Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Livet havererat

@Brister kanske det är den här präktigheten som gjort mig tråkig. Ska alltid överväga allting noga…

Men jag är också en sensation-seeker: klättrar i höga berg, skjuter bra och hoppar fallskärm.

1 Like

Om ”att ha koll, vara rationell, balanserad och ansvarsfull” är att vara präktig och tråkig så är vi två :joy: Dock tänker jag att jag hellre är en sådan än en person som bara tänker på mig själv och skiter i dom som står mig nära för en tillfällig rush.

Det som stör mig i ”överkommandet” för egen del är att jag totalt är över mitt x känslomässigt men känner mig förnedrad av lögnerna jag har levt i. Ser mig som en rätt smart och inkännande person men ändå såg jag inte. Det stör mig. Samt att den nya är ngt jag aldrig i min vildaste fantasi kunde se komma :smirk:

Tycker du är stark i alla fall :slight_smile:

2 Likes

Trettondagen

Prövade inatt att sova utan långverkande sömnmedicin men vaknade strax efter fyra. Satte mig och såg lite på Netflix, blev sen trött och slumrade till 7. Åkte och sprang en sväng på gymmet. Väckte killarna och efter frukost tog vi ner allt julpynt och slängde ut granen. Skönt att städa ut den här julen. Fortsatte sedan av bara farten och hade plötsligt dammsugit och svabbat halva huset. Började också ordna om i köket så som jag vill ha det. Det varen lämplig dag för detta, det var väldigt grått ute.

På seneftermiddagen kom exet för att packa lite av grabbarnas grejer. Pratade lite om schemat för våren och hon verkar vänta sig att jag ska följa hennes villkor. Bla vill hon att jag tar grabbarna en lördag istället för söndag då jag vet att hon ska på solsemester med den andre…
Det blev en ilsk tystnad och jag mår fan fysiskt dåligt när jag ser henne. Hon åkte nyss och det var skönt.

Grabbarna fick sedan masakrera pepparkakshuset och titta på ytterligare en pirates-film

3 Likes

Tisdag

Var rätt trött när klockan ringde, ska nog minska lite på de långverkande medicinerna.
Väckte killarna innan jag gick till jobbet, de ville bli väckta då för att komma i fas tills dess att skolan börjar i övermorgon. Lite segt på jobbet, flexade ut lite tidigare. Körde mental avslappning sedan körde jag lillgrabben till en kompis. Var på gymmet med mellankillen. Gjorde en stor sats carbonara så att det räcker till grabbarnas lunch i morgon.

Exet var förbi och hämtade lite möbler med en hyrd släpkärra. Växlade bara några enstaka ord.

Det har varit sämre det senaste dygnet. Vet att kurvan är uppåtgående och inte spikrak. Men ledsenheten kom på mig i alla fall. Känner mig lite apatisk igen, men utan tårar.
Jag vill inte veta av exet mer och hoppas på något konstigt sätt att hon ångrar vad hon gjort. Att hon känner skulden till att ha sänkt den här familjen.

Får traggla vidare med mina rutiner så kanske det bättrar sig. En av horisonterna börjar närma sig - den definitiva utflytten i helgen.

4 Likes

Helt naturligt att känna så nu när en milstolpe kommer i helgen. Det är bara att hålla fokus… huvudet högt och kämpa för barnens och din egna lycka! Du kommer att stöta på sådana här ledsna dagar och jag tror att man måste tillåta sig att sörja, vara arg och må skit för att så fort som möjligt kunna må bättre.

1 Like

Onsdag

Lite bättre idag. Körde lite löpning innan frukost. Lillgrabben gick till fritids. Jobbade till lunch. Körde mental avslappning, sen fick killarna hjälpa mig att såga itu granen och trädet jag fällde häromdagen.
Lassade in grejerna i bilen och åkte till tippen.
Kände mig lite rastlös och uttråkad gick och plockade hemma. Bara några dagar till…
Ringde en bekant som har hund och gick ut med mellangrabben och rastade. Mellangrabben älskar hundar men det har inte varit aktuellt då exet är allergisk. Nu är ju läget annorlunda, men planerar inte att skaffa hund, i alla fall inte på många år.

Har inte hört något från exet idag och det har varit skönt. Nu ska grabbarna få göra sig iordning för skolstarten i morgon sen ska vi sätta oss i soffan och se säsongspremiären av Sveriges Mästerkock.

3 Likes

Torsdag

Fortsatte med gympass innan frukost. Skolan började och jag gav småkillarna skjuts dit. Jobbet gick rätt skapligt. Ett preliminärt schema hade lagts tidigare för sommaren, men efter mitt och exets planering för barnen håller det inte.
Tidigare har schemaönskemål varit komplicerat oss emellan men nu blev det riktigt jobbigt. Blev på dåligt humör häromkvällen och dagen efter det.
Nu verkar det dock som att kollegorna kan stuva om sina semestrar så att det funkar för mig. Är glad för det men också lite skamsen, jag ställer ju till det lite för dem.
Det var grått och regnigt idag. Det känns som att man bara trampar vatten just nu i väntan på flytten. Några dygn till bara.
Gjorde soppa och våfflor med glass till killarna sedan såg vi Sveriges Mästerkock.

Har endast haft lite kort sms kontakt med exet, hon ville att vi delar på kostnad för grabbarnas sängkläder på nya stället. Swichade över det. Har börjat lite att skriva på en hushållsbudget, det fanns mallar på Konsumentverkets hemsida, letar också upp gamla räkningar för att se var el, vatten etc kostar:

Igår var det tre månader sedan bomben släpptes. Vilken resa, inte något vidare angenäm sådan, och vilka insikter man fått. Det kommer att förändra den jag är till den jag blir ( vad nu det kan vara)

1 Like

@Ike ja jag hade min tremånadersfas den 5 sa vi va?
Ja insikterna man ser med lite distans till saker.
Sjukt med de insikter man får om sig själv.
Jag är nog mest förbannad men sen känner jag mest att vem fasen orkar bry sig.? Hon är så fri hon kan bli och får ligga och bli ihop med vem fasen hon vill.
Jag har sett vem hon verkligen är och det är inget jag vill ha… en helt annan person… usch!
Men det går upp och ner men ser att kurvan för både dig o mig går åt rätt håll… sen hinner det bli mycket tankar när man jobbar just nu då det är väldigt lugnt på jobbet.

1 Like

Tomt, allt känns väldigt tomt. Måste hålla mig sysselsatt när jag är hemma. Men det känns också lite trivsamt att ordna med städ, tvätt och mat. Vädret är väldigt grått och man vill gärna inte vistas utomhus.
Exet är en främling. Blockade henne på sociala medier, förresten första gången jag gjort det. Hon har nu blockat mig.
Kollar lite på olika datingappar men känner ingen dragning till det. Det är säkert normalt, vi får väl se fram emot sommaren. Undrar hur lång tid efter något sånt här som man börjar få lust att träffa någon ny…

Tomheten lägger sig ju så småningom. Rätt vad det är upptäcker man att den inte är där längre. Inte i förrgår, inte igår, inte idag… Man känner sig hel. Komplett. Det är en viktig milstolpe!

Själv har jag nyss konstaterat att även om tomhetskänslan har dragit sig undan så kan jag fortfarande inte förlika mig med tanken på att han skulle träffa en ny. :fearful:

Det är väl den sista milstolpen, antar jag.

2 Likes

Fredag
Insåg i morse att jag varit uppe i natt men har inget minne av det. Typisk stilnoct-effekt. Har tagit en macka och besvarat ett sms vid 3-tiden.
Åt lunch i matsalen efter jobbet och en kille jag känner sedan 20 år undrade hur läget var. Berättade de mesta för honom.
Åkte till gymmet och sprang i 45 minuter. När grabbarna kom hem hoppade vi in i bilen. Exet ska flytta ut i helgen så jag hade bokat två hotellnätter med äventyrsbad. Bra så att vi inte är i vägen vid flytten. Det kan ju bli rätt emotionellt.
Köpte fredagsmys som killarna fick under timmarna i bilen samtidigt som de tittade på sina paddor. Checkade in - förvisso ett litet rum men några sängar och Wi-Fi är det enda vi behöver. Delar säng med lillgrabben. Det känns rätt bra.

5 Likes

Mysigt! Ha det så roligt i helgen. Skönt att du har barnen iallafall.

Smart å dra ivei :+1: Håper du og guttene får en super helg på hotellet :smiley:

Lördag

Satte klockan lite tidigare och körde ett pass på hotellets gym. Väckte grabbarna och tog en hotellfrukost. De kunde göra våfflor med nutella så de blev lyckliga. Åkte till ett äventyrsbad som vi var på under dagen. Lillgrabben som är 9 hoppade från 7 metersnivån i hopptornet och var stolt över det.

Efter lite softande på rummet åkte vi till en pizzeria. Exet ringde till grabbarna under tiden, själv har jag inte hört något sedan ett sms i går förmiddag. Inte mig emot. Vill egentligen säga till killarna att det är hon som varit otrogen, svikit, ljugit och lämnat. Men det ska jag inte, inte på många år i alla fall.

2 Likes

Har sagt det tidigare, men du gör ju alla rätt. Ja, du skall oxå gå genom skiten men du är en av få som kommer genom detta med ganska bra samvete. Hatten av än så länge. Hade jag varit dig så skulle nog aggressionen slagit in nu, men den hjälper säkert inte och du verkar starkare än så.

1 Like

Så har jag också tänkt. Tjänar jag något på att barnen vet att x:et var otrogen? Troligen inte. Så jag har legat lågt med det än så länge. Även om det river då och då och de säkert inte förstått varför jag varit så ledsen.

1 Like

Min plan var länge att vänta med att berätta tills de var större och själva sökte och frågade efter vad som hänt. Till slut gick inte det i och med att X fortfarande umgås med skithögen, med barn och allt - jag kunde inte ha de lögnerna mellan mig och barnen, vara indirekt delaktig i dem. Så X fick revidera sin historia och berätta sanningen för dem. Nu har trycket i bröstet lättat och barnen verkar inte ha lidit av sanningen om sin mor. De har fått lära sig saker om livet lite tidigare än brukligt helt enkelt, ingen är perfekt och val man gör får konsekvenser för en själv och andra.

7 Likes

Söndag

Smög upp och körde ett litet pass på löpbandet innan jag väckte grabbarna. Efter våffenfrukost checkade vi ut från hotellet. På vägen hem gjorde jag en avstickare för att träffa min första dagmamma. Hon hade en son som var fem månader äldre än mig men han omkom i en olycka när han var sex år. Jag tror hon ser en del av sin framlidna son när hon ser mig.

Vi hade inte träffats på närapå 30 år, men det var en sådan där bekantskap där man börjar prata direkt. Vi åt sedan lunch på hennes kvarterspizzeria innan vi åkte vidare. Exet ringde mig i bilen och vi gjorde lite planer för överlämningen i kväll. Hon passade på då att fråga om jag kunde hjälpa henne med att installera teven hon köpt. Sa att det får hon försöka själv med.

När vi kom hem fick grabbarna packa ihop sina saker. Exet kom och hämtade. Mellangrabben började gråta och sa att det kändes konstigt. Kramade honom och sa att jag älskar dig i hela världen ( en barnfelsägning vi fortfarande kör med).

Började sedan att montera bokhylla, tvätta, arrangera om garderober. Hann aldrig notera någon tystnad i huset.

Första veckan utan barnen och ägare till huset. Nu börjar det nya livet. Vi får väl se hur det blir.

4 Likes

Det kommer bli bra! Tro mig!
Jag gick igenom precis detta. Som du säkert förstått så gick jag in med samma inställning som du och ville göra allt rätt för barnens skull min egen vinning över de mörka tankarna. Det lyckades. Första veckorna som man är ensam i huset är hemska om man inte håller sig sysselsatt. Jag tapetserade, köpte lite andra möbler, flyttade tavlor, plockade ner tavlor, städade som en tok, etc…
Detta för att skapa känslan av att det är mitt och att jag inte bor kvar i vårt gamla.

2 Likes

Måndag

Första dagen i det nya livet. Gick rätt så bra.
Gick upp tidigt och var på gymmet. Hem, duschade, rakade mig, åt frukost, drack kaffe och läste tidningen.
Var på morgonmötet vid 8. Lite vanligt gnäll sedan jobbade jag till lunch. Är nu endast sjukskriven 25 % men hade runt 40 timmars flex inne så jag gick efter lunch.
Åkte ner på stan och handlade lite kläder, känns som om man vill ha lite nystart. Träffade min terapeut och berättade om läget sedan vi träffades i början av december. Verkar som om jag är i en reparationsfas, och accepterat det som hänt. Allt detta har ju gått på tre månader. Hon verkade nästan lite förbluffad, med tanke på hur jag var när vi sågs i oktober.
Åkte hem till den skapliga röran hemma och försökte köra lite mental avslappning. Efter 1 min och 20 sek ringde det på dörren. Det var exet och lillgrabben som glömt innebandyklubban. Startade om, men efter 2 minuter ringde mamma. Struntade i det tog på mig finkläder och åkte på middag med ett sällskap. Ringde och önskade killarna godnatt - de verkar haft en bra dag.
Blev kvar där tills kl 23 då jag åkte hem. Har känt mig i gott mod under dagen. Det enda smolket var nog när jag kollade upp mitt lönebesked. Det var mindre än vanligt med tanke på sjukskrivningen.

4 Likes