Jobbigt nu

Skulle överraska mitt ex som jag gjort innan många ggr. Åkte dit med vår son. Har nyckel så gick in. Ingen uppe,sovrummet! Hon sover säkert. In i sovrummet ropar “surprise!”
Hon vaknar till och ber mig stänga dörren så kommer hon snart. Jag såg killen bredvid…
Vi pratade och hon sa han bara är sex,ingen styvpappa. Jag flippade lite. Hon vill inte ha mig då det blir för komplicerat,hon grät då vi tog upp vårt förhållande.
“Han är inget jag vill bygga på fast det känns konstigt att säga då han ligger i rummet bredvid”

Hur tänka/göra nu då ens (typ) värsta mardröm är sann?

Hur tänker jag nu?

Alltså förlåt men hur i helvete tänkte du nu? Du åkte oannonserat hem till ditt ex, gick in i hennes hus och IN I HENNES SOVRUM utan att knacka på, med er son!!!

Jag tänker att du verkligen måste analysera vad ditt helt sjuka beteende beror på, det där låter verkligen så långt från okej att jag inte ens vet vad jag ska säga. Och då menar jag inte att hon ligger med någon annan på sin barnfria tid, utan ditt beteende. Helt galet.

5 gillningar

Åk aldrig, aldrig hem till X utan inbjudan! Även om du gjort det tidigare. Hon har sitt hem och dit tar hon vem hon vill i vilket syfte hon vill. Precis som du kan göra i ditt hem.

3 gillningar

Fick en nyckel av henne.

Fick du nyckeln med instruktionen “Storma in i mitt sovrum precis när du känner för det, du behöver inte höra av dig först eller ens knacka!” ?

Jag tycker att du ska lämna tillbaka nyckeln, likaså så ska hon om hon har någon hem till dig lämna tillbaka den. Då kan ingen av er hamna i denna situation igen.

Jag vet ju inte vad ni har för överenskommelse, och har du gjort så tidigare utan att ditt ex tagit illa upp så tänker inte jag ifrågasätta det. Vad någon häver ur sig på ett forum spelar inte så stor roll, utan vad ditt ex tycker och anser om saken.

Men för din egen skulle skapa en distans, ett eget hem.

2 gillningar

Tycker att du ska tänka att det är slut mellan er och att du därför inte bör komma hem till henne oanmäld. Kanske har du hållt hoppet vid liv och trott det ska bli ni? Låt detta isf bli det brutala uppvaknandet på att det är slut.

2 gillningar

Hur tänkte du? Jag skulle bli störtförbannad om mitt x - som har nyckel till mitt hus ifall det skulle behövas med tanke på vårt stora barn vilket det gjorde när barnet råkade bli utelåst när jag var iväg - kom till huset oannonserad när jag var där ensam och bara klivet på - alldeles oavsett vart jag är, vad jag håller på med och hur klädd jag är.

Det är ÖVER mellan er. Finito! Hon har sitt liv och du ditt. Vad får dig att tro att hon tycker om att du oanmäld kommer instörtande i hennes hus, in i hennes sovrum? Var tanken att du skulle ta henne på bar gärning?

Ett gott råd: När du har barnet och hon är barnfri, håll dig borta från henne. Du har inget i hennes privatliv utanför föräldraskapet att göra. Lämna henne i fred. Lev du ditt och låt hon leva sitt. Ni har föräldraskapet tillsammans. När du har barnet är det ditt ansvar, när hon har det är det hennes. Ha så lite med henne att göra som möjligt - för hennes och din skull.

Vad är det för mardröm som besannats? Att det är slut mellan er och att hon träffar andra?

2 gillningar

Alltså den enda som agerat fel här är du. Grovt övertramp av ett förtroende att få lov att ha extranyckel, som någon skrev - lämna tillbaka den. Be om ursäkt till ditt ex och förklara för din son att det är du som gjort fel.

2 gillningar

Fattar att jag gjorde fel. Brukar överraska henne med vårt barn men det var/Är fel.
Lämnat tillbaka nyckeln.

8 gillningar

Bra!