Lämnad efter 4,5 år

Hur lång tid tar det att komma över krossat hjärta? Har gått 2 månader, går upp och ner! Tyckte att jag börjat återhämta mig. Men är totalt ner igen o förstår inte hur jag ska överleva detta? Bara gråter o gråter! Livet känns helt hopplöst , tomt och ensamt. Hörde av bekanta hur han har gått vidare, tagit tag i sitt liv. Han var sjuk o deprimerad i höstas. Jag stöttade o fanns där för honom? Och när han mår bättre lämnar han mig??? Hur ska jag läka mitt hjärta o gå vidare? känner mig så sviken och sårad !

1 gillning

Tiden. Det enda som hjälper är tid! Och att älta, läs om sorgens alla faser och beta dig igenom dem systematiskt. Jobbar mig själv blodig, tre månader lite drygt för mig, vi klarar det!!!

1 gillning

Tre månader här också efter 16 år tillsammans.
Börjar fundera på om man verkligen någonsin blir helt återställd igen efter ofrivillig skilsmässa.
Hur ska man kunna komma över sin i mitt fall bästa och enda vän, sin själsfrände. Allt känns verkligen meningslöst och mörkt, inget att se fram emot, ingen att dagligen prata och mysa med, resa med, handla med.

Men som många skriver, med tiden mattas det väl av. Röra på sig hjälper för stunden, samt bra poddar, musik och roliga serier/filmer.

1 gillning

6 veckor sedan jag blev lämnad. Vi var tsm i 16 år vilket är halva mitt liv. Har också en rejäl svacka nu. Har mått okej senaste dagarna men idag är jag verkligen på botten. Önskar jag kunde svara dig hur länge det tar. Jag hade också velat veta :broken_heart:

Det är så individuellt men det finns ingen tveksamhet i att den tiden faktiskt kommer att komma då ni har kommit över ert ex. Sätt inte press på er gällande tiden. Två månader, 3, 6, 8, är inte alls så lång tid som man tror. Jag är inne i 1 och ett halvt år nu och känner äntligen sen 2-3 månader tillbaka att det är bra. Tänker inte på honom varje dag mer och jag har accepterat livet som det är.

Ni kommer dit men innan dess så går man igenom processerna och det är så välbehövligt och nyttigt. Jäklar vilken styrka ni, vi har. Ni kommer vara otroligt stolta över er själva

1 gillning

Önskar bara att jag kunde bränna allt elände nu direkt. Hon har inte träffat någon ny än vad jag vet.
Risken är ju att man hinner repa sig till viss del för att åter igen krascha deluxe när en ny stjärna tar min plats.

1 gillning

Precis de som hände mig. Jag hade accepterat hans beslut och börjat gå vidare. Fick reda på att han haft en annan. Jag krossades som aldrig förr :broken_heart: Många av mina vänner var ganska säkra på att han träffat någon. Jag konfronterade han flera gånger men han förnekade det och jag litade på han. Efter några dagar fick jag bevis för det. Fruktansvärt!

Är det jag är mest rädd för, och det som lär smärta mest. Samtidigt vill jag ha det överstökat så fort som möjligt så jag kan börja ta mig upp från botten.

Förstår det. Men förhoppningsvis är det inte så :pray:t2:

Jag förstår dig på pricken. Livet känns dystert och de steg man förväntas ta, de vill man inte ta. Jag vill inte komma över den jag älskar mest i hela världen. Jag vill bara att hela denna soppan var ogjord. Men tyvärr funkar det inte så och mardrömmen man vaknar till varje morgon ger inget hopp om en framtid.

Känner med dig.

För mig har det gått runt veckan bara efter 12 år ihop varav 6 år som gifta. Allt känns upp och ned. Jobbigaste stunderna är när mak inte heller har barnen

2 gillningar