Livsdrömmen som blev en mardröm

Raderat

Haha nä tänk vad bra det hade varit…

Raderat

Johan!
Vet inte hur aktiv du är på skjutbanan. om du har någon i närheten.
Du kan kanske vara aktiv på banan är ofta dåligt med funktionärer till arrangemang av olika slag, hagelstigar, kulstig, dels klass1, och dels kal 22 stig.

Vara instruktör o kursledare för jägarexamen?

Du skriver om din situation på ett engagerande sätt, kanske skriva o publicera nåt.
(För att vara riktigt, riktigt djävlig, få det utgivet på syltryggens förlag)

Håller mina tummar…

Raderat

Raderat

3 gillningar

Hej @Johan40
Sorgen och smärtan upphör när du bestämmer dig för det… tro mig… Låt inte ditt liv förstöras för att en tjej inte älskar dig… Det tillät inte jag…
Ha det så fint du kan kompis…!

Beklagar!
Antar att du fick en dipp när allt är över.
Hon hade ingen kommentar till avslutet?
Är det 2 ggr i veckan ni träffas för att hämta/lämna barnen?
Näst fråga, hur länge måste ni betala skulden som ni har, innan den är betald?
Vad jag vill säga är att ni måste ha tät kontakt, även om dom sista papperna är inskickade.
Funderar på syltryggens fru, är dom ihop eller blev skilsmässa?
Kanske kan vara en idé att träffa henne och prata om hela situationen om dom skilde sej, ni sitter i samma båt och kanske kan ge varann råd o uppmuntran.
Hur som håller mina tummar…

@Johan40 - du fina fina kille…har läst så många av dina inlägg o du verkar vara en så underbar människa. Det kommer att bli bättre, jag lovar, men det tar tid. Man brukar ju prata om sorge-år och att man måste igenom alla årstider o årsdagar innan det kan vända på riktigt. Jag hoppas så innerligt att det stämmer…
Styrkekramar till dej :revolving_hearts:

Raderat

Raderat

1 gillning

Det är bra att du ser det positivt trots allt, och vem vet, rätt inställning så löser det sig kanske med både kärlek, hus och jaktmark. [quote=“Johan40, post:353, topic:4216”]
Mitt X har ju samma skulder men är däremot väldigt nöjd med livet i lägenhet. Säger att hon aldrig mer vill bo i hus på landet. Man kan ju undra varför vi köpte gården för två år sedan.
[/quote]

Det där känns igen. Exmaken säger till barnen att han vill flytta till lägenhet i stan om så fort deras grundskola är över och han inte längre är bunden till skolans närområde. Till samma stad som han bodde i när vi träffades i 25-årsåldern. För mig känns det som om våra år tillsammans och det vi bokstavligen byggt upp bara varit en bluff. Men så kan det ju inte vara? Han vill kunna “gå ut och ta en öl med vänner”. Men hur många vänner finns kvar på puben? Dom har inte suttit där sedan han var 25! Din exfru kanske också glamoriserar det hon inte hade. Hon vill vara fri och inte bunden till fastigheter. Det varar inte för evigt. Det är jag säker på. Och då har du gått vidare i ditt liv och det mesta har löst sig.

1 gillning

Jag tror också att ju mer man satsat i sitt äktenskap, desto svårare kan det vara att acceptera och gå vidare. Om man inte lagt ner så mycket känslor utan bara “glidit med” så är det naturligtvis lättare att släppa. Tänker att det nog var så i mitt äktenskap. Jag gav väldigt mycket både till mitt x och vår familj, men ser nu i efterhand att det var egentligen inte så mycket jag fick tillbaka och x hade känslorna på annat håll under lång tid… Det är en sorg i sig att se och acceptera. Att det bara är att bestämma sig som @Flodis49 säger kanske en del kan göra. Jag kan det definitivt inte för då skulle jag ljuga för mig själv. Även om jag inte älskar x längre, så är det andra delar som fortfarande påverkar mitt känsloliv för mycket och måste bearbetas för att inte tas med in i nya relationer.

1 gillning

@Johan40 - kan du inte försöka få hyra nåt på landet så länge lr är det helt omöjligt att hitta nåt så du kommer från stan?

Raderat

@Johan40 vart i Skåne vill du bo? Har en del känningar i Skurups-trakten om det kan vara aktuellt?

Raderat

På riktigt??? Ska kolla med min kompis asap hon bodde i Slimminge förut

Raderat

Me Johan du skulle ju flytta till mig :grinning: