Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Livet havererat

Fredag

På det hela taget en bra dag. Känslan från igår att jag struntar i exet har hållit i sig.
Gick upp tidigt och joggade i en timme i mörkret. Klockan var strax efter sju så det var rätt lugnt ute.
Gjorde frukost till grabbarna sen åkte vi till ett äventyrsbad. Åkte rutschkanor och bubblade i några timmar.
Efteråt såg jag att exet smsat och ville se bilder från badet. I somras när vi var där hade jag skickat en bild, men det var när hon var utomlands på tävling och andra grejer hände…
På kvällen hade jag bjudit in en gammal vän och dennes fru (som tillika är gammal klasskamrat och min första flickväns bäste vän) på middag. Det blev lyckat och vi satt efteråt ett bra tag i soffan och pratade om allt och inget.

Två bra dagar, men i morgon när det hemåt. Får se hur det blir…

3 Likes

Lördag

Vaknade till i omgångar men kunde någorlunda somna om under natten, inte så det besvärade mig. Packade bilen sen körde jag och killarna hemåt. Lyssnade på musik och vinterprataren, grabbarna satt med sina paddor. Tog ett stopp på Donken så de var nöjda. När vi kom hem på seneftermiddagen fixade vi i ordning och packade upp. Storebror hjälpte lillebror att installera Xbox med skärm han fick k julklapp. Han fixade allt med uppkoppling till Wi-Fi etc
Tog en promenad och lyssnade på klassiskt. Lagade käk och satte oss och såg Bond.
Exet hade hämtat kaffebryggaren och brödrosten så jag packade upp de jag fått i julklapp.

Känslan av tillit till framtiden har hållit i sig. Det känns som om det är jag och grabbarna. Exet har liksom tynat bort, detta har hänt inom loppet av bara två dagar. Känner mig stark och framåt, det här löser sig.

I morgon kommer vi ses, hon ringde till killarna, men jag fick bara ett sms när hon kommer. Jag ska nämligen jobba.på eftermiddagen. Hon kommer lnog strålade, glad, nyknullad på cykel…

6 Likes

När jag satt i bilen och körde jag denna flera gånger

https://youtu.be/ZHwVBirqD2s

Positiv i verserna och mer moll i refrängen

Bra jobbat! Skönt att det håller i sig för dig…
själv ligger jag på jobbet och kollade Bond med haha

1 Like

Skönt att det verkar gå åt rätt håll för dig. Själv har jag också hanterat första julen som separerad. Blev rätt ok men så klart inte som vanligt. Har tre barn som jag försöker göra allt så bra som möjligt för, de är ju också helt klart påverkade av situationen. Deras pappa verkar mest fokusera på sitt nya liv och sin nya partner. Som du beskriver det så mår man ibland skit över att bara tänka tanken på honom och hans nya liv och ibland känns det som att man kan hantera det och inte bry sig. Det går upp och det går ner… Men snart nytt år och det måste väl bara bli bättre tycker jag. :grinning:

2 Likes

Söndag

Vaknade till precis när jag skulle somna och var klarvaken. Satte mig framför teven och efter ett tag kickade de långverkande sömntabletterna in. Vaknade vid sex i soffan och hade sovit på mina glasögon som blivit böjda…
Lade mig i sängen ett tag innan jag åt frukost och åkte och sprang på gymmet. Var där helt ensam och sprang med Springsteen i lurarna. Det gick rätt snabbt men börjar känna av lite muskelsträckning.
Gjorde ägg och bacon till grabbarna och väckte dem.
Vid lunch kom exet över. Gick igenom ekonomi och räkningar denna månad, planering för våren och lite om flytthelgen.

Åkte sedan in och jobbade, det var rätt så lugnt. När jag kom hem tog exet lite grejer och åkte över till sin lägenhet. Vill se så lite av henne som möjligt. Säger så lite som möjligt. Träffade kollegor på jobbet som undrade hur läget var. Jag sa att lämnad, bedragen och julfirande inte är någon lyckad kombo… de sa i alla fall att jag såg piggare ut och det stämmer nog.
Har nu inte fällt en tår sedan juldagen.

1 Like

Måndag

Grabbarna fick vara hemma medan jag arbetade halvdag. Exet hade lämnat en lista för dem att göra under tiden. Jobbet gick väl sådär, inget märkligt hände. Var hemma under eftermiddagen och fick inte så mycket gjort. Exet kom efter jobbet, men jag drog innan hon kom. Åkte och handlade, tvättade bilen och tog en promenad i stan.
När jag kom hem hade exet precis åkt. Det som märktes att hon varit här var att lite mer grejer var bortplockade.
Bokade ett hotell till helgen om två veckor till mig och barnen. Vi åker bort den helgen när flytten sker till ett äventyrsbad.
Grabbarna sitter nu framför vart sitt Xbox och spelar något sjörövarspel. De verkar ha roligt.

2 Likes

Måste säga att du verkar göra det bra och engagera dig i dina barn :+1:

1 Like

Super bra att du kom på att åka bort när hon flyttar det har jag alltid gjort. Det är en skum känsla när nån lämnar dig liksom. Förra gången mitt fru flyttade åkte jag hem till min syster och låg där och lipade tills flytten var klar.
4/10 gjorde min fru slut. Satt hos terapeuten idag och han tyckte det verkar gå framåt för mig. Jag är mer med på banan och så.
Har väl på nått sätt börjat hitta tillbaka till mig själv och inser vilken jävla bra man jag är.
Sen får det gå upp o ner… gymmet är en bra räddning och det är nog det som räddat mig.
Såg en snubbe som sprang på gymmet idag och tänkte på dig… nu bor vi nog inte i samma stad men om du såg en kille i grå keps och svart linne så kan det vart jag Hahaha.

@Andreasnoord släpptes bommen för dig på fredagen, för min del tisdagen fyra dagar senare…

Lördagen var det, så den 5 då kanske…
det värsta var att allt gick sen så förbannat fort. Nu i efterhand inser man att allt varit planerat…
misstankar om en annan man blir starkare… alla extra pass på jobbet osv.
Jag är inte den svartsjuka killen så kollar aldrig henne. Aldrig kollat i hennes telefon osv. Frågan är hur man kommer bli i framtiden?
Man vill ju vara utan allt jävla smusslande…

Nyårsafton del 1

Exet jobbade idag så vi behövde inte ses eller höras av. Tog en tidig frukost och läste tidningen. Efter att ha väckt grabbarna och fixat frulle drog jag till gymmet och sprang i 75 minuter. Det är flera år sedan jag körde så länge, men kroppen kändes bra.
Storkillen var och spelade fotboll och småkillarna var hemma och körde Xbox. Efter lunch fick de gå ut och leka medan jag städade bilen. Det kändes motiverat då den nu är min. Å andra sidan tror jag exet aldrig har städat bilen.
På eftermiddagen kom en av mina äldsta vänner. Han är separerad sedan sju år och hade inte barnen under nyår. Satte honom och grabbarna i arbete i köket. Fixade en räksoppa till förrätt samtidigt som killarna fick egenfriterade chicken Nuggets.
Till huvudrätt blev det en cognacsflamberad pepparstek. Det fick sköljas ned med alkoholfri öl.
Ringde mamma för att önska gott nytt. Hon undrade om hon kunde skicka ett meddelande till exet och gratulera då hon fyller år. Jag sa att hon fick göra som hon ville. Mamma känner inte till något om otroheten.
Efter Labero-showen ska jag starta glassmaskinen.

2 Likes

Nyårsafton del 2

Glassen blev rätt lyckad. Serverades med en kolasås på muscovadosocker.
Softade sen i soffan och såg Indiana Jones med killarna. Skålade i Pommac och såg fyrverkerier. Killarna tyckte det var en bra nyårsafton.

Har inte känt mig så deppig, men nästan lite uttråkad.
Märker att saker försvunnit hemifrån idag märkte jag att exet plockat med sig uppläggningsfat och brödkorgen. Ja, det är världsliga ting.

Hoppas nu att 2020 blir ett bättre år än det som varit.

3 Likes

Grymt jobbat! Du är ju en hejare på att fixa. Vilken styrka!
Du verkar ha kommit ganska långt på din väg.
Jag jobbade till 22 åket sen och körde min dotter och en kompis efter det. Kom hem 01:30 typ.
Kände att något fattas mig… det är vad det är…

1 Like

Bra jobbat!! Jag klarade nyåret också, lite uttråkad och fick några kortare anfall av någon slags ilska/besvikelse/avundsjuka, vet inte riktigt vad man ska kalla det, när jag tänkte på x:et och hans nyårsfirande med nya kärleken. Men det gick att hantera och nyårsafton blev helt ok. Värre blev det idag då han skulle ta över barnen för hans vecka. Jag stod och plockade tvätt när han kommer och han ser obehagligt nöjd och belåten ut, allt i hans värld verkar rosenrött och mitt liv har rasat fullständigt, nu skulle jag dessutom vara utan barnen en vecka. Jag kramade barnen hejdå men har nu gråtit sen dess. Fy f-n vad allt kan kännas jobbigt ibland, men det kommer bättre tider, snart tar tårarna slut för den här gången…

5 Likes

Usch. Känner igen det där… fuck deras jävla självbelåtna lycka…

2 Likes

Jag hade en trevlig nyårsafton med barnen. Äldsta kom med sin kille när hon arbetat klart för kvällen och vå åt middag tillsammans, gick ut och skickade iväg några kinesiska lyktor och sen gick vi upp och spelade rappar kalja… Jag snabb diskade medan jag svalde några tårar då han fattades mig.
Vaknade tidigt idag med massa ångest, gick ut på promenad och mötte honom när han var på väg till sitt place… Gick med honom dit och vi snackade lite om nyår mm… Var med honom lite mer än en timme… Kändes tomt och sorgligt när jag gick hem… Somnade om, drömde om honom.
Gick till en kompis och grät lite mer…

1 Like

Nyårsdagen

Vaknade vid sju men somnade om till radion. Gjorde ägg och bacon till frukost till killarna. Kompisen åkte sen hemöver. Gick promenad med grabbarna i en timme. När vi kom hem fick de steka pannkakor efter mina instruktioner.
Åkte till gymmet och körde styrketräning, tänkte jag skulle börja med det nu. Bänkpress och knäböj, men jag märkte att jag var svag. Långt ifrån vad jag kunde en gång i tiden, men får se hur långt jag kommer på ett kvartal.
Killarna såg på film när jag kom hem, sedan fick de fixa en korvstroganoff.

Känner mig stabil, ingen ledsamhet. Längtar lite till näste helg då hon ska vara helt utflyttad. Då kan jag anpassa huset helt till mina behov.
I morgon ska exet ha grabbarna för att fira hennes födelsedag. Ska ta och städa under sängarna i killarnas rum under tiden. Klockan fyra ska jag till banken och skriva över lån och lagfart på mig. Då blir det mitt.

5 Likes

skönt … här bor vi isär men ändå tillsammans då barnen bor i våran lägenhet och jag hyr ett rum nu med egen ingång och han bor i hans typ gym som han äger. idag skulle han ha haft barnen men han vart tvungen att jobba och massa grejer så jag fick komma tillbaka till kidsen. Saknar närheten … har gått ner 12 kg på mindre än två månader… kanske inte så bra … går mycket ,dansar och simmar, ska börja på gymmet imorgon för att börja springa … har för mig att det är bra för hjärnan. ska väl fortsätta med thaiboxning också men jag har behövt få lite distans tll honom då han äger thaiboxnings gymmet…

1 Like

Torsdag

Jobbade halvdag medan grabbarna var hemma. Det gick rätt så ok, men vi innan lunch var jag plötsligt förvirrad och fick för mig att det var tisdag.
Åkte hem gjorde lite lunch till grabbarna och lyssnade till mental avslappning. Skickade ut killarna en stund samtidigt som jag gick till gymmet och sprang.
Åkte in till stan och släppte av dem vid exet. Hon bjöd den på tårta då hon fyllde år. Under tiden åkte jag till banken. Förde över lånen på mig, löste ut exet och skrev på lagfart för fastigheten.
Nu är huset mitt. Exet kom senare till banken och skrev på några papper. Ignorerade henne aktivt.
Hon drog vidare till en pizzeria medan jag åkte hem och städade. Två vänner ringde under kvällen för att höra läget. Det värmde.
Exet lämnade precis av killarna och nu är det full fart. Får be dem att lugna ner sig snart så de kan gå och lägga sig.

4 Likes