Lämnad efter 26 år

Hej,
Jag blev också lämnad mycket hastigt för drygt två år sedan. Vi hade varit tillsammans i 26 år. Jag tyckte att vi hade det jättebra och blev totalt överraskad. Det fanns en annan kvinna som han hade blivit förälskad i på sitt arbete. Skild på två veckor och hela tillvaron i kaos. Det har varit så fruktansvärt jobbigt. Jag har kunnat jobba hela tiden och haft en väldigt bra terapeut.
Nu har jag landat och lever själv efter att yngsta barnet flyttat hemifrån. Jag har gråtit floder, men på något sätt tar man sig igenom varje situation. För de kommer. När man klarat av en jobbig sak, dyker det upp nya.
Jag kan trösta att det blir bättre, men jag har ett sår i själen. Har fantastiska vänner och ett jobb som jag trivs med. En mycket bra relation till mina barn. Min x-man pratar jag inte med, men vi har träffats några gånger. Har inte träffat den nya kvinnan.
Livet går vidare och ibland är jag faktiskt riktigt nyfiken på vad som ska hända.
Du har en mycket svår period framför dig. Mitt bästa tips är att försöka umgås med vänner och att inte ställa för höga krav på dig själv. Själv började jag att träna och fick på så sätt ett större lugn.

3 gillningar

Tänk på att man inte prompt måste vara förhoppningsfull gällande framtiden. Det räcker gott med att man är lite nyfiken. Det tar en framåt dag för dag.

2 gillningar

Hej alla. Fick tag i en lägenhet idag…så jäkla gött. Nu kan man fokusera på allvar att påbörja något nytt o spännande…1 Juni går lasset…Allting går så inihelvete fort så man bara baxnar av allt. På 4 veckor från lyckligt gift till skild 48 åring med ny lägenhet på g…
Haft kontroll på ångesten o tankar idag iaf…men vet det kommer bakslag. Ikväll blir det Pinchos med mina bröder o en och annan öl på lokal tror jag bestämt…
Härligt att något går min väg just nu iaf…
Ha en god kväll vänner så hörs vi snart igen…Kram J.

8 gillningar

Skitbra @J112, festa måttligt så sover du bättre, tvärfulla grabbar är bara amatörer

2 gillningar

Usch ja, vi är många som har gått igenom det där som vi “aldrig” trodde skulle kunna hända oss. Lyckliga “liv” som raserades så fort och så kallt. Man står ensam kvar…men alla känslor och man förstår ingenting. “VAD HÄNDE”? Chocken tar tid… Jag blev fuldumpad i augusti förra året och häromdagen gick skilsmässan igenom. Igår kväll fick jag veta att han in med den “nya” tjejen (sen 4 år tillbaka) checkade in på ett stort hotell. De har haft ett “bakom ryggen förhållande” i 4 år. Han lurade mig så brutalt med alla känslor. Han fick mig att tro att jag var den enda och hans allt…15 år tillsammans, nu jobbar jag med mig själv och tilliten till andra. VEM kan man lita på efter något så fult. Men det finns pålitliga där ute…man måste tro gott om folk… Mitt tips till dig är: skriv skriv skriv… det ändå rätta i detta elände. Få ut känslor…träna…hitta ditt sätt att “stänga” av. Jag blockade de bägge på sociala medier. Så jag inte kan “stalka” dom. Kämpa…det blir bättre!

5 gillningar

Hej @Acinna74, jag hoppas att du trots motgångar är på rätt väg, i din skrift anar jag lite glädje i all skit.

1 gillning

Godmorgon…Idag blir det att ta tag i packning inför flytt o husvisning…Kommer bli jobbigt o många minnen kommer dyka upp.
Lägger bröllopsfoto, foton på oss o andra minnen i en låda som sedan ställs på vinden hos mor o far tänkte jag…
Men ändå bra att bearbeta det som komma skall…Mitt nya liv.
Känner oxå att när man aktiverar sig så trycks dom dåliga o sorgsna tankarna undan lite…
Gräsmattan skall få sig en duvning oxå…
Väl mött vänner…:hugs:

4 gillningar

Grattis till lägenheten! Vad skönt att ha den biten på plats. Jag har också börjat att rensa här hemma, även om det är ett tag kvar tills dess att jag flyttar. Alla foton på Xet har åkt ner, och några brände jag upp i kaminen tillsammans med brev och andra minnen. Värsta ceremonin men det kändes så jädra skönt efteråt.:smiling_imp: Rekommenderas starkt! Här har det börjat regna så min gräsmatta får vänta… :umbrella:

2 gillningar

Tack @Katten Känns skönt o börja så smått iaf…Synd att den som blivit lämnad, i detta fall jag, skall behöva röja bort alla minnen . Xet skulle haft det som straff istället… Jobbigt, men jag undviker att kolla på foton o brev alltför mycket…Bara i lådan o väck med skiten… Kommit en bra bit på vägen idag iallafall…Nu ligger jag o slötittar på Solsidan och läser på olika forum,hjälper mig o hålla tankarna under kontroll…

2 gillningar

Tungt…Idag kom beskedet från tingsrätten…Vi är inte längre gifta…:disappointed_relieved:
Det trodde man inte för 4veckor sedan…Jobbigt.

2 gillningar

Usch, vad jobbigt. Självklart hinner du inte med att bearbeta allt som hänt på bara fyra veckor.

Jag fasar för det där beskedet. Mitt kommer inte förrän i slutet av augusti, pga barn under 16. Och jag tycker att betänketiden på sex månader både känns lång och kort samtidigt… :confounded:

2 gillningar

Ja usch, jag grät floder när det första beskedet kom… Vi blir ju också först skilda på ”riktigt” till hösten, med tanke på barnen. En sak som stört mig så mycket är ju att mitt X hann flytta ihop med sin nya innan vi ens skickat in ansökan. Kalla mig gammeldags och egentligen spelar det ju ingen roll, han hade ju ändå varit otrogen… men på något jäkla sätt svider det. Vi hade ju stått tillsammans i kyrkan och lovat varandra trohet hela livet. Snart förresten dags för vår bröllopsdag kom jag på. Fy 17. Får se till att hitta på något den dagen så man slipper tänka.:tired_face:

2 gillningar

Vi har 30 års bröllopsdag i juli​:scream: Inga papper inskickade ännu så vad månne hans nya sambo säger ifall jag skulle bjuda x på en romantisk middag​:stuck_out_tongue_closed_eyes: eller en hotellnatt​:rofl::rofl: ( skämt)
Då vi hade 20 års bröllopsdag firade han den med den förra han hade då…helt sjukt låter dethär ju.

Jaa du, jag är lika gammalmodig. Hade velat att allt skulle gått i rätt ordning. Först avslut sen ny men det blev för svår ekvation tydligen.
Vi kommer även ha vår 10års bröllopsdag under betänketiden. Undras vad man skall göra den dagen? Bränna/sälja bröllopsklänningen kanske?
Fira i ensamhet lär det ju bli, korrigering. Jag sörjer i ensamhet och han umgås med henne. Usch fy å blä. Denhär tiden på dygnet då allt bara är jobbigt. Ångesten river i bröstet och gråtattackerna avlöser varandra. Var så stark igår men det försvann då det blev en ny dag.

2 gillningar

Märklig tradition ”ni” har! :joy::joy::joy: Nej, fy farao för bröllopsdag, Det var runt vår 20:e som jag började fatta att det var ngt fel, vi sköt på firandet och en vecka senare släppte han bomben. Nu är det 11 dagar kvar till den 21:a och fortfarande gifta på pappret, men inte i någon annan aspekt. :face_vomiting:

Gokväll vänner. Våran "Bröllopsdag " infaller ju inte innan slutet av november…Lite tid o bearbeta den ångesten.
Amnars har jag faktiskt klarat dagen bättre än jag trodde. Xet ringde o berättar att mäklaren kommer imorgon o informerar inför försäljning av gården nästa vecka…:roll_eyes: Hann diskutera lite om uppdelning av prylar o sånt.
Åkte efter jobbet o umgicks lite med bästa vännerna o familjen, sen vidare till gymmet o tanka positiva tankar…
Imorgon blir troligen lite tyngre eftersom jag måste umgås med xet…Mycket lättare för mig när jag inte har någon kontakt med henne…men det blir väl bättre med tiden.
Just det…skall till psykologen imorgon oxå, veckans höjdpunkt. Har fått en fantastisk person att samtala med…
Godnatt vänner så hörs vi snart igen…:hugs:

3 gillningar

Vår bröllopsdag infaller in slutet av september och vi kan skicka om fullföljande i mitten av augusti.
Så vi lär väl få vårt lagom tills vi skulle firat 18 år som gifta. Då blir han nog glad att det blir klart innan så han verkligen blir fri.
Han flyttade direkt in till sin nya precis innan nyår.

1 gillning

Vår 18:e bröllopsdag är i slutet av augusti, kanske hinner skilsmässan gå igenom tills dess. Vi har även en samtalstid på familjerådgivningen samma dag. Känns märkligt.

1 gillning

Vår 17e bröllopsdag firades med att min första mammavecka inleddes, jag flyttade en vecka innan.
Skilsmässan går igenom i juli o då är häxan i 6e månaden.

2 gillningar

Hej vänner… Gick faktiskt ganska bra med mötet med xet o mäklaren i Tisdags.
Gården kommer ut på marknaden om 1 till 2veckor. Kan hoppas att det säljs fort så man kan komma vidare till sitt nya boende.
Men det är ju så inni helvete med jobb kvar innan man är där…:roll_eyes:
Xet o jag hann oxå sitta ner o diskutera lite om kommande bodelning. Hittills verkar det som ingen vill ha nogåt som den andra vill ha. Hoppas det kommer gå smidigt.
Sen är det ju alla abonnemang,autogiro o annat som måste tas tag i…:roll_eyes:
Lätt o bli ihop men jävligt krångligt när man går isär…:grinning:
Däremot verkar mina känslor för henne bli mer o mer på kompisstadiet och det är skönt. Är ju inte den personen jag föll för och levt större delen av mitt liv med. Svårt att sätta fingret på, men hon är helt förändrad på bara några månader…
Nu blir det till att röja o städa inför visning o fotografering.
Börjar få mer kontroll på mina tankar fast dipparna kommer, men ramlar inte så långt ner längre. Ljuset är på väg…

2 gillningar