Lämna någon med psykopatiska drag

Någon som separerat från en person med psykopatiska drag som vill berätta hur det gick sen? Är mitt uppe i en separation och mannen beter sig riktigt olustigt. Befarar att han kommer kriga om precis allting. Hade varit skönt att få bolla med någon i samma sits…

Hej,
Mitt x var enligt mig en riktigt narcissist. Han jävlades om precis allt. Det var krig jämt då allt skulle lösas på hans sätt. Vår skilsmässa blev smärtsamt och fult.
Nu 61/2 år senare har vi ok föräldrar relation oss emellan och inget mer(jag vill inte ha mer med honom att göra. Han är som sommarvädret i år och går inte att lita på honom)
Läs gärna på tuvaforum om dessa personlighetsdrag.

1 gillning

Usch vilken jobbig situation, men jag funderar bara mtp. ditt nick… har du sex barn tillsammans med en man som du tror är en “psykopat”?

Nej jag har 2 barn med honom.

Okej :+1:

Har du lust att berätta lite mer om er specifika bakgrund så kanske det blir lättare för fler att ge respons. Det vill säga även för oss som inte har någon renodlad psykopat i vår närhet :+1:

Jag är typ mitt i det, ungefär som du beskriver det, har som sagt ingen aning om hur det kommer att sluta, men roligt är det inte. Allt verkar gå ut på att göra det så svårt för mig som möjligt, och då är det inte ens jag som pushar mest för att gå skilda vägar, det gör det än mindre förståligt.

1 gillning

Du är inte ensam, Jag har precis separerat från min flickvän som var och är fortfarande en riktig psykopat.
Under dom 7 åren jag va tillsammans med henne och fick 2 barn så har hon lurat,utnyttjat och bedragit mig på alla värsta tänkbara sätt som finns och nu under separationen så bråkar hon om allt som kan tänkas men jag gav upp bodelningen och lät henne ta vad hon ville från vårat hem och hon ändrar sig hela tiden om hur umgänget och hur barnen ska bo hela tiden, hon säger att hon ska ge mig halva barnbidraget men jag har inte fått en krona av henne än så länge.
Viktigt är att hålla huvudet kallt och inte börja skrika tillbaka hur arg och kränkt man än känner sig för i mitt fall iaf så försöker hon dagligen att provocera fram en reaktion från mig

1 gillning

Hon känner sig levande när hon försöker provocera en reaktion .
Barnbidraget kan du ordna själva så du får halva , bara gå in på försäkringskassans sida…läs dig till hur man gör. Jag bad mitt x efter att ha svischat hnm hela sommaren att lösa det själv. Det tog tid, men from nu ska han få halva.

Min fru/ex har stora drag av vad ni pratar om. Hon gör allt för få en mådåligt bråkar om allt. Ena dagen säger hon att jag kan ta egen vårdnad nästa säger hon till barnen att hon ska söka egenvårdnad. Allt för få mitt huvud till att inte tänka klart. Men har kommit genom dimman av förtryck. Så hon kan hålla på hur mycket hon vill. Jag letar lägenhet och flyttar så fort jag kan. Hon själv har blivit utreder pga in orolighetsanmälan. Så tror hon att hon kan få egenvårdnad dom lever i sin egen bubbla. Jag låter hon hållas för det ända dom bryr sej om är makt över andra. När den är förlorad börjar hot om olika saker. Saker dom inte kan göra något åt. Vet hon kommer jävlas på alla sätt hon kan. Jag lämnar nästan allt i huset till henne och skaffade nytt av allt. Allt för hon inte ska kunna bråka om något annat än barnen och där kan hon inte komma någon stans. Så skönt att gått ut ur dimman av förtryck och misshandel av olika slag. Bara köra vidare det kan bara bli bättre

1 gillning