Kan det hjälpa att träffa en annan kvinna?

Tack, det var ett kort och koncist svar :blush:

@Mon Låter precis som en kompis till mig! Dejting direkt och absolut inte seriöst alls utan bara på kul. Många korta förbindelser bara som bearbetning av den förlorade familjen.

Själv fungerar jag inte så men många på de stora gratis-apparna verkar vara precis i det läget. Man ska göra sådant som man känner att man mår bra av helt enkelt, för många är en ny relation just det, och för andra inte. As simple as that.

2 gillningar

När jag separerade 1a ggn från mina söners pappa körde jag all in på fest och one night-stands men det drog bara ner mig djupare. Ibland skönt att bara få fokusera på annat, men för att läka ordentligt tror jag man behöver andrum och bygga upp sig själv från grunden. Nu har min nya makE lämnat mig och vi har ett spädbarn ihop. Jag vet ärligt talet inte hur jag ska klara mig “ensam” men värt ett försök.

1 gillning

Hej, du kanske redan fått samma svar som jag nu skriver tidigare i tråden. Men jag skulle säga att det inte hjälper att träffa en annan Kvinna. Jag separerade för ett år sedan och visst vill man inte göra saker själv som att laga mat, se film eller allt annat man förut gjorde ihop med någon. Men jag tror inte lösningen är att hitta någon annan. Det blir bara en kvickfix och jag tror inte man är riktigt ärlig mot sig själv och inte heller mot den nya partner man träffar. Det är bara ens egna behov som tillfredsställs i längden.

Det viktiga är nu istället att hitta dig själv, hitta din egna trygghet och rutiner. Man måste först ner i skiten ordentligt för att sen bygga upp sig mentalt och bli starkare än tidigare. Det är DIN tid nu, det är dags för dig att gå din egna väg. Omge dig med dina vänner, hitta på saker med dom. Bjud hem folk, skapa nya bra känslor och upplevelser med dina vänner istället.

Man mår skit, det är ett helvete men det kan bara bli bättre här och nu istället. Bestäm dig bara för att det ska bli bra så kommer det bli bättre och bättre längre fram.

/A

3 gillningar

Tack för svar. Ja nu har det gått snart ett år sedan bomben. Måste säga att jag ändå landat på fötter. Det har varit några vändor ner i källaren men sakta men säkert har jag byggt upp mitt nya liv och har inte haft någon kvinna under den här tiden och det hade som flera av er sagt inte hjälpt mig nämnvärt i mitt sorgearbete. Nu däremot börjar jag känna mig redo att träffa någon, men en sak är säker, kommer ta det lugnt och försiktigt. Det här var det värsta jag varit med om, men man klarar mer än vad man tror.

3 gillningar

Det hjälper nog inte med en ny relation. Men det kan hjälpa att dejta lite, få ligga och bekräftelse på att man duger. Självklart med öppna kort osv. Det är inte så farligt eller för den delen avancerat. Det har i alla fall hjälpt mig.

1 gillning

Nä det funkar inte. Funkar för stunden.
Tro mig jag har testat (förra skilsmässan 2015 innan frun ångrade sig och ville försöka igen)

Det som är den största risken är att du sårar den du är med för tillfället. Även om man är ärlig och säger öga mot öga “Bara så du vet. Detta är enbart tröst för mig”

1 gillning

Hur har det gått?
hur ligger ni till i er relation nu?

Vi träffas och reser och umgås och är väl ett par och har jäkligt kul ihop. Vi bor 20 mil ifrån varandra vilket just nu passar mej utmärkt. Jag behöver rätt mycket space tror jag. Har inte riktigt hittat mej själv igen och vet inte riktigt hur jag ska göra det heller. I bland känns det som om jag lurar honom fast samtidigt har han alla dom egenskaper som jag en gång ville och fortfarande vill att en man ska ha. Jag är nog bara inte riktigt där än. Eller så borde jag sitta på en stubbe i skogen och sura själv resten av livet. Äh jag vet inte riktigt faktiskt…

4 gillningar

Så länge han ger dig energi så är det väl fantastiskt, njut av er tillvaro, och som du skriver ni har jäkligt kul tillsammans.
Grubbla och tänka kommer man nog alltid göra :wink::blush::roll_eyes: