Jaha då var man här

Har alla här blivit lämnade pga otrohet? Ingen där frugan bara tröttnat?

Jag är en fruga som har tröttnat

1 gillning

En kombo här. Oftast krävs det en hävstång/katapult/anledning för att de ska ta det steget - där kommer den andra mannen in i bilden. Han ger mod och energi så de vågar och orkar ta steget.

Och det är DÄR det blir fel. För det är klart man får skilja sig - men det finns fel och rätt sätt att göra det på.

1 gillning

Dom brukar ju göra det! Du är nu satt på hennes väntelista och där kommer du att vara ända tills hon bestämt sig om hon ska gå vidare med den andre!
Människor förändrar sig inte till den grad att dom blir som helt andra människor bara så där i ett nafs. Du vet egentligen det eller hur? Jag tror inte hon tänker mycket på dig eller er som ett par nu tyvärr.
Hon kommer nog tvärtom tyvärr bli än mer frånvarande och likgiltig mot dig ju längre hennes affär pågår!
När hon senare så att säga släpper “bomben” för dig så kommer hon redan vara klar med er! Hon har förmodligen redan också planerat ut en plan för boende och att ha barnen varannan vecka. Lägg där till allt annat praktiskt som ska fixas! Detta i ett läge när varenda liten småsak kan kännas som att bestiga ett berg!

När skiten är framme så ska det gå fort också. Många flyttar redan samma kväll - oberörda. Dom har ju nu sagt som det är!
Alla dina böner och frågor om varför och önskan om förklaringar kommer att svaras på samma sätt

“jag vet inte”

Du kommer inte att nå henne!

Ledsen om jag låter hård men jag säger bara som det är! Önskar att jag skrev här också när mitt X började bete sig som hon gjorde och gjort mig förberedd för det som skulle komma.

Jag tycker du ska sluta påta i din trädgård och sluta hoppas på nåt som inte kommer att ske!
Hon KOMMER inte att träffas av blixten och komma på att hon ångrar sig. Utgå från det och agera!

Där sätter du fingret på en annan besvärlig sak. Att de som lämnar ligger så långt före när skilsmässan kommer upp. Att de är färdiga när man själv precis blivit informerad. Det ställer sen till det under hela separationsprocessen - samtalet/samarbetet blir väldigt osynkat och skapar onödiga problem. I alla fall min erfarenhet.

Bad mitt X att vänta in mig och barnen för att vi skulle vara mer på samma nivå. Men det var bara framåt som gällde - för hon va ju klar!

Även jag är en fru som har tröttnat men behöver en spark i baken och peppning att ta steget

1 gillning

Word! Kan väl inte vara så svårt att ta reda på hur det ligger till. Gör det så vet du sen och kan agera på bästa sätt för dig själv.

Jag läste en bra jämförelse en gång!
Det är som att springa 100 meter mot någon. Innan du ens fått på dig löparskorna och kommit till start så har dom redan börjat och har bara några meter kvar till mål!

Japp och sen slängs du på en berg och dalbana som du inte kan kliva av. Och det var inte ens din idé att åka till nöjesfältet.

De flesta söker nog inte den hjälpen här som du gör. Utan det blir ofta en tredje part som står för det.

Sorry!

Men för oss som redan har T-shirten är det rätt solklart fall detta!

2 gillningar

Jag har en man som bara tröttnat. Det visade sig att jag också gjort det fast det tog lite tid att fatta.

Min man tröttnade. Han har inte träffat nån ny. Sen kanske han har blivit inspirerad av nån. Men han har ingen ny relation.

Bäst att du styr upp det hela. Synd att slösa år, både för dig och din man.

Du menar att jag ska kolla sms och mail?

Hmmm fråga om du får låna hennes mobil och googla en sak. Att du inte orkar hämta din i köket. Säger hon nej så är det nog läge att kolla närmare

Nja…

Nej snälla gör inte så. Det blir så kladdigt och du kommer bara att må dåligt av det. Det måste finnas andra sätt att lösa det.

Just de jag försöker göra men det är inte så lätt alla gånger när man levt i ett destruktivt förhållande så länge…

Hur hade du tänkt att han skulle få reda på sanningen om hon ljuger om det? Risken är att han kommer falla extremt hårt senare eller att processen kommer dra ut i tid annars. Vem byter från tanttrosor i urtvättad bomull till nya sexiga underkläder och piffar till sig för sig själv liksom? Hög tid att ta kommandot! Kladdigt kommer det bli hur som - frågan är vem kladdet ska hamna på? Personligen har jag inga samvetskval för att jag tog reda på sanningen, efter att X tittat mig i ögonen och ljugit ett flertal gånger.

4 gillningar