Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Livet havererat

Tack Andreasnoord.
Det där med alkoholen har nog varit viktigt och det har gått bra. De första dagarna dövade jag alla känslor med det. Men det var efter läkarbesöket och jag insågs att hustrun var otrogen som jag slutade.
Ville ha kontroll på situationen och inte säga och göra något dumt.
Det blir julmust och saftglögg i jul, planerar att vara vit tills i april sen får vi se…
Känner faktiskt ingen dragning till det nu.

1 gillning

Det glädjer mig. Ja själv kör jag cola zero nu haha
Jag har börjat gå till en alkoholterapeut för att göra en förändring. Jag vill aldrig mer i mitt liv att en kvinna ska lämna mig för att hon tycker jag dricker för mycket.
Där har du rätt i att det är bra att ha kontrollen över vad man säger och gör.
Tycker du kämpar på bra.
Själv ska jag försöka vakna och åka och skriva på papper på huset. Så trött.! Många sömnlösa nätter är det. Så mycket tankar fast jag känner att alt kommer bli bra för någonstans djupt där inne i mig känner jag mig så trygg.
Det är känslorna som är jobbiga tycker jag. De är mig övermäktiga. Värre än alkoholen.
Jag är stjärntecken fisk. Och high sensitive enligt min terapeut. Sen adhd haha kan inte förklara hur det känns för mig så nån förstår riktigt men när jag väl älskar nån… som mitt ex så är mina känslor så starka.
Jag agerar väldigt mycket i känslor och det är inte bra har jag kommit på.
Men jag hade aldrig gett upp.
Hurdan är du? Är du en sån man jag drömmer om att vara. Typ lugn och vuxen?

Är nog bara en eftertänksam typ som måste ha mycket info och överväga innan jag gör något. Känslor syns nog inte så mycket på ytan.

Det är bra… ingen adhd där då haha.
Hoppas din dag varit bra.

1 gillning

Jag kikar in här varje kväll och har av någon anledning fastnat för din tråd och följer dina uppdateringar.
Ville bara säga att jag hoppas du fortsätter med det.

En dag i taget … det lever jag efter och det känns lite som du också gör det.

1 gillning

Måndag
Exet var ledig när jag kom hem, även storkillen som fått gå hem tidigare från skolan.
Låg sen mest på sängen och slösurfade på mobilen. Hade inte engagemang att göra något, känns som man bara trampar vatten hemma.
Exet hade via bilfirman fått en värdering av bilen så vi spikade hur bodelningsavtalet ska se ut. Åker till advokaten i morgon och skriver under i morgon.

På kvällen skulle det kläs julgran. Fy fan. Bar in eländet och satte den i julgransfoten, sen fick exet sköta resten. Gav mig ut på promenad och sen till bokcirkelträff. Hade inte läst en sida men det var i alla fall trevligt att umgås lite. Bad om lättglögg och berättade vad som hänt den senaste tiden.
När jag kom hem vaknade mellangrabben och sa att han hade fjärilar i magen. Han visste inte varför, men jag sa att det är ok i situationen som den är

Ja stackars barn… usch började gråta när jag läste det om fjärilar. Du ska vara väldigt stolt över dig själv! Dina barn har en fantastisk pappa som kämpar.

1 gillning

Tisdag

Dagarna flyter ihop och har ibland lite svårt att komma ihåg vad som hände under dagen. Det gick rätt bra att jobba. Sov väldigt dåligt i natt trots mediciner så jag vilade lite när jag kom hem.
Vaknade till när mellangrabben kom. Han hade haft en bra dag och pirret i magen hade försvunnit.

Drog till gymmet och sprang 5 km på löpbandet. Det gick på 22:30, vilket jag inte sprungit på många år. Fysiken är på väg åt rätt håll, får hoppas det mentala hänger med. Lagade mat med mellangrabben då de andra var på träning. Han fick lära sig hur man gör potatismos. Hade köpt lite färska spättfiléer som panerades. Alla killarna åt med god aptit. Exet var med, men drog sig sedan undan inne på ett rum.
Gjorde ett pepparkakshus som killarna fick dekorera, de gjorde det med mycket gott samarbete.

Fick pengar överförda från föräldrarna under dagen, snart kan det ekonomiska göras upp. Pratade med mamma på telefon, hon undrade hur det skulle vara med kontakten mellan henne och exet. Har inte berättat för mina föräldrar om bedrägerier, det kändes som att det inte skulle gynna någon om de kände till det. Jag sa åt henne att ligga lågt nu och att jag återkommer om detta. Har själv inte hört något från exets syskon. Vill bara att hon ska ut just nu…

Lade upp en liten profil på match.com och hade fått 11 st gilla. Tyvärr kostar det pengar för att se vilka det är, tror jag skippar det för nu. En sak i sänder…

2 gillningar

Bra jobbat! Blir glad av att läsa att det går bra för dig. Nä finns väl ingen anledning att säga nått elakt om exet nu. Det kan du göra till vännerna senare. Sånt hör till… men jag har som tumregel att verkligen försöka att aldrig snacka skit inför barnen om den andre…
man är ju sårad så skitsnacket är en naturlig reaktion på nått sätt…
härligt att du har bra relation med barnen och att du är stabil.
Själv funderade jag i morse på att plantera mig o bilen i ett träd när jag åkte till alkoholterapeuten i morse.
Han är jävligt bra att prata med så kände mig lite mer stadig när jag åkte därifrån. Ringde min dotter och hon sa att jag kunde komma förbi hennes mamma så fick jag kaffe… det kändes fantastiskt!
Sen hade vi lite sms kontakt när jag släppt av henne på hennes praktik. Skönt att nån säger fina saker och visar värme och kärlek…
Skit i dejtandet. Jag är inne på nån sida mest bara för att hitta folk att älta med och då brukar de sluta svara tillslut haha… så nä bättre att skita i det istället. :slight_smile:

1 gillning

Har själv gått i tankarna om att ta mitt liv i de mörkaste stunderna. Det är väl att barnen och mina föräldrar blir efterlevande som hindrar mig. Efter hand blev det dödsönskan, tex om någon skulle fronta med mig skulle det inte göra så mycket.
De tankarna har nu lugnat sig. Ett självmord är en evig lösning på ett tillfälligt problem…

3 gillningar

Onsdag
Sov dåligt. Sover med mellangrabben då hans säng går att göra om till dubbelsäng. Gick upp vid 1.30 och satte mig framför teven. Somnade sen i soffan, var helt slut på morgonen och bestämde mig för att flexa.
Cyklade till jobbet och lyssnade till en gammal skiva med Eurythmics.

Åkte till doktorn. Kom till beslut att jag är sjukskriven på 50% fram till trettondagen och därefter 25% i två veckor. Har ältat det en hel del, vill vara aktiv och leverera på jobbet och sätter andra lite i sticket när jag försvinner. Å andra sidan är det väldigt pressat på hemmaplan, delad jul, utflytt av exet och att finnas där för killarna. Jag tror att jag har en hel del goodwill att lösa in efter att ha varit lojal i 20 år på jobbet.

Humöret var lite sämre idag. Kände sorgsenheten och förtvivlan bubbla upp igen. Grät en del bakom ratten.
Bodelningsavtalet kom i posten idag. Exet behövde det få hon skulle till sin nya bank. Skrev under det i bilen med en bok som underlag. Det som började med knäböj på ett slott med rosor slutade på det sättet.

När killarna kom hem åkte vi och såg premiären på den nya Star Wars filmen. De gillade den.

3 gillningar

Nästan samma som min historia. Lider med dig :sleepy:. Det som är bra däremot att ni tog initiativet båda och sökte förädrarådgivning vilket innebär att ni vill hitta en lösning för eran situation. Dock du ska ha garantier på att hon är verkligen med och seriös på att hitta den lösning och rätta till saker som gick fel, samma sak gäller dig förstås eftersom du började dricka mer. Så länge viljan hos er båda finns så finns det hopp…lbarnen ska vara i centrum också…Lycka till​:pray:.

Ja verkligen… det är bara när känslorna blir så starka som de blir ibland som man känner att de är övermäktiga.
Nä jag skulle heller aldrig göra det…
Mitt mål är att försöka få så mycket rätsida på min egen del i att förhållandet sprack och bli en 2.0 av mig själv…

Onsdagen för dig… man ältar det är det man gör… man faller… du har några jobbiga bitar kvar. Jag med…
ja man minns så mycket… jag vill väl ändå säga att jag är ganska positiv av mig mestadels. Jag minns bara det fina och det som varit dåligt har jag lagt bakom mig… tills man bråkar igen för man inte rett ut allt som normala vuxna gör…när bomben kom så kom alla jobbiga känslor jag gått igenom upp igen…

men nu nyss hemkommen från jobbet. Ensam i en sunkig fåtölj framför tvn med en cola zero… hade jag kunnat spola tillbaka tiden så skulle jag inte sitta här utan legat brevid min fru som hade snarkat o fisit.
Hade jag fattat att detta hade varit priset jag skulle få betala så hade jag valt familjen 100 ggr om… fast man är ganska trög när man hamnar i samma mönster om o om igen…
det är det jag nu försöker kriga mot… att alltid göra samma sak och jag har fan lyckats över mina förväntningar än så länge…!
Och skit i jobbet! Du är viktigare och har du några vettiga jobbarkompisar så förstår dom hur du mår…
Jag har tur och har massa bra folk att prata känslor med för nästan alla är som jag på mitt jobb haha…

Bra sagt, @Ike!

3 gillningar

Torsdag
Hade glömt att sätta på alarmet så exet väckte mig och grabbarna. Idag var en lite mer sorgsen dag på jobbet. Svårt att engagera mig saker som var jobbiga sköt jag på tills i morgon. Tog ett enskilt bord i matsalen och satt bara och bläddrade på mobilen. Exet plockade upp mig och vi körde ut till bilfirman för att hämta hennes nya bil, en elbil som leasas via jobbet. Den var liten, men ska hon skjutsa alla grabbarna med packning är det hennes bekymmer. Den tidigare bilen ställdes om till mig.

Sen ett nytt besök på banken som den här gången handlade om ett gemensamt konto för barnen.

Drog till gymmet som sprang 10 km på löpbandet. Träningen ger ett visst välmående. Men får ta det lite lugnt, man är inte 25 längre.

Hämtade lillgrabben och en kamrat på konstskolan och körde hem dem. Läste julbok och lyssnade på radiokalendern, grabbarna låg på ömse sidor på mina armar.

Tystnad mellan mig och exet. Försöker härda ut tills hon försvinner. Det kommer nog också kännas konstigt och det tar nog tid att vänja sig. Jag känner nog inte något alls för henne, tomhet med ett uns av hat.

2 gillningar

Skönt att du har barnen! Jag har börjat få bättre kontakt med min ena dotter och det är så skönt. De blir äldre och min dotter är så lik mig. Empatisk. Och High sensitive.
Hon kommer göra ett super bra jobb inom vården.

Bra att du tränar! Ja jag har varit lat i två veckor nu. Tror kroppen och hjärnan behövde det.

Jag har en sån skön feeling i kroppen att nu jävlar är det nog! Nu ska jag bli så grym jag bara kan…
ser bra ut för att vara 40 så är inte orolig på det sättet utan det är mer känslorna som är jobbiga. Sorgen o så…
Och försöker pränta in i hjärnan varför vill du ha nån som inte vill ha dig.?
Det finns andra.
Men allt får ta sin tid… sörja först.
Jag vet att jag kommer göra nån annan lycklig en vacker dag. Någon som kommer älska mig lika mycket som jag älskar henne…

Jag tror det kommer bli bra för dig sen med… låt allt ha sin tid och sin gång… du är grym bara så du vet det!

1 gillning

Fredag
Skapligt lugnt på jobbet. Tog sen bilen och åkte ut i skogen och gick en långpromenad. Har från och till en overklighetskänsla. Allt som varit under så många år är helt kullkastat. Var sorgsen för det… stigen jag gick har vi gått tidigare, då som en familj.
Pratade men min äldrekollega, men han var lite upptagen och skulle höra av sig. Samma sak med min gamla mentor igår, men ingen av dem hörde av sig. Lite besviken på det…
Exet kom hem men drog sen och tränade. Gjorde tex-med till grabbarna, för att ha något att pyssla med gjorde jag tortillabröden själv. De gillade det. Tog sedan lite glass och satte oss i soffan och såg mission impossible.

Har inte bestämt mig om jag ska kontakta den andra bedragna parten. Vad skulle konsekvensen bli? Vad har jag att vinna på det förutom en liten händ?

Jag tror du själv måste landa i vad som känns bäst. Men som bedragen är jag tacksam för att det fanns en person som lät mig få veta. Det räcker med det året jag levt i lögn. Det är förnedrande nog. Att gå i en relation utan att veta vad som händer bakom ens rygg och tro att allt är bra är bara vidrigt. Usch… Tänker ibland på hur många som visste. Hur många som ”tyckte synd” om mig, eller bara skrattade åt det… Fy fan. Nä. Jag är glad att jag fick veta. Då fick jag ett val, något att ta ställning till.

Hur går dina tankar?

Du skulle kunna ge den andra bedragna parten möjlighet att hantera sin situation utifrån den verklighet som hon inte vet om ännu.

Hmm äsch vad fasen har du att förlora? Säg till den andre partnern, jag har ändrat mig lite där.
Du har fan ingen anledning att vara snäll!
Sitter själv på jobbet sen igår och mina klienter vill inte göra nått mer än att vara på sina rum så man är fängslad med sina tankar, sorgen, ilskan…
Bra att man har så grymma kollegor att ventilera med.
Ganska skönt att även kunna gå iväg som jag gjort nu o lagt mig i en soffa och kollar film… tänkandes.
Saknar så otroligt mycket…