Kommunikation

Jag är sambo sedan ca 20 år och har två barn. I höstas hamnade jag här på detta forumet när jag var lite tveksam på vårt förhållande. Vårt problem har varit tråkigt sex, ja det är möjligt det låter banalt för vissa. Men, det kvittar tänker jag vad problemet är när man går i tankarna att lämna sin partner. Som sagt var så hamnade jag här och läste många trådar. Fann att många pratar inte med varandra! Därför sa jag till min sambo att jag ville prata i lugn och ro en förmiddag när barnen var i skolan. Jag började prata och sa att jag önskade bättre sex med mer närvaro, intiativ mm från min sambo. Vi verkligen pratade och inga hårda ord eller skrik utan en diskussion kring hur vi vill ha det. Nu känner jag mig mer förälskad än nånsin så snälla alla därute, börja prata lite med varandra, se och ta på varandra innan ni gör något ni kanske ångrar.

17 gillningar

Jag är glad för er skull att ni fick det att funka. Jag försökte samma med min man, bad om att vi skulle försöka prata mer. Vi var alltid fysiska, kramades mycket och hade bra sexliv. Men han var inte intresserad av att börja kommunicera. Så tyvärr funkade det inte för oss. Men jag själv tror att om man är bättre på att prata med varandra, så är det också lättare att få förhållanden att funka.

Grattis till er som lyckades! :slightly_smiling_face:

1 gillning