håller med. Jag skulle dessutom vilja säga att det nog är övervägande kvinnor som är de bättre lögnarna! För de flesta män är ett löfte och ett handslag en heder som man håller! En riktig man håller sitt ord eller står för det han sagt!
Generellt sätt är män också enklare och rakt på sak. Dom är i klarspråk dummare! Dom går lättare all-in för det dom gör och tar smällen senare. Okej liksom! Ja jag knullar en annan och nu skiter jag i det här!! Hej då!

Av alla otrohetsaffärer jag känner till eller läst om så har jag aldrig läst att en kvinna lämnar barn,hus och familj och flyr bort med sin nya och beter sig som en skitstövel!
Det är vi män som har den förmågan tråkigt nog! Sen vaknar vi upp efter nåt år och börjar hata ex-frun för att hon vänt barnen mot oss! Inte sällan har den nya relationen då tagit slut!

Kvinnor är lömskare! Mycket lömskare! Innan dom tar steget att lämna tryggheten vill dom ha sitt och barnens på det torra först! När det är klart med boende, ekonomi och att den nya sitter säkert på kroken får deras män veta att dom inte är önskvärda längre! Ofta matad med fler lögner att kvinnan vill “hitta sig själv” och att det absolut inte finns nån annan för att ett par månader senare flytta ihop med sin nya!

Jag vet inte vilka som är värst faktiskt!

4 gillningar

Min ex har ljugit för mig och det kändes för jävligt rent ut sagt. Efter att varit gifta över 35 år och har 2 underbara barn och 2 barnbarn, så blir man övergiven, och en stor chock när man får besked om skilsmässa.

Nu lever och bor mitt ex tillsammans med den nya kvinnan. Vet vem det är och hon är 9 år yngre än min man. Hon flyttade in till exet när hennes skilsmässa blev klar.

Fastän jag har frågat exet flera ggr om han har en ny så har han nekat. Har äntligen fått besked för 1 mån sedan, det som jag har förstått hela tiden från nyår 2017 och fram till midsommar 2018. Han har själv erkänt att det hände något nov/dec 2017 då jag var utomlands. Har frågat honom ett par gånger om han har en ny eller ej, men han har nekat.

Det är bättre att säga som det är för sanningen kommer alltid fram till slut.

1 gillning

Jag vet en

Japp…lögner följs av mera lögner…

Japp. Min fru träffade en ny bara dagar efter att hon drev igenom skilsmässan och blev blixtförälskad i honom. Ett krogragg. Ljög därefter konstant om allt även att vi bestämt oss för skilsmässa.

Men va fan @Sorgsen_man, finns det ju!:joy::joy:

Mitt X gjorde precis så, lämnade allt.
Förvisso sannolikt efter en lång tid av fulspel å bra grepp i nästa lian.
Så rätt hög rövvarning på den får jag nog säga…

Förvisso var hon väl inte så diskret innan heller men, ingen är så blind som den som inte vill se.

Först blir man ju halvtokig av förnedring och ilska.
Men det går över och man inser att lögnare vill man hur som helst inte ha i sitt liv. De är som dementorer, suger all energi ur sin omgivning.

Numer tycker jag mer att det är synd om de som väljer lögnen till sin bäste anförvant.

Ett val de får leva med resten av sitt liv, vare sig det bekommer dem eller ej.