Xxx

Kay

3 gillningar

Mitt enda tips är att bryta med den upptagna mannen. Han älskar dig inte oavsett vad han säger. Släpp den lögnaren och fokusera på dig själv. Du kommer aldrig bli fri om du är med någon annans man.
Precis som han ljuger för sin fru, nu utgår jag från att hon inte vet om dig. Så ljuger han för dig, oerhört praktiskt att både äta kakan och ha den kvar.
Lämna honom bakom dig, behandla andra såsom du själv vill bli behandlad. Är det meningen att det ska bli ni så kommer han inse det. Men du måste gå därifrån först.

Många är vi som känner oss oerhört ensamma.

7 gillningar

Bra att du är insiktsfull nog att se att situationen är ett resultat av dina egna beslut - då kan du göra allt för att undvika liknande beslut i fortsättningen.

Börja idag. Hur ska du förändra din situation? Mina spontana tips är att lämna mannen som enbart har dig som en extra kick i livet samtidigt som han fortsätter leva med sitt livs kärlek. Och jag ser att du skrivit att han brukar säga att han älskar dig - toppen, det betyder att nu när du lämnar honom kommer du få se ifall de där orden verkligen är sanna. För älskar han dig så kommer han göra allt för att få tillbaka dig. Och det inkluderar såklart att han skaffar sig ryggrad nog att skiljas från sin fru.

Oavsett vad den där mannen gör så behöver du börja älska dig själv och ditt liv. Börja om, se det här som en chans att börja bygga upp något nytt. Har du vänner? Familj? Fritidssyssla? Investera din tid och kärlek i sådant som består, inte i sådant som drar ner dig.

2 gillningar

Att ha ett hemligt förhållande under 2år är fruktansvärt elakt mot partners. Det krossar livet på de som utsätts. Detta ska man inte behöva utsättas för. Det är respektlöst. Detta vet du redan. Du borde skiljt dig när du insåg att känslorna för din exman inte var de rätta.

Du är förmodligen ingen elak människa utan faktiskt empatisk, du insåg dock inte vidden av vad otrohet gör med en annan människa. Vi vet heller inget om din man. Du visste att din insats i detta var hög. Risken att förlora mannen och relationen till barnen.

Att du nu blir utnyttjad, för det blir du, visar att din nuvarande man/pojkvän inte är den du tror. Vem är man när man går bakom ryggen på sin nuvarande partner? Vem är man när man säger att man älskar en person men ändå lever kvar i en annan relation och du tvingas vara ”hemlig”? Tidigare kunde ni ”lura” varandra att situationen var som den var pga att ni båda var upptagna. Nu kan han inte gömma sig längre. Trevlig, trygg och ok vardag med sambon och spänning och kanske passion med dig. Du må ha äkta känslor, det vet vi inget om. Men du hade också kunnat göra slag i saken utan att bli påkommen. Hade du tänkt att ta det steget? Jag tror att man alltid måste fråga sig själv den frågan, utan ny partner i bilden hade jag lämnat mitt ex då? Först då vet man att man faktiskt är klar med sitt nuvarande förhållande. Att inte ens kunna lämna fast man vet att man bara kan gå vidare till nästa famn säger en del, du är inte tillräckligt intressant för att byta liv. Du står ensam. Du behöver ta dig ur ditt beroende av denne man. Din lycka får inte stå o falla med honom.

När någon är kapabel till otrohet så säger det ganska mycket om ens personlighet, speciellt när det pågår över tid. Man är ok med att bedra, ljuga och luras. Nu är även du utsatt. Varför skulle detta bara drabba hans sambo om det är så här han är?

Alla kan göra fel. Faktiskt. Men då ser man till att göra rätt när man inser vad man håller på med.
Om ni var fantastiska tillsammans så skulle ni båda lämnat respektive för länge sedan eller? Det är väl det man gör när något är magiskt och helt rätt? Man behöver inte dra ut på det i 2år eller mer? Hur lång tid har gått nu? Din exman har hunnit träffa en annan. Tiden går och livet går vidare och du står kvar på stationen.

För att få rätsida på detta tycker jag att du ska söka samtalsstöd. Du behöver bygga upp dig själv och känna att du är värd mer. Du behöver bli stark och lycklig själv innan du kan bli det med någon annan. Häng inte upp allt på denne man. Du behöver skapa ett nytt liv. Du är värd mer. Du behöver börja styra ditt liv och din destination/mål.

6 gillningar

Håller med om att relationen med mannen bör brytas. Cold turkey. Utöver det har du antagligen flera långa parallella resor framför dig. En av dessa är att förlåta digsjälv, fundera över vad du sonar. Och hur mycket lidande du utstått genom att tänka på den smärta du orsakat andra. När ska detta vara över tycker du? Vad behöver ha hänt tills dess? Hur ska du genomföra det? Bena även ut relationerna till dina barn. Hur ska de utvecklas framöver? Vad sörjer barnen? På vilket sätt vill de att er relation ska repareras? I vilka steg kan det genomföras?
Och, kanske viktigast, vad gör dig stark och glad så att du kan finna glädjen i att ta initiativ och ge omtanke och engagemang i andra? För det är nämligen en möjlig öppning ut ur ensamhet. Vad gör dig glad? Vad får dig att skratta? Det lilla i vardagen. Små steg. För du är värd glädje och lycka. Du har förmågan att skapa den åt dig och erbjuda den till andra. Det har du gjort förut och det kan du göra igen. Hejja dig!!! Ditt nya liv hägrar i horisonten!!!

1 gillning

Ja alltså, man sår ju det man skördar.

Du kan ju inte kräva eller förvänta dig ärlighet från den man du är otrogen med. Vad värre är så kan du inte heller förvänta dig respekt från din f.d familj.

Jag tror din man fortfarande mår dåligt av det du utsatte din familj för. Två år i ett hemligt förhållande bakom ryggen är ett sjukt grovt svek. Det finns ingenting du kan göra för att återfå ett förtroende eller närmre vänskap igen. Sveket pågick alldeles för länge för det. Det visste du naturligtvis men struntade i.
Du borde också veta att den man som du smusslar med nu aldrig kommer att lämna sin fru. Varför skulle han göra det? Han lider av precis lika mycket samvetskval mot sin fru som du gjorde mot din man. Skillnaden är väl att du blev påkommen.
Du kan väl skicka hans fru ett anonymt brev med bevis så att även han blir påkommen?
Jag garanterar dig att du helt plötsligt blir viktigare för honom då. Sen kan ni leva lyckliga tillsammans.

Gällande ditt X så tycker jag att du bör be honom om förlåtelse (om du på riktigt menar det såklart). Skriv ett brev om du inte kan ta till ord. Om han inte tar mot den eller bryr sig om vad du säger så har du åtminstone gjort det för din egen skull.

Att leva i skuld och skam har jag läst är det värsta man kan göra som människa.
Du är inte ond eller en dålig människa. Alla kan göra fel och ta galna misstag som växer med tiden.
Du kanske aldrig får ditt X respekt tillbaka men du kan åtminstone börja respektera dig själv.

1 gillning