Livsdrömmen som blev en mardröm

Raderat

Usch jag hatade de där nätterna :frowning: I början åt jag Atarax för att ta udden ur den värsta ångesten, men kände mig bakis dagen efter så jag slutade så småningom. Men jag sov bättre de nätter som jag såg till att gå och lägga mig riktigt fysiskt trött. Raska promenader eller löptur rakt ut i skogen över stock och sten. :slight_smile:

Sen hade jag fullt upp då Jag hade mina barn på heltid eftersom mitt X fixade en lägenhet som han bodde temporärt i. Jag vägrade flytta på mig innan han gjorde slut. Vilket han aldrig gjorde, utan det var slutligen jag som skickade efter skilsmässopapper och begärde bodelning. Jag höll på att gå under av att leva i ett vakuum.

1 gillning

Raderat

3 gillningar

@Johan40
Ja, det låter hårt.
Du vill inte skaffa fler barn om du träffar någon ny längre fram i tiden som kanske gärna vill ha barn. Du vill inte träffa någon som har barn. Om du ska träffa någon så ska det vara en tjej utan barn, som ej heller vill ha egna barn men önskar att få träffa en man med 2 bonusbarn.
Man kan ändra sig med tiden tänker jag - du behöver inte bestämma något just nu - du vet inte alls hur det kommer att se ut även om det ser är svart ut just nu, ditt äktenskap är ju inte över idag, eller hur? Ni har fortfarande möjligheten att rädda det. Om inte så kanske du träffar världens tjej - då spelar det nog ingen roll vad hon har i bagaget - man löser det om man vill - så tror jag iallafall!
:sunny:

1 gillning

Har ni kommit överens om villkoren under er separation, träffa andra etc.

Förstår att det är svårt med sömn och allt, försök att motionera så mycket du kan så har du lättare att somna.

kanske ta upp någon gammal hobby, fiska, gå någon studiecirkel, ta skepparexamen eller något annat

1 gillning

Raderat

7 gillningar

Raderat

Ett par dåliga år i en relation är bara ett par procent av hela relationen, det viktiga är att man är villig att utvecklas och förändras. Så tänker jag
@Johan40
Håller med dig till 100%

2 gillningar

Raderat

Grattis!
Då får du motion i alla fall, att traska över leriga åkrar brukar kännas i benen.

Har du tid över kan du kanske börja handladda.

Bra att ni kom överens hur det ska vara under separationen, antar att det skulle betyda slutet om hon fortsatte att träffa killen.

Hinner renoveringen stugan bli klar innan årsskiftet?

Hoppas att det lose sig på ett bra sätt

Känner så igen mej i din berättelse. Min man gjorde samma mot mej, el tog samma beslut. Bedrog mej med en annan efter 23 års äktenskap, familj och barn. Lögnen om att det inte var ngt mellan dem är värst och att han samtidigt kom hem hela tiden och tittade mej i ögonen och sa att han älskade mej, men han var tvungen att lämna mej för “alla beteenden” jag hade som han inte kunde leva med.
Han sa att han ville skiljas i april, skickade in skilsmässopapper i maj, jag fick bara ett brev från tingsrätten utan att veta att han skickat in skilsmässoansökan, han sa sedan att han ville försöka, flyttade i september, men sa hela tiden åt mej och våra barn att han skiljer sej inte.
Definitiva beskedet om skilsmässa fick jag först den 23 december. Han kunde skicka in från 18 nov, och jag bad verkligen om att inte få det julveckan.
Under hela denna tid, både bedyrade han mej att han älskade mej och också skuldbelade mej fruktansvärt och talade om hur fel jag var i allt, från hur jag klädde mej, pratade till att säga att alla vänner tyckte jag var fel.
Jag trillade direkt i april när han första gången nämnde om skilsmässa ner i en livskris, tappade sömnen och aptit, försökte tvinga i mej mat, gick dåligt rasade 20 kg på 4 månader.
Hans besked om att lämna mej kom också dagen före jag började mitt nya jobb.
Vilken taiming…
Ångesten har varit total, och jag förstår idag om människor snurrar runt helt, det har känts väldigt nära.
Pararellt med detta så blir min mamma en svårt sjuk i maj, 1,5 dygn efter det kom han med brevet från tingsrätten om att han hade lämnat in ansökan om skilsmässa, nej det var bara ovärdigt.
I aug försämras mamma och flygs akut från norra Sverige till KS för en hjärnoperation… Hon överlever men lever idag på ett boende.
Den man jag lärde känna finns inte kvar, han är en helt annan.
Jag famlar och försöker hitta ett liv för mej och barnen som mår jättedåligt.
Speciellt dottern, då han bedrog mej med hennes gamla klasskompis mamma.
Dessa två flickor visste under en lång tid mer om deras möten mm än jag och hennes klasskompis pappa… (Vi var ju ovetandes) De smsade med varandra och stämde av "är din pappa på promenad?, är din mamma på promenad?"
De var barn, för oerfarna i livet för att hantera och bära detta, vad stod det de såg för?, kunde det vara säkra?, vad skulle hända om de sa något?, skulle de förstöra deras föräldrars äktenskap? så vidrigt vad de utsattes för.
Vårt liv, där vi levt m barnen, rest, åkt skidor, friluftsliv, vänner, middagar, gemenskap, glädjen med barnen men också slit med småbarnsår, tonåringar, flyttar allt det vi gick igenom tillsammans det är krossat, vår familj är krossad.
Det är overkligt, men ändå högst smärtsamt verkligt.
Jag försöker nu hitta ett liv, men vet inte om jag någonsin kan bli riktigt lycklig igen.

6 gillningar

@Inkso otroligt hur lika många av våra historier är, hur samma möster från de som “lämnar” uppvisar. Skuldbeläggningen från mitt ex har också varit en stor del i han mönster.

Styrkekramar

Jag tar till mej styrkekramarna, efter mitt första inlägg här. Känner att jag behöver styrka är i en svacka, fattar inte tycker det har gått ganska bra ett tag.

Välkommen hit trots omständigheterna. Jag var länge här inne och läste och fann tröst innan jag skrev mitt första inlägg.
Svackorna kommmer väl att komma och gå, som jag förstår det. Det är väl en del i processen som vi går igenom. Jag har mått halvskapligt de senaste tre dagarn, är mest trött och sorgsen. Jag vill älta med mina vänner om det här, men försöker backa lite då jag känner att jag måste försöka fokusera på annat också ( visst låter det klokt :wink:). Har tagit kontakt med sjukvården och ska gå till en psykolog första ggr nästa vecka. Få se vad det kommer att ge.

Hoppas att du får en bra dag trots allt. Kom ihåg att andas
Kram

Raderat

Raderat

Raderat

Raderat

3 gillningar

Jag är också hemma idag med sjuk dotter och det är ganska skönt i allt elände … Film och brasa här med😊 Kram på dig

1 gillning

Tack för återkoppling, ja, jag kan kolla det.
Vaknade alldeles för tidigt i morse och såg då din historia, kände så igen svarade bara rakt upp och ner.
Ha det gott