Kärlek

Jag var i en separation för ca 1 år och mådde inte bra och skrev här i somras och fick mycket bra hjälp.

Nu har jag några andra funderingar. Har träffat en ny tjej som är vikarie på mitt jobb som jag jobbat en del med och vi har haft jätte roligt. Jag frågade om hon ville ta en öl någon gång och jag fick hennes nr. Sen gick det några dagar så hörde hon av sig på sms och frågade om vi skulle ta någon öl.

Jag träffade hon privat hemma hos hon vi hade det jätte bra var ut och drack någon öl och hade roligt och skrattade jag fick tom sova över hos hon vi låg och höll om varandra hela natten vi hade mycket fysisk beröring men inte sex. Nu ska vi ses igen laga mat ihop är det tänkt. Det skiljer 9 år mellan oss hon är 40 och jag är 31. Och jag tror jag blev förälskad på första dejten vet inte om de är bra eller dåligt.

Nu till mina frågar.

Hon smsar inte särskilt mycket det får igång mina hjärnspöken. Kan det vara så att en del inte gillar att skriva sms trots att man tycker om någon eller är intresserad? Alla är ju olika? Men hon kändes väldigt intresserad under dejten och vi ska ses igen. Jag känner väl att tycker man om någon vill man skriva med personen. Godmorgon har du haft en bra dag osv. Men alla är olika och hon är även äldre än mig. Vad kan det bero på?

Sry om det är lite rörigt skrivet.

1 gillning

Svårt att säga hur hon tänker. Men skulle säga att hon kanske inte vill vara för på å skrämma bort dig. Försök att få bort hjärnspökena, kändes dejten rätt så är de nog så🙂

1 gillning

Ge dig/er tid. Tolka inte situationer. Fundera inte så mycket. Lär känna varandra, gör saker ihop.
Stressa inte att er relation måste få en etikett vad den är för något. Tiden lär utvisa.

3 gillningar

Gällande hur mycket vi skriver/sms:ar är vi alla olika och det betyder ingenting alls (mer än att vi är olika)

Var glad att du hittat någon att tycka om och ha tilförsikt till att hon känner samma (annars hade hon ju inte velat bestämma att ses igen) Var inte för “på” utan låt henne få utrymme. Känslor utvecklas även när man inte ses eller hörs, kom ihåg det.

Lycka till från en kvinna som har en 10 år yngre kärlek :slight_smile:

3 gillningar

Nu kommer jag att regna en smula på paraden när det gäller åldersskillnaden. Jag har absolut inget emot åldersskillnad i den tappning som er är, dvs att kvinnan är äldre.

M E N… det jag vill uppmärksamma dig på är en sak som i sig är helt prematur i detta skede, men just mtp på åldersskillnaden (som eg. är egal i år räknat, men inte biologiskt) så behöver du tänka igenom några saker…

Du är 31, har du de barn du vill ha?

Hon är 40, har hon de barn hon vill ha?

För om man talar klarspråk och ni skulle välja varandra och DU inte har barn och vill ha det med henne, då är det bråttom. Alltså måste DU tänka till (för DU är den som har massor av år framför dig map både ålder och kön, medan hon absolut inte har det) och fundera på vad du kan se framför dig med denna relation, om den är vad du vill ha och om den kan ge dig det du vill på lång sikt :+1:

2 gillningar

Noomi har en mycket bra poäng här. Jag inledde en kortare relation med en ca 10 år yngre man. Han ville ha barn så jag ansåg att det var klokt att inte inleda förhållande, men han kände att han kunde ge upp tanken på barn för min skull. Mer detalj än så går jag inte in på men mkt tidigt insåg jag att jag skulle få leva länge med ett rejält slagträ mot mig i små som stora konflikter. Gör man en sådan uppoffring för en människa ska man bära med sig att den personen under inga omständigheter kan anklagas för uppoffringen i ett senare skede. Man ska ha klart för sig att man gör den för sin egen skull och den enda man kan anklaga i slutändan är sig själv.

3 gillningar

Med det sagt vill jag inte vara negativ. Jag hoppas verkligen du får uppleva kärlek här och att det blir ni två :smiling_face:

2 gillningar