Lämnad för andra gången av samma man

Lite elak får man vara🤣Det som nu är synd är ju att jag blir snart 54. Vem vill ha mig?

1 gillning

Det tror jag att det finns många av :heart:

Själv är jag putt idag för jag öppnade hans kuvert (med hans tillstånd) från skatteverket med personbevis idag för att skicka in skilsmässopapperen. Visar sig att han beställt det redan innan jul, innan vi pratat något om det. Barnen sa tt det var den bästa julen någonsin och jag var också nöjd, så går han och ruvar på det där!. Ringde och pratade men honom som sägar att han inte hade bestämt sig än när han beställde det men att “det kunde vara bra att ha” va f-n.
Frågar och får bara därför till svar eller att nu blev det så här. Tillslut om att han hade mått dåligt, och det har jag ju sett jag har försökt få honom att prata, att vi ska gå och prata med någon men det har han inte velat. “Det är lugnt älsking, vi fixar detta du och jag” har han sagt då.
Men det gjorde det ju inte…

2 gillningar

Läs bloggen Michael larsen

Sitter på jobbet. Vaknade kl 5. Ångest deluxe idag. Måste skriva och se om det lättar. En månad har gått. X varit hos sin nya på helgen. Äntligen medgav han att han har en annan. Härtills har han bara sagt att han inte tänker flytta ihop med någon.
Varför gör det så ont då man blivit utbytt. Vet inget om kvinnan.
Min x vill vara vän och hjälpa mig med huset. Vedarbete och fälla träd mm… hur skall jag tänka?Vill ju inte vara ovän. Så svårt att veta . Borde jag prata med honom? Vet ju att man inte kommer vidare om man ses och sms ar hela tiden. Jävla skitliv

2 gillningar

Har legat vaken i några timmar och tänker mycket på det här med att med sådan lätthet ha blivit utbytt.
Min man (är ju fortfarande gifta) frågade en kväll förra veckan om jag kommer att vara hans vän framöver.
-Jag kommer inte att vara din ovän.
Men vän blir nog jobbigt sa jag.

  • Dåså sa han o gick in i gästrummet o stängde dörren.
    Tror han blev ledsen då.
    Är nog enklare för den som lämnar att vilja vara vän, då de tappat sina känslor.
    Han har sagt att han vill hjälpa mig, ta hand om mig eftersom jag inte har någon annan.
    Har alltid varit vi i över 24 år.
    Men så länge jag har känslor kvar o häxan (den 17 år yngre) han bytte ut mig mot finns så kan vi inte vara vänner.
    Visst måste vi prata ikring barnen, de blir 18 o 16 i sommar.
    Men att ha någon mera kontakt kommer bara att riva upp mer.
    Jobbigt nog att bo under samma tak tills jag hittar nytt boende.
    Fast han är ju hos henne mer o mer o sover kvar.
    Klumpen i magen är stor.
    Jag vill ju vara hans fru.
    Kämpa på.
    Styrkekramar
10 gillningar

Ja utbytt verkar man bli i ett ögonblick…
det gör så ont. 4 månader sen nu och det gör fortfarande lika ont. Man inser iofs själv vilka problem och fel man har och gjort så det är för mig en viktig läxa… nästa gång jag träffar nån så är det noll alkohol i närheten av den personen.
Har varit ensam sen skilsmässan så ett tips är att inte fejka att man träffar nån för att göra den andra svartsjuk för det straffar en själv bara.
Usch har oxå ångest idag och sitter och gråter. Att ha förlorat den person man älskar mest ge så ont…

3 gillningar

Kväll, igen en dag som man klarat. Hade en väninna här på te. Skön pratstund. Skrivit lite med x och har nu lite bättre att vara. Inget extra. Han sade nu igen att jag har det bättre utan honom eftersom han inte kan vara här hos mig så som jag förtjänar. Han har väl rätt där.

1 gillning

Lägg aldrig din energi på någon som inte anstränger sig för att du skall vara en del av deras liv! Emotionella brödsmulor är ingenting för dig!

8 gillningar

Kärlek har ingen åldersgräns kära du :heartpulse: I alla åldrar önskar vi oss värme, omtänksamhet, någon som påverkar hjärtat lite extra. När det är dags, var öppen för tanken så brukar saker hända. Och det kan vara spännande och nyfiket och fint, inte bara läskigt :blush:

6 gillningar

Finns många. Se dig som en mogen kvinna med erfarenhet ock skinn på näsan och som inte tar vilken som helst.

Två dagar som jag haft bättre att vara. Mycket tack vare @nuggen inlägg. Så otroligt vilken styrka orden ja ge här på forumet. Gårtillbaka och läser, begrundar och inser. Nåja, vet att imorgon kan det vara nåt annat men som han/ hon sade, ( hatar hen) så har jag redan en gång varit där så nu vet jag lite vad det handlar om. Upp och ner igen men ändå, små bra stunder. Saknar oerhört mitt gamla liv, resorna, umgänget mm. Men saknar inte sura gubben i soffan som inte såg mig. Huh, ska fan i mig klara det här! Godnatt

5 gillningar

Slog mig att jag inte sett min man (x ) på två veckor nu. Tror det är det längsta tid jag varit ifrån honom på 35 år?.. vi har skrivit till varann men inte setts.
På söndag skall vi på sonens 30 års kaffe tillsammans. Det går väl bra. Ska laga mig fin😂 bara för att…

3 gillningar

Åh en dag önskar jag att jag kan resonera så.

1 gillning

Oj vänta bara, hamnar nog djupt nere ännu många gånger. Vet ju hur denna sorg fungerar. Upp och hårt ner igen. Småningom blir de bättre stunderna längre. Medger ju nog att jag lite väntar på söndag😍

1 gillning

Åh jag längtar så till de längre stunderna. Egentligen vill jag bara snabbspola tills allt är klart och alla går vidare med sitt… Men så funkar ju inte en skrivprocess.

Ja att göra sig fin och känna: se här vad du går miste om :wink:.

3 gillningar

Jag är inte skild men min fru har varit otrogen. Hon säger att hon ångrar sig och aldrig vill vara utan mig. Själv går jag varje dag och funderar på om jag verkligen orkar och vill fortsätta med henne. Det är sjukt jobbigt. Kan jag någonsin lita på henne igen? Har hon berättat hela sanningen (jag tror inte det)? m.m.m.m…
@mamma_mu du skriver “jag är 54 vem vill ha mig?” och jag är inne lite på samma tankar ibland…jag är 45+…vem vill ha mig? Ibland undrar jag om det är rädslan att bli ensam som gör att jag inte skiljer mig?
Samtidigt känner jag att det är ju absolut ingen bra att fortsätta ett äktenskap. Jag tycker mig se människor hela tiden som skiljer sig och träffar nya…är ju ingen åldersgräns där.
Sen har jag också tänkt att…hur ska jag kunna bli lycklig med någon ny? Men va fan, allt är väl bättre än en otrogen skit som inte går att lita på.
Jag tror att vi alla som blivit svikna måste börja värdera oss själva högre än vad vi gör och stå upp för oss själva, vi är värda bättre!!
Kram till er alla där ute <3

7 gillningar

Absolut! Jag har blivit sviken sååå många ggr så nu fick det nog vara det sista. Har lite tänkt så också att ingen söker väl nån annan ifall hon är lycklig. Sedan att man inte pratar före man tar steget att vara otrogen är ju en annan sak.
En gång otrogen kan vara ett misstag, två ggr är en vana. Och visst skall man förlåta om det känns så. I nöd och lust…
Själv har jag aldrig varit otrogen och vet inte hur jag någonsin skall kunna stå naken framför någon annan.:stuck_out_tongue_closed_eyes: Är inte pryd men sex med någon annan än min man? Whaat, tanken är mycket främmande.

4 gillningar

Nä att vara otrogen är väldigt främmande för mig också men helt uppenbart är det inte så för väldigt många!
Undrar om dom fattar hur djupt dom sårar sin partner? Dessutom känner jag att hon har förstört en del av mig genom sitt svek…Hur ska jag kunna lita 100% på någon i framtiden,?

2 gillningar

Känner samma men jag är redan 54 år så den man jag KANSKE träffar om ca 2-3 år då jag läkt så är kanske närmare 60 då🤔 kanske inte sex är så lätt då mera för en man? Och då är det ju svårt att vara otrogen😂 Äh , dethär var nu bara skämt…

5 gillningar

Hej @Kranglig, jag har läst hela din historia + inlägg, ditt helvete började ju i juli/augusti 2019 - jag trodde att du hunnit längre i ditt beslut. Din fru blåser dig nog, är hon oxå 45+ ? Hon vill nog äta kakan och ha den kvar, du får nog ställa in dig på att hon inte är dig 100% trogen. Din ålder är inget problem på marknaden (hemst ord) , bara du kommer över sveket (förlåt inte) så bör du kunna känna kärlek & glädje framöver

3 gillningar